اخبار

این سگ رباتیک جنگی را می‌توان به ذهن کنترل کرد! + ویدیو

این سگ رباتیک جنگی را می‌توان به ذهن کنترل کرد! + ویدیو, لپ تاپ استوک

[ad_1]

نظامیان استرالیا درحال آزمایش سگ رباتیکی هستند که به سربازان اجازه می‌دهد تا با فکرکردن به آنچه می‌خواهند، این ربات را کنترل کنند. این دستگاه از طریق یک هدست پیشرفته که حسگرهای زیستی دارد، سیگنال‌های مغزی را دریافت می‌کند و آن‌ها را به ربات می‌فرستد.

فناوری جدیدی که برای این ربات ساخته شده است، یک رابط رباتیک مغزی است که امواج مغزی را تحلیل می‌کند و با دریافت اطلاعات از آن‌ها، به کنترل ربات می‌پردازد. «دیمین رابینسون»، گروهبان ارتش استرالیا که این سیستم را آزمایش کرده است، می‌گوید: «یادگیری فرایند کار با این سیستم آن‌قدرها سخت نیست. این سازوکار بسیار شهودی است و فراگیری آن فقط به چند جلسه تمرین نیاز دارد.»

کنترل سگ رباتیک در شرایط مختلف به‌آسانی ممکن است

رابینسون و همکاران او در چند جلسه آزمایشی توانسته‌اند با این هدست‌ها به کنترل سگ‌های رباتیک در شرایط محیطی دشوار و آب‌وهوای نامساعد بپردازند. سربازان در نسخه فعلی این سیستم، با تعیین نقاطی به‌صورت واقعیت افزوده در هدست خود، مسیر حرکت ربات را تعیین می‌کنند.

رابینسون ادامه می‌دهد: «برای هدایت این ربات لازم نیست به موضوع خاصی فکر کنید، اما باید روی نقطه هدف متمرکز شوید.» این فناوری که با سرمایه‌گذاری 1.2 میلیون دلاری استرالیا حمایت شده، در سه سال گذشته توسط محققان دانشگاه فناوری سیدنی و دفتر هماهنگی و پیاده‌سازی‌های رباتیک و سیستم‌های خودکار (RICO) درحال توسعه بوده است.

این سگ رباتیک که توسط شرکت Ghost Robotics تولید شده، می‌تواند 9 فرمان مختلف را دریافت کند. انتقال فرمان‌ها از طریق ذهن از آن جهت اهمیت دارد که ممکن است در برخی عملیات‌ها امکان حرف‌زدن وجود نداشته باشد یا به‌دلیل سروصدای زیاد، سربازان نتوانند به ربات‌ها فرمان صوتی دهند.

بیشتر بدانید :   اهمیت نرم‌افزار حسابداری شخصی در مدیریت مالی شخصی و خانوادگی

نظامیان استرالیایی برای توسعه این سیستم از هدست هولولنز مایکروسافت استفاده کرده‌اند که از گرافین ساخته شده است تا علاوه بر استحکام بالا، وزن پایین و انعطاف‌پذیری خوبی داشته باشد.

[ad_2]

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.