آموزش

مزایا و معایب لپ تاپ های استوک

مزایا و معایب لپ تاپ های استوک, لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک چیست؟ مزایا و معایب لپ تاپ های استوک

به بیان ساده، لپ تاپی که بدون مهر و موم و نو و دست نخورده بیرون می آید، استوک است. این لپ تاپ ها عموما کیفیت بالایی دارند و انتخاب خوبی برای خرید لپ تاپ به حساب می آیند.

اگر در مورد لپ‌تاپ‌های استوک تحقیق کرده باشید، احتمالاً اطلاعات منفی زیادی شنیده‌اید. در واقع اینطور نیست! درست است که این کالاها مستعمل محسوب می شوند، اما این به معنای بی ارزش بودن آنها نیست. در واقع از کلمه استوک به معنای انبار به معنای نگهداری دفترچه یادداشت در انبار گرفته شده است.
در ادامه مقاله نگاه دقیق تری به مزایا و معایب لپ تاپ های استوک خواهیم داشت تا موضوع روشن شود.

آیا واقعاً معایب لپ تاپ های استوک بیش از مزایای آن است؟

نه اینطور نیست لپ تاپ های استوک معمولا کیفیت خوبی دارند و در ساخت آنها از سخت افزار قدرتمند استفاده شده است. مزیت بزرگ دیگر قیمت مناسب آن است. در عین حال، نداشتن باند AC این لپ تاپ ها به معنای استفاده طولانی مدت از آنها نیست. بسیاری از این لپ تاپ ها کمتر از یک ماه است که کار می کنند.

بیشتر بدانید :   5 روش غیر فعال سازی به روز رسانی ویندوز 11

با این حال، به دلیل آنلاک بودن آنها، بسیار ارزان تر از لپ تاپ های نو و اصلی به فروش می رسند. البته فقط به این دلیل که این لپ تاپ ها کمتر کار می کنند به این معنی نیست که واقعا سالم هستند. فرض کنید اگر قصد خرید لپ‌تاپ گیمینگ را دارید، باید از لپ‌تاپ‌های گیمینگ استاندارد دوری کنید، برخی افراد از آنها برای اهدافی مانند رندر طولانی‌مدت یا حتی استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

 

مزایای لپ تاپ های استوک

در زیر برخی از مهم ترین مزایای لپ تاپ ها را با هم بررسی می کنیم:
  • قیمت مناسب: در شرایط اقتصادی امروز که در جامعه ایران تورم بالایی وجود دارد، افراد زیادی تمایل به خرید لپ تاپ ارزان و با کیفیت دارند. این دلیل اصلی جذب مردم به خرید لپ تاپ استوک است.
  • کیفیت خوب: همانطور که گفتیم، لپ‌تاپ‌های استوک از نظر قطعات به کار رفته در آن‌ها هیچ تفاوتی با لپ‌تاپ‌های جدید ندارند. با خرید لپ تاپ استوک می توانید یک لپ تاپ با کیفیت لپ تاپ های جدید را با قیمتی کمتر از قیمت آنها تهیه کنید.
  • ظاهر زیبا: برخی از لپ‌تاپ‌های استوک آنقدر شیک و تمیز هستند که برخی از دلالان آن‌ها را نو می‌فروشند. نکته اصلی این است که اگر یک کاربر معمولی لپ‌تاپ هستید، احتمالاً نمی‌توانید بین یک لپ‌تاپ استاندارد و یک لپ‌تاپ جدید تمایز قائل شوید.

 

مزایا و معایب لپ تاپ استوک

مزایا و معایب لپ تاپ استوک

معایب لپ تاپ های استوک

ممکن است در خرید لپ تاپ استوک با برخی محدودیت‌ها مواجه شوید، از جمله:

  • عدم دریافت رنگ مورد نظر: شما نمی توانید رنگ مورد نظر خود را در لپ تاپ خود دریافت کنید.
  • مدل مورد نظر خود را پیدا نمی کنید: همه برندها لپ تاپ در انبار ندارند. شاید مشخصات سخت افزاری یا مدل خاصی از لپ تاپ استوک را بخواهید، اما در لیست لپ تاپ های موجود موجود نباشد.
  • نداشتن گارانتی برای محصولات استوک: معمولا در این گونه محصولات، پشتیبانی قانونی منقضی شده است و توسط شرکت پشتیبانی نمی شود.
  • خرابی برخی از قطعات: این نادر است، اما خوب است که بررسی شود. قطعات لپ تاپ (از جمله هارد، باتری، صفحه نمایش و …) ممکن است معیوب باشند و باید در هنگام خرید لپ تاپ استوک به این قطعات توجه کرده و آنها را تست کنید.
بیشتر بدانید :   لپ تاپ مناسب بورس چه ویژگی‌ هایی باید داشته باشد ؟

 

تفاوت لپ تاپ های استوک A++ و A+ چیست؟

لپ تاپ های A++ از نظر ظاهری بهتر از لپ تاپ های A+ هستند. لپ‌تاپ‌های استوک A+ دارای خراش‌هایی هستند، هر چند جزئی است و به اندازه‌ای نیست که شما را از خرید آنها منصرف کند.

به دلیل این تفاوت در ظاهر، لپ تاپ های A+ ارزان تر از لپ تاپ های A++ هستند. لپ تاپ های A+ نسبت به لپ تاپ های A++ عمر طولانی تری دارند و امکانات بیشتری دارند. وقتی صحبت از سلامت اجزا به میان می آید، لپ تاپ های A++ بهتر عمل می کنند.

 

در خرید لپ تاپ استوک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید لپ تاپ استوک به نکات زیر توجه کنید:

ظاهر لپ تاپ یکی از موارد مهم است. مطمئن شوید که هیچ خط و خش وجود ندارد. از سالم بودن کیبورد اطمینان حاصل کنید. کیفیت پورت ورودی و سلامت آن را بررسی کنید. همچنین گرافیک و سخت افزار را بررسی کنید. با تست هارد و رم از درست کارکردن آنها مطمئن شوید. همچنین مطمئن شوید که صفحه نمایش کار می کند و تصویر به درستی نمایش داده می شود.

توجه داشته باشید که انواع مختلفی از لپ تاپ های استوک وجود دارد. قبل از خرید، مطمئن شوید که با یک متخصص صحبت کرده اید تا بفهمید کدام یک برای شما مناسب است. استفاده از لپ تاپ بسیار مهم است. چه قصد دارید از لپ‌تاپ برای بازی یا مهندسی استفاده کنید، چه لپ‌تاپ را برای انجام تکالیف و کارهای روزمره بخواهید، یا … شما به نوع متفاوتی از لپ‌تاپ روی هر کدام نیاز دارید.

 

وبسایت businessinsider.com در مورد عمر لپ تاپ های استوک می‌گوید:

 

از کامپیوترهای قدیمی تر از 3 سال خودداری کنید.
قانون مور یک قانون کلی در صنعت کامپیوتر است که پیش بینی می کند عملکرد رایانه ها تقریباً هر دو سال یکبار دو برابر می شود. این قانون هنوز هم تقریباً درست است، اما سرعت کلی نوآوری در رایانه های شخصی در دهه گذشته کند شده است. یک کامپیوتر در سال 2017 شبیه کامپیوترهای سال 2020 است.

توجه به اندازه و وزن لپ تاپ استاندارد یکی دیگر از عوامل مهم در هنگام خرید است. اگر اغلب در سفر یا مسافرت از لپ تاپ خود استفاده می کنید، لپ تاپ برای شما راحت تر است. در مورد لپ تاپ های استوک، یکی دیگر از عوامل مهم گارانتی محصول است. اکثر محصولات دارای گارانتی سازنده نیستند، بنابراین باید آنها را از نمایندگی های معتبر تهیه کنید.
این پست به شما پیشنهاد می شود: بهترین لپ تاپ های Core i5 در بازار امروز کدامند؟

 

مقایسه لپ تاپ استوک با نو

در این قسمت به مقایسه لپ تاپ های اصلی و جدید می پردازیم.

بیشتر بدانید :   هارد ssd دست دوم و مزایای آن

اصولاً لپ تاپ بدون ACband را لپ تاپ می گویند. بزرگترین تفاوت بین استوک و لپ تاپ جدید در این مورد است. اساسا لپ تاپ های استوک داخل جعبه مانند کامپیوترهای جدید استفاده شده و دست نخورده هستند. لپ تاپ های استوکا به دسته های مختلفی تقسیم می شوند و بسته به طراحی و کارایی قیمت های متفاوتی دارند.

لپ تاپ های جدید معمولا تمیز و بدون خط و خش هستند، در حالی که لپ تاپ های استوک دارای خط و خش کم و بیش هستند (لپ تاپ های درجه A++ خط و خش بسیار کمی دارند).
سخت افزار مورد استفاده در لپ تاپ های جدید جدیدتر و قدرتمندتر است. در لپ تاپ های موجود، قطعات معمولا قدیمی هستند و ممکن است از نرم افزار جدید پشتیبانی نکنند. اگر از آخرین نسخه برنامه ها استفاده می کنید، لپ تاپ های استوک ممکن است نیازهای شما را برآورده نکنند.

 

مزایا و معایب لپ تاپ های استوک, لپ تاپ استوک

 

نکاتی در مورد خرید لپ تاپ استوک و دست دوم

بزرگترین تفاوت بین لپ تاپ های استوک و جدید قیمت آنهاست. لپ تاپ های جدید و بازسازی شده گران تر هستند. برای افرادی که می خواهند هزینه کمتری برای لپ تاپ بپردازند، لپ تاپ های استاندارد گزینه بهتری هستند.
نسل جدیدی از لپ تاپ های نازک و سبک که می توانند لپ تاپ را کم قدرت کنند. در برخی موارد لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر دوام بیشتری دارند و در برابر ضربه مقاوم‌تر هستند.
اکثر لپ‌تاپ‌های استاندارد نسبت به لپ‌تاپ‌های جدید پورت‌های ورودی و خروجی بیشتری دارند. سازندگان سعی می‌کنند لپ‌تاپ‌ها را در لپ‌تاپ‌های جدید نازک‌تر کنند، بنابراین پورت‌های کمتری در این لپ‌تاپ‌ها ظاهر می‌شود.

 

خلاصه ای از معایب لپ تاپ های استوک

در این مقاله در مورد معایب لپ تاپ های استاندارد صحبت کردیم و همچنین تفاوت آنها را با لپ تاپ های جدید بررسی کردیم. اگر قصد خرید لپ تاپ برای استوک دارید، حتما در هنگام خرید به موارد ذکر شده توجه کنید. شاید مهم ترین عیب لپ تاپ های استاندارد نبود گارانتی باشد. بنابراین هنگام خرید به فروشگاهی که از آن خرید می کنید و اعتبار آن توجه کنید.

بازرگانی سیپک با سابقه 10 ساله در حوزه لپ تاپ و کامپیوتر، با واردات لپ تاپ استوک در اصفهان با گارانتی 1 ساله توانسته است معتبرترین بازرگانی در حوزه قطعات استوک باشد.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

نوشته های مشابه