اخبار

تسلا رودستر توسط فورد مسخره شد! گرفتن چیزی که وجود خارجی ندارد، سخت است!

تسلا رودستر توسط فورد مسخره شد! گرفتن چیزی که وجود خارجی ندارد، سخت است!

[ad_1]

تسلا ید طولایی در طرح ادعاهای بسیار مبالغه‌آمیز دارد! این کمپانی آمریکایی و مدیرعامل آن یعنی ایلان ماسک تاکنون چندین و چند بار وعده‌های بزرگی داده‌اند، اما برخی از این وعده‌ها یا اصلا محقق نشده‌اند و یا با کیفیتی دور از انتظار تحقق پیدا کرده‌اند. این امر حالا موجبات تمسخر تسلا رودستر توسط یکی از مدیران رده‌بالای کمپانی فورد را فراهم کرده است! موضوع به توئیتی طعنه‌آمیز مربوط می‌شود. در این توئیت یکی از طرفداران سهامداران متعصب تسلا با انتشار ویدیویی از نسل دوم رودستر، عبارت « Catch Me If You Can $TSLA» درج کرده؛ عبارتی که به فیلم استیون اسپیلبرگ با بازی لئوناردو دی‌کاپریو اشاره می‌کند و به معنای «اگه میتونی، منو بگیر» است. در واکنش، یکی از مدیران فورد به این توییت واکنش نشان داده است و به شکل ضمنی از عدم وجود این خودرو سخن به میان آورده است.

تسلا رودستر توسط فورد مسخره شد! گرفتن چیزی که وجود خارجی ندارد، سخت است!, لپ تاپ استوک

به عبارت دقیق تر؛ این توئیت اصلا مورد پسند مایک لِوین مدیر بخش ارتباطات خودرویی فورد نبوده و وی در پاسخ گفته:

«موافقم! گرفتن چیزی که وجود خارجی ندارد، سخت است، اهمیتی ندارد که با چه سرعتی 50 هزار دلار از حسابتان کم می‌کند!»

تسلا رودستر توسط فورد مسخره شد! گرفتن چیزی که وجود خارجی ندارد، سخت است!, لپ تاپ استوک

شاید توئیت آقای لوین عجیب به نظر برسد، اما واقعیت این است که با گذشت 5 سال از زمان رونمایی، هنوز هیچ خبری از تسلا رودستر نیست. این امر در شرایطی است که قرار بود ایلان ماسک در سال 2020 نسل دوم رودستر را با مشخصاتی باورنکردنی وارد بازار کند. از آن تاریخ به بعد، هر از چند گاهی تنها چند خبر حاشیه‌ای از این خودرو منتشر شده است.

بیشتر بدانید :   درخواست اپل از سامسونگ و ال‌جی برای تولید پنل OLED هدست واقعیت افزوده این شرکت

پس از تاخیر در عمل به وعده، ایلان ماسک در سال 2021 اعلام کرد اگر اتفاق غیرمنتظره بزرگی رخ ندهد، تسلا رودستر در سال 2023 از راه خواهد رسید. با توجه به شرایط کنونی تسلا، تحقق این وعده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این کمپانی فعلا تمام تمرکز خود را صرف تولید پیکاپ سایبرتراک و کشنده سنگین Semi می‌کند. به همین خاطر به احتمال زیاد ظرفیتی برای رودستر باقی نمی‌ماند.

تسلا رودستر توسط فورد مسخره شد! گرفتن چیزی که وجود خارجی ندارد، سخت است!, لپ تاپ استوک

مروری بر مشخصات تسلا رودستر

بد نیست اشاره کنیم تسلا شتاب 1.9 ثانیه‌ای را برای رودستر وعده می‌دهد. این کمپانی در زمان رونمایی ادعا کرد رودستر در زمان 8.8 ثانیه مسیر یک چهارم مایل را طی می‌کند. رکوردی که در صورت تحقق واقعا شگفت‌انگیز خواهد بود.

بجز این‌ها، تسلا می‌گوید نسخه چهار چرخ محرک رودستر، توانایی دستیابی به نهایت سرعت 250 مایل یا 402 کیلومتر در ساعت را دارد. این سوپر اتومبیل برقی قادر است تا 620 مایل یا تقریبا 1000 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد. شایان ذکر است نسخه پایه این خودرو 200 هزار دلار قیمت دارد. نسخه موسوم به Founders Series هم که فقط هزار دستگاه از آن تولید می‌شود، حامل برچسب 250 هزار دلاری خواهد بود.

[ad_2]
منبع دیجیتاتو

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.