اخبار

اقدام صرافی رمزارز FTX برای ثبت ورشکستگی در آمریکا؛ بنکمن فرید استفعا داد

اقدام صرافی رمزارز FTX برای ثبت ورشکستگی در آمریکا؛ بنکمن فرید استفعا داد

[ad_1]

در روزهای اخیر FTX در صدر اخبار بود و حالا این صرافی رمزارز، درخواست ورشکستگی فصل 11 ایالات متحده را ثبت کرده است. همزمان با این اقدام، «سم بنکمن-فرید» هم از سمت مدیرعاملی این صرافی کناره‌گیری کرد.

درخواست ورشکستگی FTX شامل تمام زیرمجموعه‌های گروه FTX مانند صرافی FTX، «آلامدا ریسرچ» و نزدیک به 130 کمپانی دیگر می‌شود. البته برخی از کمپانی‌ها مانند FTX استرالیا و FTX Express Pay در این درخواست به چشم نمی‌خورند.

FTX ورشکسته می‌شود؟

ثبت درخواست برای ورشکستگی فصل 11 ایالات متحده آمریکا به معنای پایان کار یک شرکت نیست و امکان ادامه تجارت وجود دارد. در حقیقت FTX می‌تواند به فعالیت‌هایش ادامه دهد و به دنبال راه‌حلی برای پرداخت بدهی‌هایش باشد. البته در حالت کلی بازگشت از این مرحله و نجات از ورشکستگی کاری بسیار دشوار است.

سم بنکمن فرید
سم بنکمن فرید

در کنار ثبت درخواست ورشکستگی، مدیرعامل این صرافی، سم بنکمن-فرید هم استعفا داده و «جان جی. ری» جایگزین او شده است. به گفته جی. ری، ثبت درخواست ورشکستگی فصل 11 آمریکا به این صرافی اجازه می‌دهد که وضعیت را مورد بررسی قرار دهد و فرایندی را برای بهبود وضعیت توسعه دهد:

«گروه FTX دارایی‌های ارزشمندی دارد که تنها در یک فرایند سازمان‌یافته و مشترک قابل مدیریت است. می‌خواهم به تمام کارمندان، مشتریان، طلبکاران، مشتریان‌، افراد طرف قرارداد، سهام‌داران، سرمایه‌گذاران، مقامات دولتی و سایر ذینفعان اطمینان دهم که ما این کار را با دقت و شفافیت انجام خواهیم داد.»

مدیرعامل جدید از سهام‌داران خواسته صبور باشند و همچنین به این موضوع اشاره کرده که وقایع با سرعت بالایی در حال رخ دادن هستند و تیم جدید اخیرا درگیر مسائل شده است.

بیشتر بدانید :   برندگان مسابقه عکاسی زیر آب 2022 اعلام شدند + گالری

چند روز پیش خبری مبنی بر خرید FTX توسط بایننس منتشر شد، اما این بزرگترین صرافی رمزارز دنیا از نظر حجم معاملات، به علت سوءاستفاده احتمالی از دارایی مشتریان FTX، از این معامله صرفنظر کرد. همین موضوع بازار رمزارز را وارد شوک جدیدی کرد و باعث شد قیمت ارزهای دیجیتال کاهش چشمگیری پیدا کند. حالا هم FTX شاید ورشکسته شود.



[ad_2]
منبع دیجیتاتو

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.