آموزش

راهنمای خرید کیس استوک و دست دوم 2023

راهنمای خرید کیس استوک و دست دوم

امروزه نسبت به گذشته خریداران دیدگاه مطلوب‌تری درباره خرید کامپیوتر دست دوم پیدا کرده‌اند. همچنین به علت بالاتر رفتن قیمت کامپیوترهای جدیدتر، برخی از خریداران نمی‌خواهند هزینه زیادی را برای خرید این نوع سیستم‌ها پرداخت کنند. به همین دلیل تهیه کیس آماده دست دوم یا استوک بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. شما با مطالعه راهنمای خرید کیس استوک، یکی از بهترین، منطقی‌ترین و اقتصادی‌ترین تصمیمات را در اوضاع فعلی بازار می‌گیرید؛ چرا که به‌واسطه آن می‌توانید با پرداخت مبلغی معقول، یک کامپیوتر کاری یا شخصی استانداردی را تهیه کنید. چندین نکته مهم برای خرید کیس دست دوم وجود دارد که رعایت‌کردن آن، می‌تواند از ورود ضرر و زیان جلوگیری نماید. به همین دلیل در این مطلب از وب سایت فروشگاه سیپک به بررسی راهنمای خرید کیس استوک و دست دوم پرداخته و نکات مهمی را در این زمینه به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

راهنمای خرید کیس استوک و دست دوم

کیس استوک چیست؟

تعاریف مختلفی برای کیس استوک مطرح می‌شود؛ همچنین اسم‌های متفاوتی هم برای کیس استوک به کار می‌رود. در واقع استوک می‌تواند کیس دسته دوم یا استفاده‌ شده باشد، کیس‌های موجود در انبار فروشگاه باشد، کالاهایی که بنا به هر علتی به فروشگاه بازگردانده شده و مجدداً به انبار منتقل می‌شوند، کیسی که تولید شده ولی بلااستفاده بوده یا حتی کالایی که دارای یک مشکل جزئی است، اما قابل‌استفاده می‌باشد. در هر حالتی باید بگوییم که کیس استوک به‌ معنای کالای مرجوع و از رده‌ خارج شده نیست.

به بیانی دیگر کیس استوک یا دست دوم قبلاً به‌وسیله افراد مختلفی استفاده‌ شده و بنا به هر علتی می‌تواند بعد از بررسی و تست، وارد بازار شود و به فروش برسد. زمانی که شما می‌خواهید اقدام به خرید کیس استوک نمایید، باید به فاکتورهای متعدی که در ادامه این محتوا بیان کرده‌ایم دقت کنید. کیس و مادربورد در اندازه‌های متنوعی وجود دارند؛ بنابراین هنگام خرید حتماً به اندازه آن هم توجه کنید.

مزایا و معایب خرید کیس دست دوم

نخستین موردی که افراد را به خرید قطعات دست دوم یا کالای استوک ترغیب می‌کند، به قیمت نهایی مناسب آن‌ها نسبت به قیمت نو همان کالا برمی‌گردد. در بسیاری از اوقات ارزش کالای دست دوم در مقایسه با مدل نوی آن، حدود پنجاه درصد کم‌تر است؛ ولی در نهایت محصول یا کالایی به دست شما می‌رسد که کیفیت بسیار مناسبی دارد و احتمالاً تفاوتی با محصول آکبند نداشته باشد.

بیشتر بدانید :   بهترین پاوربانک لپ تاپ

از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که خرید کیس کامپیوتر استوک ممکن است به علت نداشتن گارانتی معتبر، ریسک بالایی را برای شما به همراه داشته باشد؛ مخصوصاً در صورتی که دستگاه خریداری شده حساس بوده و دارای ‌قیمت گرانی باشد. ضمن این که نکات مطرح شده در مقاله راهنمای خرید کیس استوک درباره خرید کالای دست دوم و استوک را نیز باید در نظر بگیرید.

راهنمای خرید کیس استوک و دست دوم

نکات مهم خرید کامپیوتر دست دوم

همه ما می‌دانیم که کامپیوتر از جمله پرکاربردترین وسایل در محل کار و یا حتی منزل است؛ به همین دلیل بررسی نکات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن اهمیت بسیاری دارد. در کیس کامپیوتر تجهیزات و قطعات مختلفی همچون  RAM، CPU، هارد، کارت گرافیک و … وجود دارد که عملکرد درست آن‌ها با سرعت قابل‌قبول، برای کاربران مهم است. در ادامه نکات مهم خرید کامپیوتر استوک را بیان کرده‌ایم:

خرید کامپیوتر دست دوم از فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های مطمئن

با وجود این که فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های فراوانی انواع کامپیوتر و قطعات استوک را به فروش می‌رسانند، خرید از یک سایت معتبر، تأثیر بسزایی در کیفیت کالای ارائه شده دارد. توصیه می‌کنیم که برای سفارش این محصول به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی سیپک مراجعه کرده و با توجه به نیاز و  بودجه خود اقدام به خرید کیس استوک یا کالاهایی مانند لپ‌تاپ کنید. فروشگاه ما مفتخر است که انواع سیستم با مشخصات گوناگون را برای نیاز متفاوت کاربران و خریداران عرضه می‌نماید.

سیستم متناسب با هدف خریدتان را انتخاب و تهیه کنید

هر فرد، هدف مشخصی از خرید کامپیوتر دارد. توصیه می‌شود که برای کسب تجربه بهتر از خرید کیس استوک، این کالا را متناسب با نیازتان و هدفی که می‌خواهید با استفاده از کامپیوتر انجام دهید، تهیه کنید. به‌عنوان‌مثال اگر قصد انجام پروژه‌های گرافیکی را دارید، به مشخصه‌هایی همچون اندازه مانیتور یا کارت گرافیک قدرتمند آن توجه کنید.

حتی در صورتی که تریدر هستید و نیاز به سیستم دارید، باید به ویژگی سرعت مناسب کامپیوتر که در ram و ssd  است و اندازه مانیتور توجه ویژه‌ای کنید. با مراجعه به وب‌سایت سیپک، شما می‌توانید مشخصات سیستم موردنظرتان را به مشاوران و کارشناسان مجموعه ما اعلام کنید، تا ما متناسب با نیازتان، بهترین سیستم را برای شما معرفی کنیم.

بیشتر بدانید :   چه تفاوت‌ هایی بین نوت بوک و لپ تاپ وجود دارد؟

راهنمای خرید کیس استوک و دست دوم

بودجه برای خرید کیس دست دوم

بدیهی است که شما باید با در نظر گرفتن میزان قدرت خرید و بودجه‌ای که در دست خود دارید، اقدام به تهیه سیستم کنید. همان‌طور که می‌دانید هر چقدر که قیمت یک محصول گران‌تر باشد، خریداری قطعات استوک این سیستم هم از کانفیگ و کیفیت بالاتری برخوردار است؛ بنابراین شما باید با توجه به نیاز و بودجه خودتان یک سیستم مطلوب را تهیه کنید.

به دلیل افزایش قیمت‌های سرسام‌آور بازار سیستم‌های کامپیوتری، قیمت یک سیستم استوک پایین رده از حدود 4 الی 5 میلیون تومان شروع می‌شود و به کامپیوترهایی تا حدود 13 الی 20 میلیون تومان می‌رسد که مناسب کاربری‌های طراحی و گیمینگ هستند.

پاک‌سازی سیستم بعد از خرید

هر فروشنده هنگام تحویل کامپیوتر استوک به مشتری باید کلیه قسمت‌های نرم‌افزاری آن‌ها را به‌صورت ریست شده تحویل دهد. همچنین باید هارد آن‌ها را به‌صورت پاک‌سازی شده به مشتریان خود عرضه کند. در صورتی که فروشنده این کار را انجام ندهد، حتماً خودتان قبل از شروع کار و ذخیره فایل‌های موردنیاز خود، هارد آن را فرمت کنید.

مقایسه قیمت کامپیوتر استوک

در این بخش از راهنمای خرید کیس استوک باید بیان نماییم که قیمت کامپیوتر استوک نسبت به سایر سیستم‌های نو تا حد زیادی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. در واقع شما می‌توانید یک سیستم استوک تهیه کنید و محصولی باکیفیت بالا و با قیمت به‌صرفه در اختیار داشته باشید. همچنین در صورت لزوم می‌توانید کلیه قطعات درونی و تجهیزات کالای خود را ارتقا داده و متناسب با نیازتان از آن استفاده کنید.

تست صحت خرید کامپیوتر دست دوم

به دلیل آن که تمامی کالاهای استوک دارای قطعات دست دوم هستند، لازم است که پیش از خرید، این قطعات و عملکرد صحیح آن‌ها را تست و بررسی شوند؛ اگر از طریق فروشگاه سیپک اقدام به خرید کالای دست دوم کنید، باید از کیفیت و عملکرد کالای خریداری شده مطمئن باشید؛ چرا که کارشناسان فروشگاه ما پیش از عرضه محصولات استوک، تمامی تجهیزات و قطعات درون کالا را به‌صورت کامل تست و بررسی می‌کنند.

راهنمای خرید کیس استوک و دست دوم

ویژگی‌های بهترین کیس استوک برای کسب‌وکار

سیستم‌های کامپیوتری از مهم‌ترین ابزارهای کسب‌وکار هستند. امروزه تمامی کسب‌وکارها نیاز به سیستم‌های کامپیوتری دارند؛ لذا لازم است که در راهنمای خرید کیس استوک و دست دوم، ویژگی‌های اساسی این کالاها را بدانید.

رم (ram)

رم (ram) یکی از مهم‌ترین اجزای کیس استوک می‌باشد. بدیهی است  که هرچقدر میزان رم یک سیستم بالاتر باشد، عملکرد سیستم کامپیوتری را بهتر می‌کند. به همین علت سعی کنید که یک سیستم با رم ایده‌آل را تهیه کنید تا بتوانید در طول روز، عملیات موردنظرتان را بدون هیچ وقفه‌ای انجام دهید.

بیشتر بدانید :   راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک و دست دوم_آپدیت

پردازنده یا cpu

هرچقدر که سرعت پردازنده یک کیس استوک بالاتر باشد، منجر می‌شود تا کارهای شما سریع‌تر انجام شود؛ با این حال در نظر بگیرید که خرید کیس استوک یا دست دوم با پردازنده بسیار بالا سبب هدررفتن کاربرد آن پردازنده می‌شود؛ لذا خرید کیس استوک با پردازنده متوسط هم برای انجام امور فروشگاه یا اداره، کارایی دارد و صرفاً لزومی به استفاده از پردازنده پر سرعت نیست.

حافظه داخلی

حافظه داخلی نیز امر بسیار مهمی برای خریداری بهترین کیس استوک اداری و خانگی است. درواقع حافظه داخلی مکانی را برای ذخیره اطلاعات و نرم‌افزارهای کسب‌وکار شما فراهم می‌کند. در صورتی که کسب‌وکارتان به‌گونه‌ای است که به‌صورت مداوم در حال ذخیره‌سازی اطلاعات خود هستید، توصیه می‌کنیم که یک کیس با هارد مناسب تهیه نمایید که بتواند بدون مشکلی فایل‌های حجیم شما را نگهداری کند.

راهنمای خرید کیس استوک و دست دوم

موارد دیگری که در راهنمای خرید کیس استوک اهمیت دارند:

شامل نوع صفحه‌نمایش، کارت گرافیک، سیستم‌عامل و همچنین اتصال بی‌سیم است که همه این موارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. این موارد سلیقه‌ای و با توجه به نیاز و هدف کاربری بوده و شما در هنگام خرید با کمک‌گرفتن از یک کارشناس فروش خبره، می‌توانید نوع آن‌ها را انتخاب نمایید.

جمع بندی

همان‌طور که مستحضرید در این مطلب به بررسی موضوع راهنمای خرید کیس استوک و دست دوم پرداختیم و نکات مهمی را در این باره مطرح کردیم. تا شما سروران بتوانید با درنظرگرفتن نکات فوق، کیس استوک مناسب را انتخاب و تهیه کنید.

فروشگاه اینترنتی سیپک مفتخر است که انواع کیس استوک باکیفیت و تست شده را به شما خریداران عزیز ارائه دهد. شما می‌توانید با تماس با کارشناسان فروشگاه ما و مشاوره با آنها، بهترین کیس استوک مناسب برای کسب‌وکار و نیازتان را خریداری نمایید و یک خرید رضایت‌بخش و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید. از این که تا انتهای مقاله راهنمای خرید کیس استوک و دست دوم همراهمان بودید، سپاسگزاریم.

سؤالات متداول راهنمای خرید کیس استوک و دست دوم

  • آیا امکان ارتقای قطعات کیس استوک وجود دارد؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که شما به‌آسانی می‌توانید کارت گرافیک، رم و سایر قطعات کیس استوک خریداری شده را مورد ارتقا قرار بدهید.

  • آیا می‌توان از فروشگاه سیپک باکیفیت‌ترین و بهترین کیس دست دوم را خریداری کرد؟

بله شما می‌توانید انواع تجهیزات یاد شده را از بهترین مرکز فروش کیس‌های استوک، یعنی فروشگاه سیپک سفارش دهید.

  • آیا می‌توان کیس‌های استوک خریداری شده را در فروشگاه‌های مختلف مورداستفاده قرار داد؟

شما می‌توانید با توجه به نوع فعالیت و نیازی که به سیستم‌های استوک دارید، بهترین و مدرن‌ترین کیس‌ها را از وب‌سایت سیپک خریداری کنید.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.