آموزش

ویژگی تاچ پد مناسب برای لپ تاپ

ویژگی تاچ پد مناسب برای لپ تاپ 

با تاچ پد لپ تاپ آشنا شوید

 از زمانی که لپ تاپ‌ها به دنیا معرفی شدند، تحول چشمگیری در سیستم‌های رایانه‌ای ایجاد شد. اکنون با وجود لپ تاپ، مردم می‌توانند سیستم خود را هر جایی که بخواهند ببرند و حتی برای مدت زمان طولانی بدون نیاز به برق از آن استفاده کنند.

یکی از مهمترین قابلیت‌ها در لپ تاپ، وجود تاچ پد است که به شما کمک می‌کند بدون نیاز به موس بتوانید از این صفحه لمسی برای کار کردن با لپ تاپ خود استفاده کنید. آیا شما تا به حال این سؤال را از خود پرسیده‌اید که در زمان خرید لپ تاپ چه اندازه باید به تاچ پد آن توجه داشته باشیم؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا نکات لازم پیرامون این موضوع را برای شما بیان کنیم.

تاچ پد مناسب برای لپ تاپ

تاچ پد مناسب برای لپ تاپ

ویژگی تاچ پد مناسب برای لپ تاپ 

جالب است بدانید که تاچ پد‌ها تقریباً از اوایل دهه ۹۰ میلادی وارد سیستم‌های رایانه‌ای شدند و از همان زمان بود که سرعت فعالیت‌های کامپیوتری را برای مردم افزایش داده و توانستند تحول چشمگیری را در آن‌ها ایجاد کنند. زمانی که شما قرار است یک لپ تاپ جدید یا لپ تاپ استوک خریداری کنید، حتماً به تاچ پد نیز توجه داشته باشید. ویژگی‌های زیر را مد نظر قرار دهید تا بتوانید لپ تاپی بخرید که تاچ پد مناسب داشته باشد:

بیشتر بدانید :   بهترین لپ تاپ استوک برای گیمینگ و بازی_آپدیت امروز

 

  • تاچ پد باید قابلیت مولتی تاچ داشته باشد.

اولین و مهمترین امکاناتی که باید در تاچ پد وجود داشته باشد، بحث مولتی تاچ بودن آن است. حتماً در زمان خرید لپ تاپ به این ویژگی توجه داشته باشید چون این قابلیت کمک می‌کند تاچ پد لپ تاپ شما کارایی بسیار بالایی داشته و حتی اگر شما تنها عادت دارید با موس کار کنید، باز هم تاچ پد برای شما آزاردهنده نخواهد بود.

 

  • اندازه تاچ ‌پد بسیار مهم است.

فاکتور دیگری که تعیین‌کننده کیفیت تاچ پد لپ تاپ است، اندازه آن است. اگر تاچ پد بیش از اندازه کوچک باشد به دلیل اینکه سطح کافی برای قرار گرفتن انگشتان ندارد، بنابراین برای کار کردن دچار مشکل می‌شویم. هر انداز صفحه لپ تاپ بزرگتر باشد باید تاچ پد آن نیز بزرگتر باشد. در نتیجه شما برای کار کردن به راحتی می‌توانید انگشتان خود را بر روی آن حرکت دهید. البته در مورد نوت بوک که صفحه لپ تاپ کوچک است ممکن است تاچ پد آن نیز کوچکتر شود ولی برخی از برند‌ها نوت بوک را نیز به گونه‌ای طراحی می‌کنند که تاچ پد سطح بیشتری را اشغال کرده باشد و کاربر بدون هیچ گونه محدودیتی بتواند با آن کار کند.

تاچ پد مناسب

تاچ پد مناسب

  •  به جنس تاچ پد توجه کنید.

 جالب است بدانید که اغلب مردم در زمان خرید لپ تاپ اصلاً به جنس تاچ پد توجه نمی‌کنند و  فقط برای آن‌ها مهم است که تاچ پد  اندازه بزرگی داشته باشد. تاچ پد قسمتی از بدنه لپ تاپ را به خود اختصاص می‌دهد به همین دلیل است که اغلب کاربران نسبت به جنس آن بی‌تفاوت می‌شوند. جنس تاچ پد تعیین‌کننده میزان راحتی حرکت انگشتان بر روی این صفحه لمسی خواهد بود. بعضی از برند‌ها از مدل‌های شیشه‌ای بر روی تاچ پد لپ تاپ استفاده می‌کنند. این مدل‌ها مقاومت کمتری دارند و ولی از سوی دیگر به دلیل اصطکاک کمتری که بین انگشت دست و تاچ ‌پد ایجاد می‌شود، حرکت برای آن‌ها راحت‌تر خواهد بود.

بیشتر بدانید :   هارد ssd دست دوم و مزایای آن

 

  • دکمه‌های تاچ پد را کنترل کنید.

بر روی تاچ پد دو دکمه قرار گرفته است که همان کارایی موس را برای شما ایفا می‌کند. در برخی از لپ تاپ‌ها این دو دکمه از همدیگر مجزا هستند. اما در لپ تاپ‌های امروزی شما تنها یک صفحه تاچ پد را مشاهده می‌کنید که تنها با لمس کردن قسمت چپ و راست آن می‌توانید متوجه حضور دکمه‌ها بر روی تاج پد شوید.

ویژگی تاچ پد مناسب لپ تاپ

ویژگی تاچ پد مناسب لپ تاپ

بعضی از افراد نمی‌توانند با تاچ پد‌های نوع دوم کار کنند بنابراین در زمان خرید لپ تاپ حتماً این فاکتور را مد نظر قرار دهید که دکمه‌ها از یکدیگر جدا باشند. اما اگر محدودیتی برای شما وجود ندارد مسلما خریدن لپ تاپ‌هایی که از یک صفحه یکدست تشکیل شده است، علاوه بر زیباتر بودن، کارایی بهتری را نیز برای شما ایفا می‌کند چون جدا بودن قسمت دکمه‌ها باعث می‌شود به مرور زمان گرد و غبار در لابلای آن‌ها قرار گرفته و تمیز کردن این قسمت کمی سخت خواهد بود.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 57

No votes so far! Be the first to rate this post.

نوشته های مشابه