اخبار

جزییات محدودیت سقف بنزین روزانه اعلام شد؛ افزایش 20 درصدی زمان بنزین زدن

جزییات محدودیت سقف بنزین روزانه اعلام شد؛ افزایش 20 درصدی زمان بنزین زدن, لپ تاپ استوک

[ad_1]

براساس خبری که ساعاتی قبل منتشر شد،‌ مدیران مرتبط با وزارت نفت و شرکت پخش فراورده‌های نفتی تصمیم گرفته‌اند تا در اقدامی تازه،‌ محدودیت ۳۰ الی ۴۰ لیتری را برای هربار مراجعه به پمپ بنزین و دریافت سوخت با کارت سوخت شخصی اعمال نمایند و براساس بررسی‌اولیه،‌ به گفته رضا نواز،‌ سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت، چنین تغییری منجر به افزایش حدود ۲۰ درصدی زمان حضور در صف پمپ بنزین‌ها در شهرهای بزرگ خواهد شد. گفتنی است سهمیه درنظر گرفته شده برای کارت سوخت آزاد (کارت جایگاه‌داران)‌ نیز تنها ۳۰ لیتر خواهد بود اما در یک بار مراجعه به پمپ بنزین،‌ امکان دو سوخت‌گیری متوالی با استفاده از کارت سوخت آزاد (کارت جایگاه‌داران)‌ وجود دارد.

ظاهرا محدودیت سقف بنزین روزانه رویکرد جدید برای مدیریت بهتر مصرف سوخت است که در حال حاضر نیز در تمام استان‌ها به غیر از تهران اجرا می‌شود. بر اساس رویه جدید، هر خودرو هر چهار ساعت یکبار در سه نوبت مجاز به حداکثر ۴۰ لیتر سوخت‌گیری است. همچنین به گفته سخنگوی صنف جایگاه‌داران،‌ در خصوص خودروهای عمومی (تاکسی) تعداد دفعات سوخت گیری در طول روز به دو نوبت محدود شده است.

آنطور که از آمار و ارقام بر می‌آید،‌ مصرف سوخت در کشور از حد میانگین خارج شده و به همین خاطر، تصمیمات جدیدی در خصوص مدیریت و نظارت بهینه روی مصرف بنزین اتخاذ شده است. روش سهمیه‌بندی بنزین تغییر یافته، استفاده از کارت سوخت شخصی اجباری شده و حالا میزان سوخت‌گیری محدود شده است.

بر اساس رویکرد جدید، هر خودرو در طول روز می‌تواند ۱۲۰ لیتر بنزین مصرف کند. البته این ۱۲۰ لیتر در سه نوبت قابل برداشت بوده و فاصله زمانی بین هر نوبت حداقل ۴ ساعت در نظر گرفته شده است. براساس پیش بینی طراحان این ایده،‌ این روش به طور مؤثر روی مصرف سوخت و نحوه مدیریت آن تأثیر گذاشته و افراد را ترغیب به صرفه‌جویی می‌کند.

بیشتر بدانید :   بهترین سلاح‌های کالاف دیوتی موبایل (آپدیت تا فصل اول سال ۲۰۲۳)

بر اساس آمار به دست آمده، سقف سوخت‌گیری هر خودرو در کشور به طور میانگین به ۳۰ الی ۴۰ لیتر در هر نوبت است، هرچند که این رقم برای کلان‌شهرها و مسیرهای پر رفت و آمد افزایش می‌یابد. به همین دلیل، محدودیت سقف بنزین روزانه فعلا تنها برای شهر تهران اجرایی نمی‌شود. بر اساس بازخوردها و نتایج حاصله، احتمال حذف محدودیت سوخت‌گیری برای کلان‌شهرهای دیگر نیز وجود دارد.

بد نیست بدانید که از سال آینده، هر خودرو مجاز به استفاده از کارت سوخت شخصی برای سوخت‌گیری است. این راهکار برای مبارزه با قاچاق و سوءاستفاده از بنزینی مطرح شده که طبق وعده‌های متعدد از سوی وزارت نفت و سایر مقامات وابسته، قرار نیست قیمت آن در سال آینده افزایش یابد!

همچنین در این رابطه،‌ شماره تلفن‌های ۰۹۶۲۷ و ۰۲۱۷۷۵۲۲۶۷۸ به منظور رسیدگی به مشکلات،‌ انتقادات و پیشنهاد‌های مرتبط با اجرای این طرح از سوی صنف جایگاهداران سوخت اعلام شده‌است.

[ad_2]

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.