آموزش

بررسی تخصصی لپ تاپ Microsoft مدل Surface Laptop 2

بررسی تخصصی لپ تاپ Microsoft مدل Surface Laptop 2 از نظر صفحه‌نمایش

شرکت مایکروسافت یک نام‌ آشنا در حوزه دیجیتال است که بدون شک همه ما حداقل در دوره‌ای از زندگی خود از برخی محصولات آن مانند ویندوز استفاده کرده‌ایم. بااین‌حال اعتبار این کمپانی تنها به نرم‌افزارهای تولیدی آن ختم نشده و محصولات سخت‌افزاری برند مایکروسافت هم همواره جزو سردمداران دنیای دیجیتال محسوب می‌شوند. لپ‌تاپ Surface Laptop 2 نیز یکی از دستگاه‌های جذاب این کمپانی است که به لطف برخورداری از پردازندهٔ مطلوب چهار هسته‌ای اینتل، یک اولترا بوک قدرتمند به شمار می‌رود؛ با این وجود از پورت سودمند USB-C بی‌بهره است. همان‌طور که متوجه شدید در این مطلب از وب‌سایت سیپک قصد داریم به بررسی تخصصی لپ تاپ Microsoft مدل Surface Laptop 2 بپردازیم.

بررسی تخصصی لپ تاپ Microsoft مدل Surface Laptop 2 از نظر طراحی

کمپانی مایکروسافت طی یک اقدام ستودنی، نسل دوم Surface Laptop را علاوه بر سه رنگ زرشکی (Burgundy) آبی کبالت و نقره‌ای، در رنگ‌های مشکی و صورتی (مخصوص بازار چین) هم به بازار عرضه کرده است. برخلاف سرفیس پرو ۶، پوشش مشکی در این مدل اولترا بوک، کمی براقیت بیشتری دارد؛ ولی جلوهٔ فوق‌العاده‌ زیبایی به آن می‌بخشد و ترکیب آن با لوگوی مایکروسافت، جذابیت دستگاه را دوچندان می‌کند. در ادامه باید اشاره کنیم که همه ماژول‌های سرفیس لپ‌تاپ 2 بر روی مادربورد لحیم شده‌اند؛ به همین دلیل، به‌هیچ‌وجه امکان ارتقای حافظهٔ ذخیره‌سازی یا رم وجود ندارد.

همچون نسل گذشته، Surface Laptop 2 با وزن حدودی ۱.۲۸ کیلوگرمی، محصولی سبک و با قابلیت حمل راحت است. لولا‌های کوچک این دستگاه قابلیت چرخش نمایشگر تا زاویهٔ ۱۴۰ درجه را نیز فراهم می‌کنند و استحکام مطلوبی دارند؛ به صورتی که لرزش صحه نمایش در هنگام کار با این لپ‌تاپ در حد معقولی باقی می‌ماند.

بیشتر بدانید :   برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون چه کار کنیم؟

پوشش خاص صفحه‌کلید که در نسخهٔ مشکی Surface Laptop 2 به رنگ خاکستری است، احساس بسیار خوشایندی را به کاربران القا می‌کند و تجربهٔ تایپ راحت و لذت‌بخشی را به ارمغان می‌آورد.

این لپ‌تاپ  از یک نمایشگر در اندازه ۱۳.۵ اینچ با نسبت ۳:۲ بهره می‌برد؛ همچنین پوششی از جنس گوریلاگلس ۳ از آن حفاظت می‌کند. در حالت کلی می‌توانیم بگوییم که سرفیس 2 دارای طراحی مناسب و معقولی در بازه قیمتی خود است.

بررسی تخصصی لپ تاپ Microsoft مدل Surface Laptop 2 از نظر صفحه‌نمایش

بررسی تخصصی لپ تاپ Microsoft مدل Surface Laptop 2 از نظر صفحه‌نمایش

تفاوت چندانی بین صفحه‌نمایش سرفیس 2 در مقایسه با لپ تاپ سرفیس 1 مشاهده نمی‌شود. البته کیفیت این صفحه‌نمایش بسیار مطلوب است و نمی‌توان ایراد خاصی از آن گرفت. صفحه‌نمایش Surface Laptop 2 نسبت به نسل قبلی رنگ قرمز را  درخشان‌تر نشان می‌دهد و رنگ مشکی در آن عمیق‌تر دیده می‌شود.

طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده، دقت تشخیص لمس صفحه‌نمایش در این لپ‌تاپ نسبت به نسل گذشته بسیار بیشتر از پیش شده است. باید اشاره کنیم که این صفحه‌نمایش با نسبت ۳:۲ طراحی شده و فضای بزرگ‌تر  و بهتری را برای کارکردن پیش روی کاربران خود قرار می‌دهد. چنین نسبت تصویری برای تماشای فیلم هم ایده‌آل است؛ زیرا کاربران دیگر نوارهای سیاه را در قسمت بالا و پایین فیلم‌ها نخواهند دید.

بررسی تخصصی لپ تاپ Microsoft مدل Surface Laptop 2 از نظر  پایه، صفحه‌کلید و تاچ‌پد

طبق ادعای کمپانی مایکروسافت،  صفحه‌کلیدی کم‌صداتر از نسل قبلی بر روی سرفیس لپ‌تاپ 2 تعبیه شده است. آزمایش‌های صورت‌گرفته مشخص کرد که این کیبورد واقعاً کم‌صدا بود. با این حال احتمالاً تنها مشکل این کیبورد برای برخی از کاربران، فاصله کم دکمه‌های صفحه‌کلید است؛ چرا که اگر فاصله دکمه‌ها اندکی از هم بیشتر بود، تجربه تایپ‌کردن نیز راحت‌تر می‌شد.

یکی دیگر از امکانات جالب این اولترا بوک تاچ‌پد آن است که بسیار دقیق و فوری کار می‌کند. بخش‌های کناری تاچ‌پد و صفحه‌کلید از پارچه آلکان تارا پوشانده شده‌اند. پارچه‌ای که  احساس خوب و جالبی را به کاربران انتقال می‌دهد و حتی منجر شده که Surface Laptop 2 زیبایی بیشتری پیدا کند.

بررسی تخصصی لپ تاپ Microsoft مدل Surface Laptop 2 از نظر صفحه‌نمایش

بررسی تخصصی لپ تاپ Microsoft مدل Surface Laptop 2 از نظر  پردازنده

لپ تاپ Surface Laptop 2 مایکروسافت با پردازنده Core i5-8250U و یا Core i7-8550U در بازار موجود است. هردو پردازنده متعلق به سری Kaby Lake Refresh از اینتل بوده و دارای 4 هسته هستند. به لطف تعداد هسته های بیشتر، این پردازنده در مقایسه با Core i5-7200U  که نسخه قبلی لپ تاپ سرفیس به آن مجهز شده بود، سریعتر است.

بیشتر بدانید :   لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟

میزان مصرف برق تراشه‌های Kaby Lake R اینتل نیز همچون نسل‌های قبلی خود، 15 وات دارند، هرچند عملکرد هرکدام از پردازنده‌ها بسته به مدل و سازنده متفاوت است. شرکت مایکروسافت به پردازنده Core i5 اجازه می‌دهد که در 28 ثانیه اول حداکثر مصرف انرژی 25 واتی را داشته باشد و پس از این مصرف انرژی را به 18 وات محدود می‌کند.  در حالت کلی، می‌توان گفت که عملکرد Core i5 متوسط است و می‌توانست بسیار بهتر از اینها باشد.

بررسی تخصصی لپ تاپ Microsoft مدل Surface Laptop 2 از نظر کارت گرافیک

لپ‌تاپ Surface Laptop 2 به کارت گرافیک اختصاصی مجهز نبوده و تنها گرافیک یکپارچه Intel UHD Graphics 620  را در اختیار خود دارد. حداکثر میزان نرخ کلاک هسته این پردازنده گرافیکی نسبت به پردازنده اصلی تغییر می‌کند. با این وجود، کاربران تفاوت چندانی را برای انجام امور روزمره تجربه نخواهند کرد. در ترکیب با مدل پردازنده Core i5-8250U اینتل ، پردازنده گرافیکی 1100 مگاهرتز و حداکثر سرعت کلاک نیز 933 مگاهرتز است.

بررسی تخصصی لپ تاپ Microsoft مدل Surface Laptop 2 از نظر بلندگو

دو عدد ماژول بلندگو در لبه زیرین کیبورد و در نزدیکی کلیدهای شیفت لپ‌تاپ مذکور قرار گرفته‌اند، به همین علت صدا از کیبورد خارج می‌شود؛ همچون نسل قبلی، این محصول از شرکت مایکروسافت از بلندگوهای Omnisonic بهره می‌برد. اندازه‌گیری‌ها نشان می‌دهند که بلندگوهای نسل جدید کمی بهتر از نسل قبلی یعنی سورفیس لپ‌تاپ 1 هستند. درواقع بلندگوها به اندازه کافی بلندتر شده‌اند و کیفیت صدا نیز بسیار خوب است.

بررسی تخصصی لپ تاپ Microsoft مدل Surface Laptop 2 از نظر صفحه‌نمایش

بررسی تخصصی لپ تاپ Microsoft مدل Surface Laptop 2 از نظر باتری

برخلاف انتظار، شرکت مایکروسافت با‌ وجود بهره‌گیری از پردازنده‌ سریع‌تر و قوی‌تر نسبت به قبل، تغییری در ظرفیت باتری مدل Surface Laptop 2  ایجاد نکرده است. در واقع این اولترا بوک خانوادهٔ سرفیس، از باتری لیتیوم یونی ۴۵.۲ وات‌ساعتی و ۵,۹۷۰ میلی‌آمپر ساعتی (SMP M1005921 Li-Ion) استفاده می‌کند. شرکت مایکروسافت ادعا می‌کند که سرفیس لپ‌تاپ ۲ تا ۱۴.۵ ساعت هم قادر به شارژدهی است.

بیشتر بدانید :   اگر لپ تاپ خیس شد چه باید کرد؟ چه کاری را نباید انجام دهیم؟

بررسی تخصصی لپ تاپ Microsoft مدل Surface Laptop 2 از نظر پورت‌ها و اتصالات

نسل دوم سرفیس لپ‌تاپ از پورت Thunderbolt 3 بهره نمی‌برد و پورت USB-C نیز بر روی آن تعبیه نشده است. با این حال بر روی این لپ تاپ یک خروجی  Mini Display Port و یک عدد پورت USB 3 وجود دارد. کمبود پورت‌ها ممکن است برای برخی از کاربرها دردسرساز باشد، اما اضافه‌شدن پورت‌های بیشتر منجر می‌شد تا این محصول وزن و ضخامت بیشتری پیدا کند.

مزایا و معایب Surface Laptop 2

در این بخش از مقاله بررسی تخصصی لپ تاپ Microsoft مدل Surface Laptop 2، مزایا و معایب این اولترا بوک را برایتان آورده‌ایم.

مزایا

  • کیفیت ساخت خوب
  • نمایش رنگ‌ها به‌صورت واقعی و صفحه‌نمایش با نسبت 3:2
  • طراحی جمع و جور، سبک و زیبا
  • عملکرد خوب برای کارهای سبک
  • عملکرد خوب کیبورد و تاچ

معایب

  • ظرفیت شارژدهی نسبتاً پایین
  • رم و فضای ذخیره کم
  • عدم وجود نور در پس‌زمینه صفحه کلید
  • تنوع بسیار پایین پورت

بررسی تخصصی لپ تاپ Microsoft مدل Surface Laptop 2 از نظر صفحه‌نمایش

جمع‌بندی

در این مطلب از وب‌سایت سیپک به بررسی مشخصات لپ‌تاپ Surface Laptop 2 پرداختیم و مزایا و معایب این نسل از لپ‌تاپ‌های شرکت مایکروسافت را برایتان بیان کردیم. با توجه به موارد مطرح شده، این دستگاه برای استفاده‌های معمولی و روزمره کاملاً مناسب بوده و به همین دلیل نسبت به قیمت نهایی آن از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

فروشگاه اینترنتی سیپک، لپ‌تاپ استوک Surface Laptop 2 را با بهترین و معقولانه‌ترین قیمت به بازار عرضه می‌کند. شما می‌توانید در وب‌سایت فروشگاه ما، این مدل و لپ‌تاپ‌های دیگر را مشاهده و بررسی کنید. سپس نسبت به نیاز و بودجه خودتان، مناسب‌ترین لپ‌تاپ را خریداری نمایید. کالاهای موجود در فروشگاه، تماماً توسط کارشناسان خبرهٔ سیپک کنترل و تأیید شده‌اند؛ پس شما می‌توانید بدون هیچ تردید و نگرانی نسبت به خرید اقدام کنید. از این که تا انتهای مقاله بررسی تخصصی لپ تاپ Microsoft مدل Surface Laptop 2، همراهمان بودید، از شما تشکر می‌کنیم.

سؤالات متداول

  1. آیا لپ‌تاپ استوک Surface Laptop 2 ارزش خرید دارد؟

این محصول یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های شرکت مایکروسافت به شمار می‌رود که نسبت به قیمت و امکانات آن از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

  1. آیا لپ‌تاپ استوک Surface Laptop 2 برای گیمینگ مناسب است؟

شما با استفاده از لپ‌تاپ Surface Laptop 2 می‌توانید انواع بازی‌های سبک را به اجرا دربیاورید. اما در صورتی که هدف شما از خرید لپ‌تاپ، اجرای بازی‌های ویدئویی است، توصیه می‌کنیم که از سایر دستگاه‌های موجود در وب سایت سیپک بازدید کنید.

  1. لپ‌تاپ استوک Surface Laptop 2 برای چه اموری مناسب است؟

شما با استفاده از لپ‌تاپ استوک Surface Laptop 2 به‌راحتی می‌توانید پروژه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، امور روزمره، وب‌گردی، تماشای فیلم و… را انجام دهید.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 99

No votes so far! Be the first to rate this post.