آموزش

چگونه می‌ توان ویروسی شدن لپ ‌تاپ را برطرف کرد؟

Laptop virus2

چگونه می‌ توان ویروسی شدن لپ ‌تاپ را برطرف کرد؟

هر عامل خارجی که بتواند به صورت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به سیستم لپ تاپ آسیبی وارد کند، تحت عنوان ویروس شناخته می‌شود. ویروس‌ها به طرق مختلف به سیستم رایانه‌ای ما وارد می‌شوند.

برای مثال اگر شما جهت نصب برخی از نرم‌افزار‌ها به سایت‌های غیر معتبر وارد شوید، وجود بر‌افزار‌ها در داخل این سایت‌ها باعث ورود ویروس به سیستم لپ تاپ شما شده و همین موضوع نه تنها باعث نقص جدی در کامپیوتر شما می‌گردد

بلکه می‌تواند هکرهایی را نیز به سیستم شما وصل کرده و تمامی اطلاعات شما لو برود. البته انتقال داده‌ها از یک سیستم به سیستم دیگر از طریق فلش مموری‌های آلوده به ویروس و یا کابل، می‌تواند زمینه را برای ویروس شدن لپ تاپ فراهم نماید.

به هر حال زمانی که این اتفاق رخ می‌دهد، ما باید به فکر راهکار‌هایی برای حل مشکل ویروسی شدن لپ تاپ باشیم. در این مطلب درمورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

Laptop virus

علائم و نشانه‌ های ویروسی شدن لپ تاپ چیست؟

اجازه دهید در ابتدا پیرامون این موضوع صحبت کنیم که چگونه می‌توانیم متوجه شویم لپ تاپ استوک ویروسی شده است. اگر نشانه‌های زیر را در سیستم رایانه‌ای خود مشاهده کردید، به احتمال زیاد ویروسی شدن لپ ‌تاپ اتفاق افتاده است:

  • در اولین قدم به سراغ عملکرد مرورگر‌ها بروید. اگر متوجه شدید که سرعت مرورگر‌ها بسیار پایین آمده یا مرتباً هنگ می‌کنند، شک نداشته باشید که لپ تاپ شما ویروسی شده است.
بیشتر بدانید :   بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا 60 میلیون تومان

 

  • همچنین ممکن است که افت سرعت لپ تاپ به دلیل نفوذ ویروس به داخل سیستم رایانه‌ای باشد. البته کاهش سرعت سیستم می‌تواند به دلایل مختلف اتفاق بیفتد. گاهی اوقات ممکن است که شما برنامه‌هایی را بر روی سیستم لپ تاپ نصب کرده باشید که با قدرت سی پی یو و رم لپ تاپ تطابق نداشته و به همین دلیل سرعت را بسیار پایین می‌آورد.

 

  • برای مثال انجام فعالیت‌های گرافیکی سنگین با لپ تاپ‌هایی که قابلیت پایینی دارند، باعث کند شدن سیستم لپ تاپ می‌شود. اما در غیر این صورت اگر از وجود نرم‌افزار‌ها مطمئن هستید و از طرف دیگر این اطمینان را دارید که لپ ‌تاپ شما هیچ نقص نرم‌افزاری ندارد، احتمالاً ویروسی سیستم رایانه‌ای شما را آلوده کرده است.

 

  • از دیگر نشانه ‌های ویروسی شدن لپ تاپ می‌توان به هنگ کردن فایل‌ها در هنگام استفاده کردن از آن‌ها، پنهان شدن برخی از فایل‌ها، اتصال ضعیف به شبکه، باز نشدن برخی از برنامه‌ها و حتی افزایش حجم فایل‌ها به صورت غیر عادی اشاره کرد.

بیشتر بدانید : لپ تاپ استوک حرفه ای زیر 10 میلیون تومان


راهکار‌هایی برای برطرف کردن مشکل ویروسی شدن لپ تاپ

اگر لپ تاپ شما ویروسی شده باشد اصلاً جای نگرانی نیست. شما به کمک چند راهکار ساده می‌توانید سریعاً ویروس را از روی لپ تاپ خود پاک کنید. بنابراین در ادامه مقاله پیرامون راه‌حل‌هایی برای پاک کردن ویروس لپ تاپ صحبت می‌کنیم:

  • استفاده از آنتی ویروس برای پاک کردن ویروس لپ تاپ

رایج‌ترین روش برای مقابله با ویروس‌های لپ تاپ این است که به سراغ آنتی ویروس بروید. آنتی ویروس به دو صورت رایگان و پولی وجود دارد. پیشنهاد ما این است که آنتی ویروس‌های مخصوص ویندوز که پولی هستند را خریداری کنید چون اگر به سراغ انواع رایگان بروید، از یک سو نمی‌توانند سیستم شما را به صورت آفلاین نیز مورد حمایت قرار دهند و از سوی دیگر این آنتی ویروس‌ها آپدیت نمی‌شوند و اگر ویروس جدیدی وارد سیستم شما شود، قابلیت شناسایی ندارد. بنابراین حتماً در انتخابات آنتی ویروس به سراغ انواعی که پولی هستند بروید.

  • از بین بردن ویروس لپ تاپ بدون آنتی ویروس

شاید برای شما جالب باشد اگر بگوییم که در از بین بردن ویروس لپ‌تاپ می‌توانید از قابلیت خود windows defender نیز استفاده کنید. در داخل ویندوز ابزاری به نام windows defender وجود دارد که خاصیت آنتی ویروسی داشته و می‌تواند سیستم شما را اسکن کند. در این صورت اگر ویروسی وجود داشته باشد آن را از بین خواهد برد. برای کسانی که از این ویندوز 10 استفاده می‌کنند، فعال کردن قابلیت windows defender بسیار راحت خواهد بود.

بیشتر بدانید :   هارد ssd دست دوم و مزایای آن

برای تهیه آنتی ویروس چکار کنیم؟

همانگونه که گفته شد ما باید آنتی ویروس‌های معتبر را خریداری نماییم. برای این منظور پیشنهاد ما این است که از نمایندگی‌های تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر کمک بگیرید چون مهندسین کامپیوتر به خوبی می‌دانند که براساس سیستم رایانه‌ای شما و نوع کارایی که برای شما ارائه می‌دهد، کدام یک از آنتی ویروس‌ها مناسب‌تر خواهد بود. متأسفانه در دنیای اینترنت، بدافزارهای زیادی وجود دارد که حتی بعد از باز کردن یک صفحه اینترنت، سیستم شما آلوده به ویروس خواهد شد. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که از کارشناسان متخصص در این زمینه سؤال بپرسید تا بهترین آنتی ویروس به شما معرفی گردد.

بیشتر بخوانید : بهترین لپ تاپ‌های ارزان دانش آموزی در بازار

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

نوشته های مشابه