آموزش

لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟

لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟

در چند سال اخیر، ورود کالاهای استوک (به‌خصوص لپ‌تاپ‌های استوک) به بازار ایران افزایش زیادی داشته است. با این حال بسیاری از افراد هنوز نمی‌دانند که کالای استوک چیست؟ و برای عده‌ای سؤال پیش می‌آید که لپ تاپ استوک چیست؟ این افراد مردد می‌شوند که لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟ به همین دلیل، در این مطلب از وب‌سایت سیپک به بررسی معنی کلمه استوک می‌پردازیم و به پرسش شما درباره خرید لپ‌تاپ استوک پاسخ می‌دهیم. توصیه می‌کنیم که تا انتهای مقاله لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟ همراهمان باشید.

لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟

لپ تاپ استوک چیست؟

در اغلب کشورهای دنیا، استوک به لپ‌تاپ‌هایی گفته می‌شود که در انبار مانده و به فروش نرفته‌اند. چنین لپ‌تاپ‌هایی را در انبار نگه می‌دارند و معمولاً آخر هر سال و در روزهایی مانند جمعه سیاه، آن‌ها را با تخفیف‌های خیلی خوب و قیمت‌های پایین‌تر به فروش می‌رسانند و به آن‌ها استوک می‌گویند. همچنین در بعضی از کشورها به‌منظور جذاب‌تر کردن روند جذب مشتریان و فروش بیشتر سیستم، بعد از فروش با مشتری، قراردادی می‌بندند که افراد بتوانند تا یک ماه پس از خرید لپ تاپ، در صورت عدم رضایت کالا را بازگردانده و پول خودشان را پس بگیرند.

چنین لپ‌تاپ‌هایی به انبار فروشگاه برگشت می‌خورند، در آن جا ذخیره شده و روی آن‌ها اتیکت لپ تاپ دست دوم یا لپ تاپ استوک  خورده می‌شود و سپس این لپ‌تاپ‌های استوک درجه‌بندی‌شده و متناسب با درجه آنها، مبلغی از قیمتشان کسر شده و مجدداً به فروش می‌رسند.

درجه‌بندی لپ‌تاپ استوک

در این بخش از مقاله لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟ به درجه‌بندی انواع لپ تاپ استوک اشاره کرده‌ایم.

لپ‌تاپ استوک درجه A:

  • درجه A++

لپ‌تاپ استوک درجه A++ دارای ظاهری تمیز با کم‌ترین میزان خط‌وخش و میزان سلامت خوب است. در بیشتر موارد مدت‌زمان کارکرد لپ‌تاپ‌های استوک با درجه‌بندی A++ کمتر از 6 ماه برآورد می‌شود.

  • درجه A+

درجه A+ نیز از نظر ظاهری دارای خط و خش‌های جزئی و بسیار کم است که قابلیت چشم‌پوشی دارد. این مدل‌ها هم از لحاظ سلامت اجزا در وضعیت مطلوبی هستند و از لحاظ عملکرد و کارکرد تفاوت چندانی با انواع لپ‌تاپ‌های A++ ندارند و همچنین از نظر سخت‌افزاری بدون ایراد و اشکال هستند.

بیشتر بدانید :   راهنمای خرید کیس استوک و دست دوم 2023

لپ تاپ استوک درجه B

مهم‌ترین تفاوت لپ‌تاپ‌های استوک درجه B با انواع درجه A این محصولات، ظاهر آن‌ها است؛ چرا که لپ‌تاپ‌های استوک درجه B دارای خط‌وخش زیاد یا ترک‌خوردگی روی بدنه‌شان هستند. با این حال ممکن است در ظاهر دیده نشوند و یا حتی متوجه آن‌ها نشوید.

  • لازم به اشاره است که درجه A+ محصولات استوک قیمت کمتری در مقایسه با محصولات A++ دارند و از نظر هزینه نیز مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.
  • همچنین توجه کنید که لپ‌تاپ‌های استوک درجه + نسبت به درجه ++ خط‌وخش بیشتری دارند و سلامت ظاهری آن‌ها بهتر است.

لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟

مزایای خرید لپ‌تاپ استوک

شما عزیزان با دانستن مزایای خرید لپ‌تاپ استوک، به پاسخ سؤال خود، درباره لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟ می‌رسید. به همین دلیل، در این بخش به بعضی از مزایای خرید این نوع محصول اشاره می‌کنیم.

قیمت مناسب

بدون شک مهم‌ترین مزیت خرید لپ‌تاپ استوک، بحث هزینه خرید آن می‌باشد؛ قیمت این نوع لپ‌تاپ‌ها نسبت به سایر نوت‌بوک‌ها به‌صرفه‌تر است؛ زیرا دارای قطعات دست‌دوم هستند. لازم است اشاره کنیم که این قطعات همان کارایی قطعات نو را دارند و به‌راحتی می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند؛ همچنین در نظر داشته باشید که تمامی محصولات استوک موجود در فروشگاه سیپک توسط کارشناسان خبرهٔ ما بررسی و تأیید شده‌اند؛ بنابراین خرید لپ‌تاپ استوک از فروشگاه اینترنتی سیپک، خیال شما را از بابت خرید یک محصول باکیفیت آسوده خواهد کرد.

کیفیت خوب

بسیاری از لپ‌تاپ‌های استوک از نظر قطعات تفاوت چندانی با محصولات نو ندارند. در نتیجه شما با خرید این نوع لپ تاپ می‌توانید کالای باکیفیتی را با قیمت کمتری تهیه کنید.

ظاهر خوب

اغلب لپ‌تاپ‌های استوک درجه یک هیچ خط و خشی ندارند. به حدی که بعضی از افراد سودجو آن‌ها را در قالب محصول نو به فروش می‌رسانند. در نظر داشته باشید که گاهی ‌اوقات تشخیص لپ‌تاپ نو و استوک بسیار دشوار است. مگر ‌اینکه فروشنده استوک بودن آن را تأیید کند. با این حال اگر ظاهر لپ‌تاپ جزو معیارهای اصلی شما نیست، می‌توانید با خرید لپ‌تاپ استوک خش‌دار هزینه کمتری برای تهیه آن پرداخت کنید.

لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟

هنگام خرید لپ تاپ استوک باید به چه نکاتی توجه کرد؟

حال که دانستید خرید لپ‌تاپ استوک از ارزش بالایی برخوردار است؛ باید در پاسخ به سؤال لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟ بگوییم که بله؛ اما توجه کنید که هر نوع لپ‌تاپ استوکی را تهیه نکنید و حتماً از فروشگاه‌های معتبری اقدام به تهیه نوت‌بوک استوک نمایید؛ همچنین هنگام خرید باید یک سری نکات را در نظر بگیرید که در این بخش از مقاله لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟ به آنها اشاره کرده‌ایم.

  • همه دکمه‌های کیبورد لپ تاپ را بررسی و تست کنید. ممکن است بعضی از دکمه‌ها و قطعات ایراد داشته باشند، تعویض شده و یا حتی از کار افتاده باشند.
  • بدنه لپ تاپ را به‌صورت کامل بررسی کنید تا تورفتگی و ضربه نداشته باشد؛ زیرا در صورت وجود فرورفتگی امکان دارد که سخت‌افزار لپ تاپ دچار آسیب شده باشد و کارایی لازم را ارائه ندهد.
  • باتری لپ‌تاپ استوک ممکن است به علت ماندن مدت زمان طولانی در انبار ضعیف شده از کار افتاده و یا شارژر آن‌ها مشکل داشته باشند؛ به همین دلیل حتماً آن را چک کنید. چرا که احتمال دارد در صورت خراب‌شدن باتری و شارژر، این قطعات دیگر در بازار موجود نباشد تا بتوانید آنها را تعویض کنید.
  • پورت‌های ورودی نوت‌بوک استوک را چک کنید. برخی از پورت‌ها هنگام جابه‌جایی در انبار ممکن است دچار ضربه و شکستگی شوند. در صورتی که از نظر ظاهری مشکلی وجود نداشت، با کابل و یواس‌بی از لحاظ داخلی هم آن‌ها را بررسی کنید تا ایرادی نداشته باشند.
  • جهت اطمینان بیشتر، تاچ‌پد و سایر موارد آن را هم چک کنید.
  • اگر به سراغ خرید لپ‌تاپ‌های استوک می‌روید در نظر داشته باشید که به دلیل این که پشتیبانی از آن‌ها کمی دشوارتر است به سراغ برندهای نام آشنا مانند اچ پی، دل و لنوو بروید.
بیشتر بدانید :   رنگ ‌های غیر عادی در نمایشگر لپ‌تاپ

تست‌های لازم برای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک

لپ‌تاپ‌ها به دلایل متعددی فروخته می‌شوند؛ اما در بیشتر موارد یا صاحب آن قصد دارد لپ تاپ بهتری را خریداری کند و یا به پول نیاز دارد که در مورد اول شما با خریداری این نوت‌بوک در واقع یکی از ورژن‌های قدیمی را تهیه می‌کنید که در سال‌های آینده به امکانات و قابلیت‌های جدید و در نتیجه تعویض بخشی از سیستم یا تعویض صد درصدی نیاز دارد. در صورتی که میزان بودجه شما برای خرید لپ تاپ محدود است، فقط می‌توانید مدل‌های خاصی را تهیه نمایید؛ زیرا لپ‌تاپ‌های کارکرده و استوک تنوع بالایی ندارند و شما باید از بین محصولات قابل دسترس یکی را خریداری کنید. به همین دلیل حتماً توجه داشته باشید که تمامی تست‌های لازم بر روی آن انجام گردد. اگر اطلاعات و تجربه کافی در زمینه تست بخش‌های گوناگون لپ تاپ مثل بخش‌های نرم‌افزاری، هارد، گرافیک، CPU، باتری، صفحه‌نمایش، آداپتور بدنه و ظاهر لپ تاپ ندارید حتماً باید از یک کارشناس یا فرد حرفه‌ای بخواهید شما را برای خرید راهنمایی کند.

ما به‌عنوان کارشناسان مجموعه سیپک مفتخر هستیم که در تمامی مراحل تهیه لپ‌تاپ استوک شما را راهنمایی کنیم و به سؤالاتتان پاسخ دهیم تا شما عزیزان بهترین انتخاب را با توجه به هدفتان از خرید و بودجه در دسترستان تهیه کنید.

لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟

چگونه می‌توان از سالم‌بودن لپ تاپ استوک مطمئن شد؟

هنگامی که بخواهید مطمئن شوید لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟ باید به این موضوع دقت داشته باشید که در حین خریداری لپ تاپ استوک، از فروشنده مهلت تست بگیرید و مدتی از آن استفاده نمایید تا از سلامت سیستم مطمئن شوید. نرم‌افزارهای بسیاری عرضه شده‌اند که می‌توانند در تست سلامت لپ تاپ به شما کمک کنند، چند نمونه از این نرم‌افزارها عبارت‌اند از :

  • نرم افزار DFX برای تست صفحه نمایش
  • نرم افزار Battery Info View برای تست باطری
  • نرم افزار Hard Disk Sentinel Pro برای تست هارد لپ تاپ
  • نرم افزار Pass Mark BurnIn Test برای تست رم و گرافیک
بیشتر بدانید :   تفاوت ویندوز اورجینال با ویندوز کرک شده در چیست

جمع‌بندی

همان‌طور که متوجه شدید، لپ‌تاپ استوک به شرط سالم بودن قطعات از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری عرضه می‌شود. برای افرادی که پرسش لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟ را در ذهن خود دارند باید بگوییم که می‌توانند با خیالی راحت از تجربه یک خرید رضایت‌بخش، به فروشگاه اینترنتی سیپک مراجعه کرده و با بررسی محصولات موجود، یک لپ‌تاپ استوک باکیفیت را تهیه کنند. تمامی لپ‌تاپ‌های استوک موجود در فروشگاه توسط کارشناسان خبره مجموعه سیپک بررسی و از نظر سلامت قطعات تأیید شده‌اند. از این که تا انتهای مقاله لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟ همراهمان بودید، از شما متشکریم.


سؤالات متداول

  1. آیا لپ‌تاپ استوک همان لپ‌تاپ دست دوم است؟

در بسیاری از موارد لپ‌تاپ استوک به دستگاه‌هایی اطلاق می‌شود که در انبار مانده‌اند و به فروش نرفته‌اند یا معمولاً مدت کوتاهی از آن‌ها استفاده شده است.

  1. کدام برند لپ‌تاپ استوک ارزش خرید بیشتری دارد؟

به دلیل این که پشتیبانی از لپ‌تاپ‌های استوک کمی دشوارتر است، توصیه می‌کنیم که به سراغ برندهای نام آشنا مانند اچ پی، دل و لنوو بروید.

  1. مزایای خرید لپ‌تاپ استوک نسبت به لپ‌تاپ نو چیست؟

لپ‌تاپ‌های استوک با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری به فروش می‌رسند و بحث قیمت یک عامل بسیار مهم برای خرید این دستگاه‌ها است. در واقع شما با قیمتی پایین‌تر می‌توانید یک لپ‌تاپ سالم، باکیفیت و در حد نو تهیه کنید.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 99

No votes so far! Be the first to rate this post.