اخبار

محققان با فرستادن ربات‌ها به دانشگاه، رابطه میان آن‌ها و انسان‌ها را بررسی می‌کنند

محققان با فرستادن ربات‌ها به دانشگاه، رابطه میان آن‌ها و انسان‌ها را بررسی می‌کنند

[ad_1]

دانشمندان در پروژه‌ای تازه قصد دارند ربات‌ها را وارد محوطه دانشگاه تگزاس کنند تا ببینند واکنش انسان‌ها نسبت به این دستگاه‌های متحرک چیست. این تیم از سال 2023 چهار ربات چهارپا را به پردیس دانشگاه می‌فرستد تا اطلاعات لازم را درباره رابطه و تعاملات دو سویه انسان‌ها و ربات‌ها گردآوری کند.

گروهی از محققان دانشگاه تگزاس به تازگی بودجه‌ای از بنیاد ملی علوم آمریکا دریافت کرده‌اند تا به تحقیق درباره روابط انسان‌ها و ربات‌ها بپردازند. «جویدیپ بیزواس»، استادیار علوم کامپیوتر کالج ملی علوم و عضو این تیم تحقیقاتی می‌گوید: «وقتی ربات‌ها را در جهان واقعی رها کنیم، مشکل دیگر فقط در سطح فنی نیست، بلکه به یک مسئله اجتماعی-فنی تبدیل می‌شود.»

این تیم می‌خواهد از دو نوع ربات چهارپا از شرکت‌های بوستون داینامیکس و یونیتری (Unitree) استفاده کند. محققان قرار است شبکه‌ای راه‌اندازی کنند تا دانشجویان و کادر دانشگاه بتوانند از طریق یک اپلیکیشن از این ربات‌ها استفاده کنند و از آنها برای ارسال کالا برای بخش‌های مختلف دانشگاه کمک بگیرند. دانشمندان در نظر دارند که کار خود را با دو ربات شروع کنند، اما گفته شده دو ربات هم در ادامه این تحقیق پنج‌ساله به این پروژه اضافه خواهند شد.

ربات‌ها در مواجهه با انسان‌ها چگونه رفتار می‌کنند؟

ربات بوستون داینامیکس

زمانی که ربات‌ها به محیط دانشگاه بروند، قطعاً با موانع بسیاری روبه‌رو خواهند شد. محققان در همین حین تعاملات انسان‌ها و ربات‌ها را از راه دور یا از نزدیک زیر نظر می‌گیرند و اطلاعات لازم را ثبت کرده یا در صورت بروز رفتارهای غیرعادی از سوی ربات‌ها، آنها را غیرفعال می‌کنند.

بیشتر بدانید :   بورس کالا اجازه پیش فروش خودروهای وارداتی را نمی‌دهد

بیزواس و همکارانش امیدوارند که در این پژوهش دریابند که انسان‌ها و ربات‌ها در جهان واقعی چه واکنش‌هایی نسبت به یکدیگر دارند. این مسئله به‌ویژه در رابطه با شیوه ارتباط ربات‌ها با انسان‌ها و مواجهه با موقعیت‌های پیچیده‌ای اهمیت دارد که برای مثال می‌تواند شامل انسان، دوچرخه، اسکوتر و خودرو باشد. همچنین قرار است متوجه شویم که ربات‌ها چگونه یاد می‌گیرند که اشتباهات خود را اصلاح کنند.

[ad_2]
منبع دیجیتاتو

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.