اخبار

بررسی کوتاه جک S5 فیس لیفت + مزایا و معایب

بررسی کوتاه جک S5 فیس لیفت + مزایا و معایب

[ad_1]

اگر تصمیم دارید جک s۵ نیوفیس یا فیس لیفت بخرید، مسلما نقاط ضعف و قوت این خودرو برای شما اهمیت بالایی خواهد داشت. در این مقاله ما به معرفی مزایا و معایب جک s5 نیوفیس پرداخته و توضیحاتی درباره آنها ارائه کرده‌ایم تا مشتریان به نحو بهتر و بیشتر با این محصول نسبتا جدید کرمان موتور آشنا شوند و بتوانند انتخاب آگاهانه‌تری در این زمینه داشته باشند. با سیپک همراه باشید.

بررسی کوتاه جک S5 فیس لیفت + مزایا و معایب, لپ تاپ استوک

مزایای جک S5 نیوفیس

1. پیشرانه جدید توربو gdi با توان مناسب و حساس به کیفیت بنزین

موتور جک اس ۵ نیوفیس کاهش حجم نسبتا قابل توجهی را تجربه کرده و در حال حاضر تنها ۱.۵ لیتر گنجایش دارد. اما این موتور کم‌حجم قدرت مناسبی ارائه خواهد داد؛ چراکه حداکثر توان آن معادل ۱۷۱ اسب بخار (۱۶۱ اسب بخار برای نمونه‌های یورو ۵) خواهد بود که برای یک کراس اوور شهری، رقمی قابل قبول و کافی به شمار می‌آید.

بررسی کوتاه جک S5 فیس لیفت + مزایا و معایب, لپ تاپ استوک

همچنین نهایت گشتاور این موتور به ۲۵۱ نیوتن متر می‌رسد که از دور ۱۵۰۰ rpm در اختیار راننده قرار خواهد گرفت. بنابراین از همان دورهای پایین نیز کشش بسیار مناسب برای خودرو ایجاد خواهد شد و راننده احساس کاهش قدرت در دورهای پایین نخواهد کرد. بدین ترتیب سبقت‌گیری نیز در همان دورهای پایین به‌راحتی انجام خواهد شد.

همچنین سیستم تزریق مستقیم سوخت gdi باعث می‌شود تا راندمان موتور افزایش یافته و میزان مصرف سوخت آن بهینه‌تر از قبل شود. بنابراین موتور TGDi با راندمان مناسب از اولین مزیت‌های جک s۵ نیوفیس به حساب می‌آید، اما در عین حال باید توجه داشت که چنین موتور پیشرفته ای به بنزین با کیفیت نیز نیازمند است و در صورت استفاده از بنزین معمولی، باید انتظار مواجه با افت توان، افزایش مصرف سوخت و بروز برخی از ایرادات در بلند مدت را داشت.

بیشتر بدانید :   کیا سونت با قیمت 270 میلیون تومان و شانس واردات به بازار ایران معرفی شد

3. بازار دست دوم مناسب

جک S5 از همان ابتدا که وارد بازار کشور شد به خوبی توانست جای پای خود را در ایران محکم کند و به یکی از خوش‌فروش‌ترین کراس اوورهای میان قیمت بازار ایران تبدیل شود. جک s۵ نیوفیس هم گرچه تازه به بازار آمده اما به هر حال میراث مدل قبلی را به ارث برده و با توجه به‌روزرسانی‌های انجام گرفته روی آن، همچنان این قابلیت را دارد که یکی از کراس اوورهای خوش فروش بازار باشد.

بررسی کوتاه جک S5 فیس لیفت + مزایا و معایب, لپ تاپ استوک

البته احتمالا با حضور رقبای جدیدتر، جک s۵ نیوفیس کار سختی را جهت رقابت با دیگر کراس اوورهای هم قیمت چینی پیش رو خواهد داشت. اما با این حال همچنان می‌شود امیدوار بود که این خودرو نیز بتواند مانند نسخه قبلی بازار دست دوم تقریبا گرم و پررونقی را برای خود فراهم کند.

4. گستردگی خدمات پس از فروش

مسلما زمانی که یک شرکت بزرگ و باسابقه پشت عرضه یک خودرو در بازار ایران قرار بگیرد، از لحاظ خدمات پس از فروش و شرایط آینده نیز خیال مشتری بسیار راحت‌تر خواهد بود. کرمان موتور سال‌ها در ارائه محصولات و خودروهای چینی به‌ویژه محصولات جک در ایران مشغول به کار بوده و در حال حاضر نمایندگی‌های بسیار گسترده‌ای در سراسر کشور جهت ارائه خدمات به تولیدات خود، دایر کرده است.

بررسی کوتاه جک S5 فیس لیفت + مزایا و معایب, لپ تاپ استوک

بنابراین جک s۵ از لحاظ خدمات پس از فروش می‌تواند خاطر مالک خود را تا حد زیادی آسوده کند و در صورت وقوع هرگونه خرابی، مشتری می‌تواند با مراجعه به نمایندگی‌های گسترده کرمان موتور نسبت به رفع عیب اتومبیل خود اقدام کند. همچنین پیشرانه مشترک جک s۵ نیوفیس با کی ام سی کی ۷ نیز باعث می‌شود تا قطعات یدکی این خودرو به صورت پرشمارتری در دسترس باشد.

بیشتر بدانید :   نقل و انتقال آنلاین مالکیت خودرو از سال آینده

معایب جک s5 نیوفیس

1. طراحی ظاهری قدیمی

جک s5 نیوفیس به جز تغییرات نه‌چندان هیجان برانگیز در بخش چهره، تفاوت ظاهری چندانی با مدل پیشین خود ندارد و فرم بدنه آن تناسبی با طراحی خودروهای مدرن چینی که امروزه در حال زیاد شدن در بازار ما هستند، نشان نمی‌دهد.

این سبک طراحی بیشتر مناسب ۵ تا ۶ سال گذشته بوده و در حال حاضر می‌توان دید که سلیقه‌ها تغییر کرده و با ورود محصولات جدید به بازار ایران، مشتریان نیز فرم بدنه جک s5 نیو را کم‌هیجان و تکراری خواهند یافت. بنابراین طراحی بدنه نسبتا قدیمی و نه‌چندان مهیج این خودرو در حال حاضر می‌تواند یکی از نقاط ضعف آن به شمار آید.

2. دشواری‌های نگهداری از پیشرانه‌های توربوشارژ

درست است که امروزه اکثر خودروها به‌ویژه کراس اوورهای چینی با موتورهای توربوشارژ به بازار ایران راه پیدا کرده‌اند، اما به هر حال موتورهای توربو علاوه بر مزیت‌هایی که به همراه دارند در طول زمان استهلاک بالاتری از خود بروز می‌دهند و به‌ویژه حساسیت بیشتری نسبت به کیفیت بنزین و روغن از خود نشان خواهند داد. بنابراین این‌گونه حساسیت‌های موتورهای توربوشارژ به‌ویژه در ایران که سطح کیفی بنزین نسبت به استانداردهای روز دنیا فاصله دارد، می‌تواند یکی از نقاط ضعف اصلی جک s5 نیوفیس و البته دیگر خودروهای مجهز به موتور پرخوران تلقی شود.

درمجموع موتورهای توربو نیاز به نگهداری دقیق‌تری داشته و حساسیت و استهلاک آنها در طول زمان نسبت به موتورهای تنفس طبیعی مقداری بالاتر است.

3. متریال داخلی نه‌چندان دل‌چسب

بررسی کوتاه جک S5 فیس لیفت + مزایا و معایب, لپ تاپ استوک

در انتهای مقاله مزایا و معایب جک s5 نیوفیس باید نسبت به متریال داخلی این خودرو هم انتقادی داشته باشیم. پلاستیک خشک به‌کاررفته در داشبورد جک اس ۵ حس مرغوب بودن را چندان به ذهن شما انتقال نخواهد داد و احتمالا خیلی خوشایند به نظر نخواهد رسید. بنابراین از آنجا که انتظار می‌رفت این خودرو از پلاستیک‌های باکیفیت‌تری درون کابین خود استفاده کند، می‌توان انتقاداتی به کیفیت متریال کابین این ماشین چینی ابراز داشت و آن را جزو نقاط ضعف جک s۵ تلقی کرد.

بیشتر بدانید :   با اولین موشک کروز هایپرسونیک دنیا آشنا شوید

4. گیربکس دوبل کلاچ با حساسیت بالا

گیربکس های دوبل کلاچ به طور کلی چندان مناسب استفاده در ترافیک سنگین شهرها نیستند و با افزایش دمای کاری مواجه می شوند، هرچند در خصوص گیربکس مورد استفاده در جک اس 5 فیس لیفت، با نوع خیس یا اصطلاحا WET این گیربکس طرف هستیم که عملکردی بهتری از مدل دوبل کلاچ خشک را نشان می دهد، اما با این وجود همچنان مواردی از افزایش دمای عملکرد (OVERHEAT) گیربکس و نمایش خطا در آن دیده می شود که می تواند به توقف کامل خودرو تا زمان خنک شدن منجر شود، از این رو باید گیربکس جک اس 5 فیس لیفت را در زمره گیربکس های نسبتا حساس طبقه بندی کرد.

[ad_2]
منبع دیجیتاتو

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.