آموزش

در زمان خرید لپ تاپ این نکات را رعایت کنیم؟

best.Laptops

راهنمای خرید لپ تاپ در دنیای امروز اغلب مردم به سراغ خرید لپ تاپ ‌می‌روند چون برخلاف کامپیوتر، قابلیت جابجایی داشته و ضمنا سبک است. همچنین می‌توانند حتی یک روز بدون نیاز به برق از آن استفاده کنند. در واقع آپشن‌های بسیار زیادی که در لپ‌تاپ وجود دارد باعث برتری آن نسبت به سیستم کامپیوتری شده و به همین دلیل است که امروزه همه مردم حتی برای امور ساده نیز به سراغ خرید لپ تاپ می‌روند.

اگر شما نیز می‌خواهید یک سیستم رایانه‌ای لپ‌ تاپ بخرید، حتماً این مطلب را باید مطالعه نمایید. در واقع آگاهی از فاکتور‌های مهم در زمان خرید لپ تاپ باعث می‌شود شما به درستی هزینه کرده و در نهایت یک سیستم با کارآیی مناسب در اختیار داشته باشید.

laptops
راهنمای خرید لپ تاپ

در دنیای امروز تقریباً همه خانه‌ها یک لپ ‌تاپ را نیاز دارند چون حتی برای امور تحصیلی بچه‌ها نیز شما نیاز به سیستم رایانه‌ای دارید تا بتوانید کلاس‌های آنلاین آن‌ها و یا تحقیقات آن‌ها را انجام دهید. بنابراین دامنه کاری لپ تاپ‌ها با یکدیگر متفاوت است.

در زمان خرید لپ تاپ چند نکته بسیار مهم را در نظر بگیرید تا نهایتاً سیستمی را در اختیار داشته باشید که براساس نوع فعالیت‌های، شما بهترین کارایی را ارائه کند:

بیشتر بخوانید : بهترین لپ تاپ‌های ارزان دانش آموزی در بازار

 

– هدف از خرید لپ تاپ چیست؟

قطعاً اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید بحث کارایی سیستم لپ تاپ است. آیا شما می‌خواهید از این سیستم برای امور مهندسی یا امور شرکت استفاده کنید و یا اینکه تنها می‌خواهید در خانه خود یک سیستم رایانه‌ای برای انجام امور تحصیلی فرزندان در اختیار داشته باشید؟

بیشتر بدانید :   چگونه می‌ توانیم نسل cpu را تشخیص دهیم؟

در واقع نوع کارایی لپ تاپ، بر روی کیفیت و ویژگی‌های آن تأثیر می‌گذارد. زمانی که شما می‌خواهید یک لپ‌تاپ بخرید باید تمامی ویژگی‌ها همانند هارد، کارت گرافیک، cpu و مادربرد و ویژگی‌های سخت‌افزاری دیگر را که بر سرعت سیستم تاثیر دارند، بررسی کرده و سپس براساس شرایط کاری خود مشخص کنید کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

زمانی که به نمایندگی‌های فروش لپ تاپ مراجعه کنید کارشناسان از شما خواهند پرسید که قرار است از سیستم چه اندازه در طول روز استفاده کرده و چه نرم‌افزار‌هایی بر روی آن نصب شود. همین دو فاکتور بر روی ویژگی‌های سخت‌افزاری لپ تاپ و در نتیجه سرعت آن تأثیر می‌گذارد. پس با دقت به تمامی سؤالات کارشناسان فروش پاسخ دهید.

– چه اندازه برای خرید لپ‌ تاپ هزینه می‌کنید؟

فاکتور دیگری که در زمان خرید لپ تاپ باید به آن توجه داشت بحث مبلغی است که برای خرید در نظر گرفته‌اید. پیشنهاد ما بر این است که این فاکتور را به عنوان آخرین فاکتور جهت خرید لپ تاپ در نظر بگیرید زیرا کیفیت اهمیت بیشتری نسبت به قیمت دارد. شاید شما می‌خواهید در طول روز استفاده زیادی از لپ تاپ خود داشته باشید ولی اگر به سراغ لپ تاپ‌های ارزان قیمت بروید، چنین سیستمی قدرت کافی را نداشته و در زمان کوتاهی دچار مشکلاتی همانند سوختن قطعات، کاهش سرعت و خرابی در نرم‌افزار‌ها می‌شود.

 

بیشتر بدانید : آیا میدانید سیپک اولین مرکز فروش لپ تاپ استوک و کامپیوتر دست دوم با گارانتی یک ساله و اقسلط 12 ماهه است ؟

– اندازه و وزن لپ تاپ چقدر باشد؟

برخی افراد فکر می‌کنند هر چقدر اندازه لپ تاپ بزرگتر باشد کارایی آن نیز بیشتر خواهد بود. این تصور کاملاً غلط است. در واقع اندازه لپ ‌تاپ بیشتر تعیین‌کننده اندازه صفحه نمایشگر آن است. برای کسانی که در طول روز ساعات زیادی را با لپ تاپ کار می‌کنند، قطعاً رفتن به سراغ لپ تاپ‌هایی که صفحه نمایشگر کوچک دارند، کار غلطی است چون چشم آن‌ها اذیت خواهد شد.

بیشتر بدانید :   6 مدل از بهترین رم های DDR5 + راهنمای خرید رم

– جنس باتری لپ تاپ چگونه باشد؟

حتماً در زمان خرید لپ تاپ، جنس و عمر مفید باتری را نیز بررسی کنید. در برخی از انواع لپ تاپ، باطری‌ها به قدری دوام دارند که حتی به اندازه ۲۴ ساعت می‌توانند سیستم را بدون نیاز به برق برای شما روشن نگه دارند. مسلماً اگر در طول روز ساعات زیادی از لپ تاپ استفاده می‌کنید، تخلیه باتری نیز با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد. بنابراین حتماً این موضوع را به فروشندگان اطلاع دهید تا یک لپ‌ تاپ با باتری بسیار قوی را به شما پیشنهاد دهند. به خصوص اگر شما عمده امور کاری خود را در سفر انجام داده و نیاز دارید که از لپ تاپ بدون برق استفاده کنید.

– کدام برند مناسب‌تر است؟

آخرین فاکتور در زمان خرید لپ تاپ، بحث کیفیت برند مربوطه است. همانگونه که می‌دانید شرکت‌های زیادی در ساخت لپ تاپ فعالیت دارند اما همه آن‌ها از نظر کیفیت کاری با یکدیگر یکسان نیستند. بنابراین زمان خرید حتماً با مهندسین کامپیوتر و کسانی که قبلاً لپ‌تاپ خریه‌اند مشورت کنید تا بتوانید لپ ‌تاپ از یک برند مناسب تهیه نمایید.

 

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

نوشته های مشابه