آموزش

راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک و دست دوم_آپدیت

راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک و دست دوم

راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک و دست دوم به شما کمک خواهد کرد تا حین انتخاب این محصول، تمام جوانب را مورد بررسی قرار دهید و در نهایت لذت یک خرید هوشمندانه و موفقیت آمیز را تجربه کنید. بنابراین اگر قصد دارید برای خود یا اطرافیانتان، یک لپ تاپ استوک تهیه کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این بخش از مجله سیپک همراه ما باشید و اطلاعات ارزشمندی در این باره به دست آورید.

راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک و دست دوم

پردازنده و رم

از جمله مهم‌ترین نکات راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک و دست دوم، پردازنده آن است. سعی کنید دستگاهی بخرید که پردازنده آن نسل جدیدی مانند اینتل یا نسل هفتم باشد.

مورد بعدی هم اینکه رم لپ تاپ استوک از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع برای انجام کارهای روزمره مانند وبگردی یا کار با اکسل و… رم لپ تاپ حداقل باید ۴ گیگ باشد؛ اما پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که یک لپ تاپ با رم حداقل ۸ بخرید تا حین کار با آن، از نظر سرعت و راندمان مشکلی نداشته باشد. در ضمن پیش از خرید، مطمئن شوید که آیا می‌توان رم آن را ارتقاء داد یا نه! زیرا برخی از دستگاه‌ها این قابلیت را ندارند و اطلاع از آن پیش از خرید بسیار مهم است.

وضعیت ظاهری و پیچ‌های لپ تاپ را بررسی کنید

در اولین بخش از راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک و دست دوم باید به این نکته توجه داشته باشید که با بررسی وضعیت باز شدن پیچ‌های می‌توان به برخی موارد مثل تعویض قطعات دستگاه پس برد. به طور مثال برخی از پیچ‌های لپ تاپ دارای یک رنگ نقره است که وقتی برای باز شدن آن از پیچ گوشتی استفاده شود، آثار پیچ گوشتی بر روی آن قایل مشاهده خواهد بود و معمولا جهت ارتقا یا تعمیر اجزای لپ تاپ این عمل صورت می‌گیرد. از طرفی هم لپ‌تاپ استوک برخلاف یک محصول آکبند، بسته بندی پلمب شده ندارد و براساس سلامت ظاهری رتبه بندی شده و قیمت گذاری می‌شوند.

بیشتر بدانید :   چگونه می ‌توان مشکل صدا نداشتن لپ ‌تاپ را برطرف کرد؟

راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک و دست دوم

حافظه و کارت گرافیک

به طور کلی هارد SSD نسبت به هارد مکانیکی، به اصطلاح قوی‌تر بوده و عملکرد بهتری دارد. البته این مورد در لپ تاپ قابلیت جایگزین کردن داشته و می‌توانید یک دستگاه استوک با هارد مکانیکی بخرید و با تهیه یک هارد SSD، آن را جایگزین کنید و سرعت انتقال فایل و راندمان سیستم را بهبود ببخشید.

علاوه بر هارد دیسک، کارت گرافیک هم از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع کارت گرافیک، پردازنده، رم و هارد؛ ۴ جز اصلی لپ تاپ هستند؛ از این‌رو سلامت و سطح کیفی آن‌ها بسیار مهم است. برخی از لپ‌تاپ‌های استوک دارای دو کارت گرافیک هستند که به Optimus معروف می‌باشند. کارت گرافیک اول مجمع پردازنده بوده و در انجام کارهای سبک و نمایش صفحه نقش داشته و کارت گرافیک دوم وظیفه اجرای برنامه‌های سنگین را برعهده دارد.

یکی دیگر از نکات موجود در راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک و دست دوم این است که اگر برای یکی از کارت‌ها مشکلی پیش بیاید، سیستم به‌طور کامل از کار خواهد افتاد و تصویر صفحه نمایش پردازش نخواهد شد. برای تست کارت گرافیک دوم هم می‌توانید یک بازی بر روی دستگاه نصب کنید و ۵۰_۲۰ دقیقه آن را به اجرا درآورید تا عملکرد سیستم را بسنجید.

راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک و دست دوم

نوع نمایشگر و رزولوشن

با توجه به نکات موجود در راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک و دست دوم، نوع نمایشگر و میزان رزولوشن آن هم از اهمیت بالایی برخوردار است. در باب این مسئله ما به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که یک لپ تاپ با پنل IPS خریداری نمایید، زیرا رنگ‌ها در آن با کیفیت بهتری نمایش داده می‌شود و زاویه دید بهتری دارد. همچنین رزولوشن آن بهتر است فول اچ دی یا بالاتر باشد.

کیفیت صفحه کليد، موس پد و پورت‌ها

برای اطمینان از سلامت موس پد و کیبورد، مي توانيد از نرم افزارهايي مانند PassMark KeyboardTest استفاده نماييد. از طرفی هم یکی از رایج‌ترین مشکلات لپ‌تاپ‌های استوک مربوط به موس پد آن‌هاست، بنابراین در تست این بخش کوشا باشید و حتما از سلامت اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، سلامت پورت‌ها هم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و حتما حین خرید مطمئن شوید که محل اتصالات آن (به خصوص HDMI و USB) دچار نقص فنی نشده باشد.

بیشتر بدانید :   برای نگهداری از لپ تاپ چه کار کنیم

راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک و دست دوم

از یک مجموعه معتبر خرید کنید

آخرین نکته از راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک و دست دوم این است که حتما باید حین خرید این محصول به یک مجموعه معتبر و خوش سابقه مراجعه کنید تا خیالتان از بابت کیفیت و اصالت کالای مورد نظر آسوده باشد.

بدین منظور ما هم در فروشگاه سیپک همراه در تلاشیم تا با ارائه محصولات اورجینال؛ به همراه گارانتی و ضمانت پس از فروش، اعتماد و خشنودی شما عزیزان را به دست آوریم؛ چرا که رضایت مشتریان گرامی باارزش‌ترین دارایی سیپک است و بدین منظور  تمام سعی خود را می‌کنیم تا بهترین محصولات را به قیمت مناسب عرضه داریم.

فلذا برای خرید لپ تاپ استوک از این مجموعه، کافیست سری بخش فروشگاه و دسته‌بندی مربوطه بزنید و از بین طیف گسترده محصولات، آنچه را که باب میل‌تان است، انتخاب و خریداری فرمایید.

راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک و دست دوم

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی گلچینی از بهترین نکات راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک و دست دوم پرداختیم و دانستیم که با رعایت چند اصول ساده و در عین حال کاربردی می‌توان یک خرید مقرون به‌صرفه و سودآور انجام داد. امیدواریم نهایت بهره را از مطالعه این مقاله برده و اطلاعات مفیدی در این باره به دست آورده باشید. برای خرید انواع لپ تاپ استوک، مانیتور، کیس، پرینتر و… به قیمت مناسب و کیفیت تضمینی می‌توانید به بخش فروشگاه سیپک مراجعه کنید و از بین دسته‌بندی‌های مختلف، محصول مد نظر خود را به سبد خریدتان بیفزایید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون موضوع مطرح شده در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، متشکریم.

بیشتر بدانید :   بهترین لپ تاپ استوک تا 10 میلیون تومان_آپدیت امروز

سوالات متداول

  • چه طور می‌توان فهمید که یک لپ تاپ استوک ارزش خرید دارد؟

با در نظر داشتن نکاتی که تا اینجای صحبت‌ها بیان شد، می‌توان به خوبی فهمید که کدام یک از محصولات ارزش خرید دارند؛ اما به طور کلی، داشتن قیمت مناسب و برخورداری از قطعات سالم به همراه ظاهر مرتب و در حد نو می‌تواند سه پارامتر مهم در خرید محصولات استوک باشد.

  • فرق لپ تاپ دست دوم و استوک چیست؟

در رابطه با این مسئله باید بگوییم که در ایران تفاوت چندانی بین محصولات استوک و دست دوم قائل نمی‌شوند، اما به‌طور معمول، محصولات دست دوم نسبت به استوک، استهلاک بیشتری دارند؛ اما اغلب محصولات استوک معمولا در حد نو هستند.

  • خرید لپ تاپ استوک چه مزیتی دارد؟

برجسته‌ترین مزیت یک لپ تاپ استوک، قیمت پایین آن است. در واقع اختلاف قیمت لپ‌تاپ‌های نو و استوک حدود ۱۵_۷۰ درصد است و به میزان قابل توجهی سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود.

  • خرید لپ تاپ استوک به صورت حضوری بهتر است یا اینترنتی؟

اگر خرید خود را از یک مجموعه معتبر انجام دهید، چندان فرقی ندارد که حضوری باشد یا اینترنتی. زیرا اگر یک مجموعه از کیفیت محصولات خود اطمینان داشته باشد، آن را به همراه گارانتی عرضه می‌دارد. به همین خاطر، ما هم فروشگاه سیپک جهت رفاه حال شما مشتریان گرامی، تمام تجهیزات مربوطه را به همراه یک سال گارانتی پس از فروش و تست سلامت ارائه می‌کنیم تا خیال شما عزیزان از بابت سطح کیفی محصول مورد نظرتان آسوده باشد.

  • تست سلامت هارد دیسک حین خرید لپ تاپ استوک چگونه انجام می‌گیرد؟

با استفاده از نرم افزارهایی مانند HD Sentinel می‌توان از سلامت هارد لپ تاپ اطمینان حاصل کرد و وضعیت فضای ذخیره‌سازی آن را مورد بررسی قرار داد.

  • بهترین برند برای خرید لپ تاپ استوک کدام است؟

براساس تجربیات و نظرات خریداران طی چند سال اخیر، لپ‌تاپ استوک دل، اچ پی، ایسوس براساس محبوبیت در صدر جدول قرار دارند.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 98

No votes so far! Be the first to rate this post.