اخبار

دیجی‌تایمز با تأیید شایعات قبلی مدعی شد مدل‌های جدید مک بوک پرو به‌زودی از راه می‌رسند

دیجی‌تایمز با تأیید شایعات قبلی مدعی شد مدل‌های جدید مک بوک پرو به‌زودی از راه می‌رسند

[ad_1]

دیجی‌تایمز، رسانه‌ی مورد اعتماد که منابعی در زنجیره‌ی تأمین شرکت‌های مختلف دارد، در گزارشی اختصاصی با تأیید ادعای شماری از افشاگران می‌گوید اپل در فصل چهارم سال جاری میلادی مدل‌های جدید مک بوک را روانه‌ی بازار می‌کند. این رسانه هفته‌ی گذشته در گزارش دیگری مدعی شده بود تأمین‌کنندگان در حال آماده شدن برای عرضه‌ی محصولات جدید هستند.

در تابستان امسال افشاگران به دفعات گفتند اپل قصد دارد در ماه اکتبر (مهر و آبان) رویداد جدیدی با محوریت کامپیوترهای سری مک و تبلت‌های سری آیپد برگزار کند. به احتمال زیاد مک‌های جدید تا پیش از پایان ماه اکتبر از راه خواهند رسید.

چند روز پس از رونمایی مک بوک ایر و مک بوک پرو M2، بلومبرگ در گزارشی گفت مدل جدید مک بوک پرو ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ تا اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شوند. این رسانه مدتی بعد گفت فرایند تولید لپ‌تاپ‌های موردبحث به‌خوبی پیش می‌رود و احتمال دارد اپل پاییز ۲۰۲۲ آن‌ها را عرضه کند. مینگ‌چی کو، افشاگر خوش‌سابقه، ادعاهای بلومبرگ را تأیید کرده و گفته احتمالاً تولید انبوه مک بوک‌های یادشده در فصل چهارم ۲۰۲۲ آغاز می‌شود.

مک بوک پرو ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ ۲۰۲۲ احتمالاً تغییرات ظاهری خاصی نسبت‌به نسل قبل تجربه نمی‌کنند، اما به پردازنده‌ی M2 Max با ۱۲ هسته‌ی CPU و ۳۸ هسته‌ی GPU مجهز می‌شوند.

براساس آنچه ورج می‌نویسد، دیجی‌تایمز در گزارش جدید خود به عرضه‌ی مک بوک ایر ۱۵ اینچ در بهار سال آینده نیز اشاره کرده است. منابعی آگاه به دیجی‌تایمز گفته‌اند که تا اوایل سال ۲۰۲۴ مک بوک ایر ۱۲ اینچ نیز عرضه می‌شود.

بیشتر بدانید :   سونی ظاهراً طراح سخت‌افزار پلی‌استیشن 6 را انتخاب کرده است

اپل به‌طور معمول محصولات سخت‌افزاری جدیدش را در ماه اکتبر رونمایی می‌کند و انتظار داریم در هفته‌های آینده دعوت‌نامه‌ی رویداد جدید این شرکت برای رسانه‌ها ارسال شود. نمی‌توانیم به‌طور دقیق محصولاتی را که در این رویداد به نمایش درمی‌آیند پیش‌بینی کنیم، چون اپل در سال‌های اخیر رویکردهای متفاوتی در پیش گرفته است. در رویداد سال ۲۰۲۱ مک بوک پروهای مجهز به پردازنده‌ی M1 Pro و M1 Max رونمایی شدند، بااین‌حال احتمال دارد در مراسم امسال شاهد معرفی نسل جدید آی‌مک و مک پرو باشیم. آیپد پرو جدید نیز احتمالاً در مراسم اکتبر ۲۰۲۲ معرفی می‌شود.

مقاله‌ی مرتبط:

اپل سال گذشته مک بوک پرو را به شکل قابل توجهی بازطراحی کرد و پس از سال‌ها شاهد بازگشت مگ‌سیف بودیم. اپل برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ بریدگی نمایشگر را به مک بوک نیز اضافه کرد تا این المان مهم طراحی آیفون را وارد سایر محصولاتش بکند. انتظار نداریم که مک بوک پروهای ۲۰۲۲ چنین تغییرات عمده‌ای از لحاظ طراحی تجربه کنند.

افرادی آگاه به مینگ‌چی کو گفته‌اند استفاده از پردازنده‌های تقویت‌شده‌ی سری M2 مهم‌ترین تغییر مک بوک پروهای ۲۰۲۲ خواهند بود. اپل عادت ندارد که دو سال پشت سر هم طراحی محصولاتش را به شکلی اساسی تغییر دهد.

مینگ‌چی کو همچنین می‌گوید پردازنده‌های استفاده‌شده در مک بوک پروهای ۲۰۲۲ اولین پردازنده‌‌های سه نانومتری لپ‌تاپ‌های اپل نخواهند بود. به احتمال زیاد M2 Pro و M2 Max از لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC استفاده خواهند کرد، یعنی همان لیتوگرافی استفاده‌شده در M2. پردازنده‌ی A16 Bionic که در جدیدترین نسل از آیفون‌های پرو حضور دارد بر پایه‌ی لیتوگرافی چهار نانومتری تولید شده است.

بیشتر بدانید :   چگونه حافظه لپ تاپ را خالی کنیم؟ آموزش افزایش فضای خالی لپ‌تاپ

[ad_2]

منبع

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.