راهنمای خرید, آموزش

6 مدل از بهترین رم های DDR5 + راهنمای خرید رم

بهترین رم ddr5

ساختن یک کامپیوتر گیمینگ قدرتمند برای خودتان قطعا یک کار سرگرم کننده است، اما انتخاب اجزای مناسب نیز مسئولیت بزرگی است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های رایانه شخصی که اغلب مردم با انتخاب آن به اشتباه می افتند، رم است.

همانطور که گفته شد، ما اینجا هستیم تا با لیست بهترین گزینه‌های رم DDR5 که می‌توانید برای ساخت رایانه‌های شخصی خود از بازار انتخاب کنید، به شما کمک کنیم. اما، قبل از آن، چند نکته مهم در مورد رم های DDR5 وجود دارد که باید بدانید:

6 مدل از بهترین رم های DDR5

سرعت رم: قبل از اینکه لیست را مرور کنید و RAM را برای رایانه شخصی خود انتخاب کنید، باید سرعت آن را بررسی کنید. سرعت رم به طور کلی بر حسب مگاهرتز مانند 2600 مگاهرتز، 3200 مگاهرتز، 4400 مگاهرتز و غیره ذکر می شود. بنابراین، اگر رم با کارایی بالا برای رایانه خود می خواهید، مطمئن شوید که یک رم با سرعت بالا انتخاب کنید.

 

ظرفیت: هنگام انتخاب رم برای کامپیوتر، سرعت تنها عامل مهمی نیست که باید در نظر بگیرید، میزان ظرفیت رم نیز نقش اصلی را ایفا می کند. اگر قصد دارید یک کامپیوتر بازی قدرتمند بسازید، توصیه می کنیم 32 گیگابایت رم نصب کنید. اگرچه می توانید با گزینه های 16 یا 8 گیگابایتی نیز استفاده کنید، ظرفیت بالاتر همیشه بهترین گزینه است.

 

کیت رم: در هنگام ساخت یک سیستم گیمینگ جدید، باید از حافظه دو کاناله به جای تک کانال استفاده کنید زیرا دو کاناله بهتر کار می کند و کارآمدتر است. همانطور که گفته شد، به سراغ کیت های رم بروید که به جای یک رم، دو عدد رم ارائه می دهند.

 

اگر این چند فاکتور را در نظر داشته باشید، انتخاب یک گزینه رم DDR5 خوب از لیست کار بسیار آسانی برای شما خواهد بود.

جدای از آن، ما همچنین یک راهنمای خرید مفصل در این مقاله زیر آورده ایم که می توانید برای اطلاعات بیشتر بخوانید.

تا آن زمان، بیایید فهرستی از بهترین گزینه‌های رم DDR5 را مرور کنیم.


بررسی بهترین رم های  DDR5

 

  1. رم TEAMGROUP DDR5

 

رم TEAMGROUP DDR5

رم TEAM GROUP DDR5

 

برای افرادی که به دنبال یک رم رده بالا برای رایانه شخصی خود هستند، Teamgroup یکی از محبوب ترین برندهایی است که انواع کیت های رم با مشخصات بالا را در بازار به فروش می رساند.

در مورد این کیت رم از Teamgroup صحبت می کنیم، این شامل دو میله رم T-force است که هر کدام بر اساس آخرین معماری نسل DDR5 ساخته شده اند و ظرفیت 16 گیگابایتی را ارائه می دهند. بنابراین، مجموع ظرفیت حافظه ارائه شده توسط این رم در مجموع 32 گیگابایت با سرعت 6400 مگاهرتز است که بهترین چیزی است که می توانید از یک رم DDR5 انتظار داشته باشید.

 

جدای از آن، رم با مادربردهای AMD و Intel از جمله آخرین مادربردهای تراشه Z690 نیز سازگار است. صحبت از سایر ویژگی‌ها، این سری رم دارای نورپردازی RGB آدرس‌پذیر هستند و از Intel XMP 3.0  در اورکلاک پشتیبانی می‌کنند. حتی طراحی رم به دلیل کیفیت ساخت آن بسیار جذاب است. در نهایت ، Teamgroup ماژول های RAM خود را ضمانت مادام العمر ارائه می دهد.

 

بهترین ویژگی ها:

دارای 2 عدد رم 16 گیگابایتی

سرعت نامی 6400 مگاهرتز

همراه با گارانتی مادام العمر

همراه با پشتیبانی از XMP 3.0 OC

با مادربردهای Z690 نیز سازگار است

عملکرد پایدار

 

  1. رم کینگستون DDR5

رم کینگستون DDR5

رم کینگستون DDR5

 

در صورتی که بودجه متوسطی دارید، اما نمی‌خواهید کیفیت را کاهش دهید، کینگستون یکی از بهترین مارک‌هایی است که می‌توانید آن را بررسی کنید، زیرا برای فروش گزینه‌های رده بالا با قیمت‌های جذاب رقابت میکند.

اگر نسبت قیمت به عملکرد این رم را مقایسه کنید، یکی از جالب ترین انتخاب های این لیست است. برای چنین قیمت جذابی، رم Kingston Fury Beast در مجموع ظرفیت حافظه 32 گیگابایتی DDR5 همراه با سرعت 6000 مگاهرتز را به شما ارائه می دهد که کاملاً قابل قبول است.

بیشتر بدانید :   بهترین لپ تاپ استوک برای تولید محتوا

 

به علاوه، این رم حتی از XMP 3.0 برای اورکلاک پشتیبانی می کند و می تواند با هر مادربردی که انتخاب می کنید استفاده شود. اگرچه سرعت پایه رم 4800 مگاهرتز است، اما با اورکلاک، می توانید آنها را با حداکثر 6000 مگاهرتز اجرا کنید که شگفت انگیز است. جدای از آن، کیفیت ساخت این رم بسیار خوب است و کینگستون حتی گارانتی مادام العمر برای این کیت رم ارائه می دهد.

 

بهترین ویژگی ها:

دارای 2 عدد رم 16 گیگابایتی

سرعت نامی 6000 مگاهرتز

همراه با گارانتی مادام العمر

اورکلاک را پشتیبانی می کند

عملکرد پایدار و بالا

معایب:

هیچ نورپردازی RGB ارائه نمی شود

 

 

  1. رم CORSAIR DDR5

رم CORSAIR DDR5

رم CORSAIR DDR5

 

Corsair  یکی از بهترین برندهایی است که باید در مورد کانفیگ سیستم های گیمینگ رده بالا در نظر گرفت زیرا انواع قطعات سیستم های رده بالا را به فروش می رساند.

 

از بین قطعات ارائه شده توسط Corsair، رم Corsair Dominator Platinum DDR5 RGB بهترین در این لیست قرار می گیرد. در این بسته، دو عدد DIMM 16 گیگابایتی دریافت خواهید کرد که هر کدام بر اساس آخرین معماری DDR5 دارای سرعت رم 5200 مگاهرتز هستند.

علاوه بر این، این DIMM های RAM برای کار با انواع مادربردها طراحی شده اند و در هر سناریویی کارآمد هستند.

 

با استفاده از نرم‌افزار Corsair iCue، نه تنها می‌توانید به لطف پشتیبانی از XMP 3.0 عملکرد رم‌ها را اورکلاک کنید، بلکه می‌توانید نورپردازی RGB را تغییر دهید و آن را با سایر قطعات رایانه شخصی خود مطابقت دهید. علاوه بر این، حتی می توانید عملکرد رم را در زمان واقعی در نرم افزار نظارت کنید. از آنجایی که رم های DIMM با پخش کننده های حرارتی اختصاصی نیز عرضه می شوند، دمای بالا هرگز برای شما مشکل ساز نخواهد بود.

 

بهترین ویژگی ها:

دارای 2 عدد رم 16 گیگابایتی

سرعت نامی 5200 مگاهرتز

همراه با گارانتی مادام العمر

نظارت بر عملکرد در زمان واقعی

سیستم خنک کننده عالی

فرآیند اورکلاک ساده

 

  1. رم G.Skill DDR5

رم G.Skill DDR5

رم G.Skill DDR5

 

با رفتن به گزینه بعدی در این لیست، G.Skill یک برند کاملاً محبوب در صنعت است که اگر در حال ساخت یک سیستم گیمینگ رده بالا هستید، قطعاً می توانید آن را در نظر بگیرید.

در این کیت رم، G.Skill دو DIMM RAM Trident Z5 را ارائه می دهد که در مجموع ظرفیت حافظه 32 گیگابایتی را ارائه می دهند.

تا آنجا که به سرعت این رم مربوط می شود، Trident Z5 با حداکثر سرعت 6000 مگاهرتز کار می کند که برای سیستم گیمینگ رده بالا بسیار خوب است. از آنجایی که در این کیت دو رم DIMM دریافت می کنید، از عملکرد اورکلاک پایدار در هر مادربرد به صورت دو کاناله لذت خواهید برد.

 

با توجه به طراحی و کیفیت ساخت آن، به لطف طراحی نوآورانه آن، هیچ مشکلی در مورد گرما وجود ندارد. از طرف دیگر، اگر از طرفداران RGB هستید، به هیچ وجه از این رم ناامید نخواهید شد زیرا با یک نوار LED پراکنده زیبا در بالای RAM DIMM عرضه می شود.

 

بهترین ویژگی ها:

دارای 2 عدد رم 16 گیگابایتی

سرعت نامی 6000 مگاهرتز

همراه با گارانتی مادام العمر

پشتیبانی از اورکلاک

نصب آسان

عملکرد درخشان

 

  1. رم Crucial DDR5

 

رم DDR5

رم DDR5

 

وقتی صحبت از برندهای خوب شد، Crucial یکی از این برندها است که گزینه های مناسبی برای قطعات رایانه با قیمت های مناسب به شما ارائه می دهد که می توانید به راحتی به آنها اعتماد کنید و به راحتی از آنها در ساخت رایانه شخصی خود استفاده کنید.

 

دارای یک DIMM منفرد با ظرفیت حافظه 32 گیگابایتی است که اگر از قبل یک رم 32 گیگابایتی همراه خود داشته باشید، می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. در غیر این صورت، می توانید از این DIMM 32 گیگابایتی در حالت تک کانال نیز استفاده کنید، تقریباً همان عملکرد را به شما ارائه می دهد.

در مورد عملکرد، این رم دارای حداکثر سرعت 4800 مگاهرتز است که سرعت پایه ای است که هر ماژول رم DDR5 می تواند ارائه دهد. از این رو، متوجه خواهید شد که قیمت این ماژول برای خریداران مقرون به صرفه کاملاً مناسب است.

تا آنجا که به سایر ویژگی ها مربوط می شود، بهینه سازی شده است تا عملکردی 1.5 برابر بهتر از ماژول های حافظه DDR4 ارائه دهد. با این حال، هیچ نورپردازی RGB یا طراحی شیک روی این استیک رم ارائه نمی شود.

بیشتر بدانید :   در انتخاب کارت گرافیک لپ تاپ و کامپیوتر به نکات زیر توجه کنید:

بهترین ویژگی ها:

تنها شامل یک حافظه رم 32 گیگابایتی

سرعت نامی 4800 مگاهرتز

همراه با گارانتی مادام العمر

نصب آسان

کیفیت ساخت م

حکم

قیمت مقرون به صرفه

معایب:

بدون پشتیبانی از اورکلاک

 

  1. رم XPG DDR5

رم XPG DDR5

رم XPG DDR5

 

آخرین اما نه کم‌اهمیت :

اگر به دنبال رمی هستید که بتواند بدون صرف هزینه زیاد کارایی بالایی را به شما ارائه دهد، XPG یکی از بهترین مارک‌هایی است که می‌توانید با آن کار کنید.

XPG Lancer به دلیل نسبت قیمت به عملکرد ایده‌آل، انتخاب خوبی است. کیت رم شامل دو DIMM 16 گیگابایتی است که با سرعت 5200 مگاهرتز کار می کنند. از این رو، می‌توانید انتظار داشته باشید که این رم‌های DIMM عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشند، به خصوص در حالت دو کاناله.

نه تنها این، بلکه رم XPG Lancer DDR5 حتی دارای نورپردازی RGB در قسمت بالایی است که می توانید به سادگی از طریق نرم افزار XPG آن را کنترل کنید. جدای از آن، مصرف انرژی این رم ها بسیار کم است، بنابراین در واقع عملکرد بسیار بهتری نسبت به اکثر رقبا و مدل های قبلی دارند.

بهترین ویژگی ها:

دارای 2 عدد رم 16 گیگابایتی

سرعت نامی 5200 مگاهرتز

همراه با گارانتی مادام العمر

مصرف برق کم

زیاد گرم نمی شود

معایب:

بدون پشتیبانی از اورکلاک


راهنمای خرید بهترین رم DDR5

 

انتخاب اجزای مناسب برای سیستم گیمینگ یکی از حیاتی ترین وظایف است زیرا باید هر جزء را با دقت انتخاب کنید. اگر قصد دارید یک کامپیوتر قدرتمند بسازید که بتواند به راحتی از پس چند کار برآید، در انتخاب رم برای کامپیوتر خود اشتباه نکنید.

 


راهمای خرید بهترین رم


 

با این اوصاف، آخرین نسل رم موجود در بازار DDR5 است که بسیار امیدوارکننده است و عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی خود ارائه می دهد.

با این حال، کدام رم برای کامپیوتر شما بهترین انتخاب خواهد بود؟ برای دانستن این موضوع، باید گزینه های RAM را با هم مقایسه کنید، و این راهنمای خرید فقط در این مورد به شما کمک می کند!

 بنابراین، اگر می‌خواهید در مورد تمام فاکتورهای مهم مربوط به رم DDR5 که باید قبل از خرید در نظر بگیرید، همین جا بمانید و این راهنمای خرید را تا انتها بخوانید.

 

  1. سرعت رم

همانطور که می دانید همه رم ها عملکرد یکسانی ندارند. این به دلیل معماری و سرعت متفاوت آنهاست. همانطور که در اینجا در مورد رم های DDR5 صحبت می کنیم، گزینه های رم متنوعی با سرعت های مختلف در بازار موجود است.

به عنوان مثال، سرعت رم های نسل DDR5 می تواند از 4800 مگاهرتز تا 6400 مگاهرتز متفاوت باشد. همانطور که گفته شد، اگر می خواهید یک رم با کارایی بالا برای رایانه شخصی خود انتخاب کنید، باید گزینه ای را انتخاب کنید که سرعت بهتری به شما ارائه می دهد.

 

  1. ظرفیت رم

نه تنها سرعت، بلکه ظرفیت رمی که در کانفیگ سیستم گیمینگ خود استفاده می کنید بسیار مهم است. اگر رایانه شخصی خود را با ظرفیت رم کافی کانفیگ نکنید، ممکن است در اجرای بازی ها و اجرای چند برنامه مشکل داشته باشید. برای ساختن یک کامپیوتر قدرتمند، نباید با 8 یا 16 گیگابایت رم کنار بیایید زیرا ممکن است کافی نباشد. در عوض، باید روی استفاده از حداکثر 32 گیگابایت رم تمرکز کنید زیرا به شما کمک می‌کند تا انواع بازی‌ها و نرم‌افزارهای سنگین را به راحتی بر روی رایانه شخصی خود اجرا کنید و حتی انجام چند کار نیز زیاد رایانه شما را اذیت نمی‌کند.

 

  1. کیت رم

اکثر گزینه های رمی که در بازار با آنها مواجه می شوید به جای یک عدد رم دو عدد را به شما پیشنهاد می کنند. به این دلیل است که به طور کلی بهتر است رم را به صورت دو کاناله به جای یک کانال نصب کنید. اگر به فکر نصب 32 گیگابایت رم بر روی سیستم خود هستید، نصب رم 2×16 گیگابایتی به جای یک استیک 32 گیگابایتی، گزینه بسیار بهتری خواهد بود.

علاوه بر این، اگر از قبل یک رم 32 گیگابایتی همراه خود دارید، می‌توانید به سادگی یک حافظه رم 32 گیگابایتی دیگر را از بازار با پیکربندی مشابه خریداری کنید و آن را روی رایانه خود نصب کنید تا حداکثر 64 گیگابایت رم داشته باشید.

بیشتر بدانید :   راهنمای خرید لپ تاپ برای محیط کاری

 

  1. نورپردازی RGB

وقتی صحبت از سیستم های گیمینگ شد، نمی توانیم نورپردازی RGB را فراموش کنیم زیرا آنها مورد علاقه همه هستند. بنابراین، اگر مشتاقانه منتظر ساختن یک رایانه شخصی با ظاهر جذاب برای خود هستید، باید بدانید که چندین گزینه RAM در بازار وجود دارد که با نورپردازی RGB نیز عرضه می شوند. از این رو، اگر به ظاهر رایانه شخصی بازی خود اهمیت می دهید، قطعاً باید گزینه های RGB RAM را امتحان کنید زیرا هنگام نصب در یک دکل شگفت انگیز به نظر می رسند. علاوه بر این، بهترین بخش در مورد گزینه های RGB RAM این است که می توانید نور را کنترل کنید و آن را با لوازم جانبی و سایر اجزای رایانه شخصی خود مطابقت دهید.

 

  1. پشتیبانی از اورکلاک

وقتی صحبت از ساخت یک سیستم گیمینگ قدرتمند به میان می آید، باید بررسی کنید که آیا رمی که انتخاب می کنید باید از اورکلاک پشتیبانی کند یا خیر. اکثر رم ها این کار را می کنند، اما برخی از آنها ممکن است این قابلیت را به شما ارائه ندهند. در صورتی که رم از اورکلاک پشتیبانی می کند، می توانید به سادگی عملکرد آن را افزایش دهید تا تجربه بهتری داشته باشید. اگرچه این عملکرد را فقط در گزینه‌های رم رده بالا پیدا خواهید کرد که ممکن است کمی هزینه بیشتری برای شما داشته باشد، اما این کاملاً ارزشش را دارد زیرا عملکرد اضافی به شما تعلق می‌گیرد.

 

  1. گارانتی

پس از بررسی تمام جنبه های مهم در مورد عملکرد RAM، یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید  گارانتی است. در لیست خود ما فقط گزینه های RAM را که توسط بهترین برندهای این صنعت ارائه می شود قرار داده ایم. همانطور که گفته شد، با تمام گزینه های رم در این لیست، گارانتی خوب و طولانی پیدا خواهید کرد. در حالی که برخی از مارک ها حدود 5 تا 10 سال ضمانت را برای گزینه های RAM خود ارائه می دهند، برخی از مارک ها حتی یک ضمانت مادام العمر برای آن ارائه می دهند که شگفت انگیز است.

 


بهترین لپ تاپ دست دوم و استوک با گارانتی 1 ساله را از ما بخواهید


 

 

نتیجه گیری:

انتخاب اجزای مناسب برای ساخت رایانه شخصی زمان بیشتری نسبت به مونتاژ خود رایانه شخصی می برد زیرا نمی توانید هر جزء را انتخاب کنید و همه آنها را به هم وصل کنید. در این فرآیند، انتخاب رم مناسب برای رایانه شخصی یکی از مهمترین وظایف است.

از لیستی که در اختیار شما قرار داده‌ایم، اگر می‌خواهید یک سیستم حرفه ای بسازید، می‌توانید به راحتی یک گزینه رم خوب برای سیستم گیم خود انتخاب کنید. جدای از آن، اگر در انتخاب گزینه رم برای خود از لیست سردرگم هستید، می توانید از راهنمای خرید نیز کمک بگیرید. حتی اگر کمکی نکرد، در اینجا برخی از توصیه های شخصی ما وجود دارد که می توانید آنها را از لیست خریداری کنید:

 

اول از همه، کیت TEAMGROUP T-Force Delta RGB DDR5 32GB گزینه بسیار خوبی برای شماست اگر بودجه برای شما مشکلی ندارد. این کیت رم 32 گیگابایت ظرفیت حافظه با سرعت 6400 مگاهرتز را در اختیار شما قرار می دهد که بسیار شگفت انگیز است. علاوه بر این، نورپردازی RGB نیز ارائه شده است که کاملاً قابل کنترل است و همچنین دارای ضمانت مادام العمر است.

از سوی دیگر، اگر به دنبال چیزی در بودجه متوسط ​​هستید، حافظه Kingston Fury Beast 32 گیگابایت (2×16 گیگابایت) 6000 مگاهرتز DDR5 CL40 DIMM (کیت 2) باید انتخاب شما باشد. این رم با سرعت 6000 مگاهرتز کار می کند و در مجموع ظرفیت 32 گیگابایتی را ارائه می دهد که بسیار خوب است. اگرچه با نورپردازی RGB عرضه نمی شود، اما قیمت مناسبی دارد و با ضمانت مادام العمر برای رضایت مشتری ارائه می شود.

جدا از این دو گزینه، اگر به دنبال مقرون به صرفه ترین رم DDR5 هستید، حافظه رم Crucial RAM 32 گیگابایتی DDR5 4800MHz CL40 Desktop Memory CT32G48C40U5 بهترین گزینه برای شماست. این یک DIMM تک است که با ظرفیت 32 گیگابایت و با سرعت 4800 مگاهرتز کار می کند که بسیار مناسب است. علاوه بر این، هیچ نقصی در کیفیت ساخت آن وجود ندارد، اما با ضمانت مادام العمر نیز همراه است.

 

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

نوشته های مشابه