اخبار

«خودنویس»، امکان تولید محتوا با هوش مصنوعی را فراهم می‌کند

«خودنویس»، امکان تولید محتوا با هوش مصنوعی را فراهم می‌کند, لپ تاپ استوک

[ad_1]

به دلیل سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی در دنیا، انسان‌ها به تدریج به تغییر سبک زندگی و وارد شدن چیزهای جدید عادت کرده‌اند و کمتر از قبل نسبت به چیزهای جدید، واکنش منفی نشان می‌دهند. بسیاری از مردم هم هستند که مشتاقانه در انتظار آخرین اتفاقات لبه تکنولوژی مانده و به محض دسترسی، کار با آنها را شروع می‌کنند.

آخرین ابزاری که تکنولوژی در اختیار ما قرار داده، هوش مصنوعی است که به لطف چت جی‌پی‌تی و پلتفرم‌های مشابه در دسترس ما قرار دارد. تا کنون، این ما انسان‌ها بودیم که مجبور می شدیم زبان کامپیوتر را فرا بگیریم تا بتوانیم به کامپیوترها دستور دهیم. اما از حالا به بعد، از طریق این چت بات‌ها و دستوراتی که به آنها می‌دهیم، می‌توانیم به زبان خودمان با کامپیوترها حرف بزنیم. در حقیقت، این کامپیوترها هستند که درحال یادگیری زبان ما هستند. 

هوش مصنوعی از همین ابتدای کار هم تاثیرات خود را بر زندگی ما گذاشته و هرچه بیشتر پیشرفت کند، میزان این اثرگذاری هم بیشتر خواهد شد. این تاثیرات جنبه‌های مختلف و متنوعی دارد؛ جنبه هایی که شاید امروز به ذهن ما نرسد. از سیستم‌های نظارتی در ترافیک شهری گرفته تا ساخت اپلیکیشن بدون نیاز به دانش کد نویسی یا نوشتن یک مطلب برای ارائه در کلاس دانشگاهی. 

هوش مصنوعی در کنار راحتی که قرار است برای ما به ارمغان بیاورد، ممکن است دارای جنبه‌های منفی نیز باشد. یکی از این معایب، بیکار شدن نیروهای کار و سپردن وظایف آنها به هوش مصنوعی است. برای مثال، آیا تا بیست سال آینده، برنامه نویسی همچنان شغلی خواهد بود که نیروی انسانی برای آن استخدام شود؟

بیشتر بدانید :   کالبدشکافی اپل واچ اولترا نحوه تعمیر آن را نشان می‌دهد + ویدیو

چیزی که تا کنون از هوش مصنوعی و حضورش در کنار ما بر می‌آید، این است که در حال حاضر این فناوری بیشتر مانند یک دستیار باهوش با تجربه نسبتاً بالا عمل می‌کند. هرچند امروزه می‌توان کارهای مختلفی را به هوش مصنوعی سپرد، اما نمی‌توان تمام کارهایی که انجام می‌دهد را هم بدون بررسی انسانی پذیرفت. 

اما در میان تاثیرات همین امروز، بحث نوشتن و تولید محتوا یکی از مهمترین ترندها است. ترندشدن حوزه تولید محتوا با هوش مصنوعی آنقدرها هم عجیب نیست؛ چرا که در حقیقت، کامپیوتر این توانایی را پیدا کرده که به صورت تقریبا مستقل، یک یادداشت بنویسد. یادداشتی که صرفا کنار هم قرار دادن کلمات نیست و در حقیقت، جمله‌ها و عبارات معنای واضحی دارند. اما چرا؟

تولید محتوا با هوش مصنوعی، نزدیک‌تر از همیشه

شاید بتوان اینگونه نگاه کرد که وقتی قرار است کامپیوتر، زبان انسان را فرا بگیرد تا بتواند به حرف‌های ما گوش دهد، پس نوشتن هم برای او امکان‌پذیر شده و هر چه بیشتر تلاش کند زبان ما را بهتر فرا می‌گیرد. پس می‌توان گفت تولید محتوا با هوش مصنوعی، از همیشه به ما نزدیکتر است. با تمام این اوصاف، در حوزه نوشتن و تولید محتوا هم اکنون هوش مصنوعی بیشتر به یک دستیار تازه کار شباهت دارد که باید حتماً آثاری که خلق می‌کند را بررسی کرد. این بررسی هم جنبه دستور زبانی دارد و هم از نظر داده‌ها و اطلاعاتی که ارائه می دهد، باید مورد راستی آزمایی قرار بگیرد. اگر چنین نبود.

اتفاقی که در شرکت های توسعه دهنده هوش مصنوعی، مانند OpenAI (چت جی پی تی)، کپی ای آی و… در حال رخ دادن است، توسعه زبان‌ها بر اساس اولویت است. در این پلتفرم‌ها، زبان‌های زیادی پشتیبانی می‌شوند اما مسلما همه در یک اولویت قرار ندارند. مسلما اولین اولویت، زبان انگلیسی است و با توجه به عوامل اقتصادی، احتمالا باید زبان چینی در اولویت دوم باشد. حقیقت تلخ آن است که زبان فارسی برای شرکت‌های اینچنینی دغدغه بالایی به حساب نمی‌آید و سرعت پیشرفت این زبان در مقایسه با بسیاری از زبان های دیگر، بسیار کمتر است. بنابراین به یک تکنولوژی برای زبان فارسی نیاز داریم. در حقیقت، هر زبان دیگری هم برای آنکه در این رقابت میان زبان‌ها عقب نماند، به چنین پروژه‌ای نیاز دارد.

بیشتر بدانید :   ۱۰ فیلم تماشایی که به بهترین حالت ممکن پایان باز را معنا کردند!

در اکوسیستم استارتاپی ایران، کسب‌وکارهای نوپای زیادی هستند که تلاش می کنند همراه با ترندهای روز دنیا در لبه تکنولوژی حرکت کرده و خدماتی همگام با سرویس‌های جهانی ارائه دهند. یکی از مهم‌ترین ترندهایی که باید نسبت به وجود آن در ایران حساس بود، هوش مصنوعی است که بتواند زبان فارسی را در سطح بسیار بالایی درک کرده و به نیازهای مخاطبان خود پاسخ دهد؛ از جمله تهیه محتوا به زبان فارسی. استارتاپ خودنویس یکی از کسب‌وکارهایی است که برای رفع این نیاز به وجود آمده و تلاش می‌کند تا با ارائه یک هوش مصنوعی استاندارد، خدمات قابل قبولی به جامعه فارسی زبان ارائه دهد. 

خودنویس در حقیقت یک دستیار تولید محتوای متنی بر پایه هوش مصنوعی است که مخاطبان مختلفی را پوشش می‌دهد. این اسارتاپ می‌تواند نسخه اولیه یک مطلب درباره هر موضوعی را به صورت ویرایش‌شده آماده کرده و در اختیار مخاطب قرار دهد. کاربر با یک‌بار بررسی محتوای آماده شده توسط خودنویس، می‌تواند متن را از نظر علمی بررسی کرده و راستی آزمایی کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خودنویس، استفاده از الگوریتم‌های قدرتمند هوش مصنوعی است که باعث افزایش کارایی در تولید محتوا می‌شود. درک هدف مخاطب برای تولید قالب‌های مختلف محتوایی، خلاقیت در نوشتار و مجهزبودن به ابزار نگارشی مستقل برای ویاریش نگارشی متون تولیدی به وسیله هوش مصنوعی از دیگر ویژگی‌های خودنویس است.

بازار هوش مصنوعی بازاری به وسعت جهان است. بازاری با ظرفیت بسیار بالا که می‌تواند کسب‌وکارهای فراوانی را در خود جای دهد. بازاری که اکنون در ابتدای راه بوده و قرار است خدمات متنوعی در سطح محلی و جهانی به دنیا ارائه دهد. خدماتی که شاید حتی اکنون به فکرمان هم نرسیده باشد. پس باید منتظر ماند و دید.

بیشتر بدانید :   این سگ رباتیک می‌تواند تقریباً روی هر سطحی راه برود + ویدیو

[ad_2]

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.