آموزش

بهترین لپ تاپ استوک برای تولید محتوا

بهترین لپ تاپ استوک برای تولید محتوا

امروزه و در عصر فناوری، تولید محتوا به یکی از ضروری‌ترین بخش‌های صنایع گوناگون مانند طراحی گرافیک، عکاسی، تولید موسیقی و ویرایش ویدئو تبدیل شده است. داشتن یک لپ تاپ مناسب که بتواند به‌خوبی نیازهای تولیدکننده محتوا را برطرف کند و ایده‌های خلاقانه را زنده کند، بسیار مهم است. به دلیل اهمیت این مسئله، در این مطلب از وب‌سایت سیپک، به معرفی بهترین لپ تاپ استوک برای تولید محتوا پرداخته‌ایم و مشخصات بهترین لپ‌تاپ‌ها را برایتان بیان کرده‌ایم.

مشخصات بهترین لپ تاپ استوک برای تولید محتوا

دانستن مشخصات بهترین لپ تاپ استوک برای تولید محتوا در هنگام خرید لپ‌تاپ کمک شایانی به شما خواهد کرد؛ به همین دلیل در این بخش از مطلب، چنین مشخصاتی را برایتان بیان کرده‌ایم.

کارت گرافیک

یکی از موارد حیاتی برای سازندگان محتوا داشتن کارت گرافیک اختصاصی لپ‌تاپ است؛ چرا که فرایندهای رندر، ویرایش ویدئو و مدل‌سازی سه‌بعدی را تسریع می‌کند؛ بنابراین به دنبال خرید لپ‌تاپ‌هایی با کارت‌های گرافیک AMD Radeon و یا NVIDIA  GeForce RTX باشید که تعادلی بین بهره‌وری انرژی و عملکرد لپ‌تاپ ایجاد می‌کنند. علاوه بر این موارد، اطمینان داشته باشید که لپ تاپ حافظه ویدئویی (VRAM) کافی برای اجرای پروژه‌های بصری پیچیده دارد.

صفحه نمایش

برای انتخاب بهترین لپ تاپ استوک برای تولید محتوا، باید بدانید که صفحه نمایش با وضوح مناسب و بازتولید رنگ دقیق، اهمیت زیادی دارد. ترجیحاً لپ‌تاپ‌هایی با صفحه‌نمایش Full HD یا بالاتر، با پنل OLED یا  IPS را خریداری کنید. این پنل‌ها کنتراست بهبودیافته، دقت رنگ بهتر و زاویه دید وسیع‌تری را ارائه می‌دهند و منجر می‌شوند که محتوای شما واقعی و زنده به نظر برسند.

بهترین لپ تاپ استوک برای تولید محتوا

پردازنده و عملکرد

برای تولید محتوا یک لپ‌تاپ با قدرت پردازشی خوب نیاز است تا قادر باشد محاسبات چندوظیفه‌ای و پیچیده را به‌آسانی انجام دهد؛ بنابراین باید به دنبال خرید لپ‌تاپ‌های مجهز به آخرین نسل پردازنده‌ها همچون Intel Core i7، i9،  AMD Ryzen 7  و یا 9 باشید. این پردازنده‌ها سرعت و کیفیت مناسبی را برای فرایند تولید محتوای شما به ارمغان می‌آورند.

بیشتر بدانید :  بهترین لپ تاپ استوک برای گیمینگ و بازی_آپدیت امروز

حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی هارد

فرایند تولید محتوا شامل اجرای هم‌زمان برنامه‌های حافظه فشرده و کار با فایل‌های حجیم است؛ به همین دلیل تهیه یک لپ تاپ با رم مناسب از ضروریات این کار می‌باشد. در صورتی که بودجه کافی در اختیار خود دارید، به دنبال خرید لپ‌تاپ‌هایی با رم  16 گیگابایت و یا بیشتر باشید؛ چرا که امکان اجرای روان و دسترسی سریع‌تر به اطلاعات را فراهم می‌کند. همچنین حتی‌الامکان لپ‌تاپی با حافظه ذخیره سازی حداقل 512 گیگابایت SSD در نظر بگیرید، ولی اگر پروژه‌های شما شامل فایل‌های رسانه‌ای بزرگ می‌شود، بهتر است آن را به 1 ترابایت ارتقا دهید.

عمر باتری و قابلیت حمل

اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد دارید از لپ‌تاپ خودتان در محیط‌هایی که دسترسی به برق ندارید، استفاده کنید.  به دنبال خرید لپ‌تاپ‌هایی باشید که توان پشتیبانی برای استفاده بدون برق تا حداقل ۶ تا ۸ ساعت را داشته باشند. همچنین وزن و قابلیت حمل نوت‌بوک را هم در نظر بگیرید، مخصوصاً اگر به‌صورت مرتب سفر می‌کنید، باید لپ‌تاپ شما سبک بوده و راحت حمل شود.

لپ تاپ استوک HP مدل ZBOOK 17 G5 با پردازنده i7 نسل 8

لپ تاپ ZBOOK 17 G5، بهترین لپ تاپ استوک برای تولید محتوا به شمار می‌رود و برای انجام کارهایی مانند گرافیک و تدوین ویدئو کاملاً مناسب است. این لپ‌تاپ قدرت پردازش بسیار خوبی دارد؛ به همین دلیل سیستم خنک‌کننده موجود در داخل دستگاه از داغ‌شدن سخت‌افزار داخلی لپ تاپ جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از اصلی‌ترین مشخصه‌های این نوت‌بوک، قابلیت نصب هم‌زمان سه هارد است. در ادامه باید اشاره کنیم که سایز ZBOOK 17 G5  ١٧ اینچ بوده و اندازه آن هم برابر با 33x416x288 میلی‌متر می‌باشد. سایر مشخصات این لپ‌تاپ بدین شرح است:

  • پردازنده: Core i7-8850H
  • پردازنده گرافیکی:16GB Nvidia p5200، 6GB P3200
  • حافظه داخلی:1TB SSD، 512GB SSD
  • ظرفیت حافظه رم:64 گیگابایت، 16 گیگابایت، 32 گیگابایت
  • طبقه‌بندی: صنعتی، مهندسی، طراحی

بهترین لپ تاپ استوک برای تولید محتوا

لپ تاپ استوک Dell مدل 5520 با پردازنده i7 نسل 6

لپ تاپ  Precision 5520 محصول کمپانی Dell  در سال  2015 میلادی به بازار عرضه شد و همچنان هم تولید می‌گردد. این لپ تاپ فوق‌العاده، در سال 2015 رکورد دومین لپ تاپ پر فروش جهان را کسب کرد. نوت‌بوک Precision 5520 یکی از بهترین لپ تاپ استوک برای تولید محتوا می‌باشد. برای ساخت این محصول از تکنولوژی به‌روز و پیشرفته‌ای استفاده‌ شده که یکی از آن‌ها قراردادن یک نمایشگر 15 اینچی در قاب 14 اینچی است.

بیشتر بدانید :  قطعات قابل ارتقا لپ تاپ کدام است؟

لپ تاپ دل 5520 مجهز به 16 گیگابایت رم از نوع DDR4  به همراه 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD  برای ذخیره‌سازی فایل‌های سیستمی است و می‌تواند هر نوع اطلاعات کاربر شامل موسیقی فیلم و تصاویر را در خود ذخیره نماید.

علاوه بر این موارد، باید بگوییم که لپ‌تاپ لمسی DELL 5520، طراحی زیبا و ظریف با استحکامی عالی دارد. بدنه این محصول از فلز و پلاستیک مقاوم تولید شده است. تا علاوه بر مقاومت در برابر ضربه و کاهش وزن، طراحی شیکی به آن ببخشد.

لپ تاپ استوک Dell مدل 5520 با پردازنده i7 نسل 6

لپ تاپ استوک HP مدل ZBOOK 15 G3 با پردازنده i7 نسل 6

کمپانی HP لپ تاپ HP ZBOOK 15 G3 را برای آن دسته از کاربرانی که کارهای حرفه‌ای مانند تولید محتوا انجام می‌دهند ساخته است. در نظر داشته باشید که طول عمر باتری تعبیه شده در این لپ تاپ استوک اچ پی، موردتوجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است و در صورت نبود برق و مواقع ضروری می‌تواند بسیار کارساز باشد.

لپ تاپ اچ پی مدل HP ZBOOK 15 G3 صفحه نمایش بسیار شفاف و مطلوبی دارد به نحوی که در همان لحظه اول هر کاربری را مجذوب خود می‌کند. علت این که شما می‌توانید به‌راحتی از این لپ تاپ استوک برای تولید و ویرایش محتوای بصری و پردازش‌های حرفه‌ای استفاده کنید، توان پردازشی است که کارت گرافیک این دستگاه در اختیار سیستم قرار می‌دهد. برای خرید این لپ تاپ فوق‌العاده که به‌عنوان بهترین لپ تاپ استوک شناخته می‌شود، می‌توانید به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی سیپک مراجعه نمایید.

لپ تاپ استوک HP مدل ZBOOK 15 G3 با پردازنده i7 نسل 6

لپ تاپ استوک Lenovo مدل Thinkpad X380 با پردازنده i5 نسل 8

نوت‌بوک Lenovo thinkpad x380 yoga  از جمله لپ‌تاپ‌های محبوب موجود در بازار است و در کانفیگ‌های متفاوتی نیز عرضه شده است. این مورد به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بر اساس استفادهٔ خود، کانفیگ موردنظرتان  را انتخاب کنید.

سخت‌افزار به‌کاررفته در لپ تاپ استوک Lenovo مدل Thinkpad X380، از کیفیت و سرعت بسیار مناسبی برخوردار است؛ بنابراین کاربرانی که قصد تولید محتوا و ویرایش فیلم و عکس دارند، می‌توانند با خیالی آسوده این لپ‌تاپ را تهیه کرده و از آن استفاده نمایند. وزن Thinkpad X380 تنها ۱.۳۶ کیلوگرم است که در مقایسه با بسیاری از رقبای خود وزن سبک‌تری دارد. مورد بعدی که در ارتباط با این دستگاه باید به آن اشاره کنیم ضخامت کم نوت‌بوک است؛ همچنین  لپ تاپ  Thinkpad X380 قابلیت این را دارد که تا ۳۶۰ درجه بچرخد و به‌نوعی تبدیل به یک تبلت شود.

بیشتر بدانید :  بهترین لپ تاپ استوک برای برنامه نویسی

لپ تاپ استوک Lenovo مدل Thinkpad X380 با پردازنده i5 نسل 8

لپ تاپ استوک HP مدل 650 G3 با پردازنده i5 نسل 7

کمپانی اچ پی، لپ تاپ HP ProBook 650 G3 را  در سال 2017 عرضه کرده که طراحی بسیار شیک و زیبایی دارد. این لپ تاپ با استفاده از سخت‌افزار بسیار قدرتمند خود، قابلیت انجام هر پردازشی مانند، تولید محتوا، کارهای روزانه، پردازش‌های گیمینگ و رندر را دارد. البته با توجه به ظاهر لوکس و زیبای این محصول اچ پی، بیشتر به‌عنوان یک لپ تاپ مدیریتی و مهندسی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

قدرت پردازش CPU مدل 650 G3 بسیار عالی است. با توجه به مشخصات پردازنده، به‌آسانی بازی‌ها را به اجرا درمی‌آورد؛ همچنین میزان رم بکار رفته در آن به‌خوبی پاسخگوی هرگونه نیاز کاربر است؛ به همین دلیل سرعت انتقال داده به هارد مطلوب می‌باشد و عملاً مشکل خاصی در هنگام پردازش داده‌ها به وجود نخواهد آمد.

در ادامه معرفی بهترین لپ تاپ استوک برای تولید محتوا باید بگوییم که سایز لپ تاپ استوک HP مدل 650 G3،  ١۵.۶ اینچ است. ابعاد آن 27 در 378در 256 میلی‌متر بوده و وزن دستگاه نیز حدود ٢.٣ کیلوگرم است. با توجه به این مشخصات حمل‌ونقل این نوت‌بوک کاملاً راحت می‌باشد.

لپ تاپ استوک HP مدل 650 G3 با پردازنده i5 نسل 7

جمع بندی

همان‌طور که مستحضرید در این مطلب به بررسی مشخصات بهترین لپ تاپ استوک برای تولید محتوا پرداختیم و فهرستی شامل 5 تا از بهترین گزینه‌های پیش روی شما برای تولید محتوا را بیان کردیم؛ همچنین به طور مختصر مشخصات این دستگاه‌ها را معرفی نمودیم تا شما تا حدودی با آنها آشنا شوید. فروشگاه اینترنتی سیپک مفتخر است که لپ‌تاپ‌های استوک معرفی شده در فوق را با قیمتی بسیار مناسب و تضمین کیفیت، به شما عزیزان ارائه دهد و به شما در کسب تجربه یک خرید مقرون‌به‌صرفه و رضایت‌بخش کمک کند. از این که تا انتهای مقاله بهترین لپ تاپ استوک برای تولید محتوا همراهمان بودید، از شما متشکریم.


سؤالات متداول

  1. برای خرید بهترین لپ تاپ استوک برای تولید محتوا باید چه مشخصاتی را در نظر گرفت؟

همان طور که مطرح شد، داشتن کارت گرافیک مناسب، صفحه نمایش باکیفیت، پردازنده و عملکرد ایده‌آل، حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی هارد کافی و باتری قدرتمند از مهم‌ترین مشخصه‌هایی هستند که برای خرید لپ‌تاپ تولید محتوا باید در نظر بگیرید.

  1. لپ تاپ HP Zbook 17 G5 مناسب برای انجام چه کارهایی است؟

طراحی و رندرینگ حرفه‌ای، انیمیشن‌سازی، کارهای مهندسی، پردازش‌های ٢۴ ساعته و اجرای بازی‌های گرافیکی (gaming)

  1. کدام مارک لپ‌تاپ مناسب برای تولید محتوا است؟

کمپانی‌های dell، hp، Lenovo و Microsoft دستگاه‌های بسیار قدرتمندی را عرضه کرده‌اند که کاملاً مناسب برای اموری مانند گرافیک، تولید محتوا و ادیت ویدئو و عکس است.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 99

No votes so far! Be the first to rate this post.