اخبار

ب ام و X4 بنزینی به آخر خط رسید؛ کراس اوور کوپه باواریایی ها برقی می شود

ب ام و X4 بنزینی به آخر خط رسید؛ کراس اوور کوپه باواریایی ها برقی می شود

[ad_1]

بر اساس برخی گزارش‌ها ب ام و قصد دارد به تولید کراس‌اوور کوپه X4 با پیشرانه درون‌سوز خاتمه دهد. آنطور که برخی منابع مطلع ادعا می‌کنند نسل فعلی این کراس‌اوور کوپه تا حوالی سال 2025 تولید خواهد شد. پس از پایان عمر این نسل، ب ام و مدل تمام الکتریکی iX4 را جایگزین آن خواهد کرد.

ب ام و X4 بنزینی به آخر خط رسید؛ کراس اوور کوپه باواریایی ها برقی می شود, لپ تاپ استوک

اگر پیگیر اخبار مربوط به کمپانی ب ام و هستید، حتما می‌دانید که این برند محبوب آلمانی در حال آماده‌سازی یک پلتفرم اختصاصی برای خودروهای الکتریکی است. این پلتفرم کلاس جدید (Neue Klasse) نام دارد و سری 3 برقی اولین مدل بر مبنای آن خواهد بود. این نسخه از سری 3 به احتمال زیاد i3 نامگذاری می‌شود و حوالی سال 2025 از راه خواهد رسید.

اختلاف فاحش آمار فروش ب ام و X4 و X3

طبق آمار در سال گذشته ب ام و X4 بنزینی رکورد فروش 10,620 دستگاهی را در ایالات متحده ثبت کرده است. این رقم در مقایسه با آمار فروش مربوط به اروپا 33 درصد بیشتر است. برای مقایسه بد نیست بدانید فروش کراس‌اوور X3 در همین مدت در اروپا و آمریکا برابر با 156 هزار دستگاه بود. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که X4 به اندازه کافی محبوبیت ندارد و حذف آن یک تصمیم منطقی تلقی می‌شود.

ب ام و X4 بنزینی به آخر خط رسید؛ کراس اوور کوپه باواریایی ها برقی می شود, لپ تاپ استوک

علاوه بر ب ام و X4، میزان استقبال از سری 4 و سری 8 نیز خیلی بالا نیست. به همین جهت گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با حذف این دو مدل و تولد مجدد سری 6 مطرح می‌شود.

به غیر از i3، نسخه برقی X3 هم احتمالا با نام iX3 در سال 2025 وارد بازار خواهد شد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ب ام و iX4 هم پس از این مدل معرفی می‌شود. ضمن اینکه یکی از تامین‌کنندگان ب ام و در مصاحبه‌ای اعلام کرده قطعاتی را برای دو کراس‌اوور الکتریکی ب ام و تولید می‌کند. این دو کراس‌اوور با پیشرانه چهار موتوره تولید خواهند شد؛ با توجه به این موضوع می‌توان حدس زد که iX3 و iX4 در نسخه M نیز به فروش خواهند رسید.

بیشتر بدانید :   ماهواره یونوسفر به مدار نمی رسد
ب ام و X4 بنزینی به آخر خط رسید؛ کراس اوور کوپه باواریایی ها برقی می شود, لپ تاپ استوک

همانگونه که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، در خودروهای مبتنی بر پلتفرم جدید، از باتری نسل ششم ب ام و استفاده می‌شود. این باتری‌ها ساختاری استوانه‌ای شکل دارند و برد خودروهای برقی را در مقایسه با مدل‌های کنونی تا 30 درصد ارتقا می‌دهند. 20 درصد وزن کمتر، پشتیبانی از نرخ شارژ 270 کیلوواتی و آلایندگی پایین‌تر در حین فرایندهای تولید، از دیگر مزایای این نسل از باتری‌های پیشرفته ب ام و هستند.

[ad_2]

منبع

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.