اخبار

این ابزار هوش مصنوعی عکس‌های سیاه و سفید را به‌صورت خودکار رنگی می‌کند

این ابزار هوش مصنوعی عکس‌های سیاه و سفید را به‌صورت خودکار رنگی می‌کند

[ad_1]

یک محقق یادگیری ماشین سوئدی به نام «امیل والنر» ابزار تحت وب رایگانی به نام Palette.fm را منتشر کرده که می‌تواند به‌طور خودکار عکس‌های سیاه و سفید را با استفاده از هوش مصنوعی رنگی کند. کاربران پس از آپلود عکس در این وب‌سایت، می‌توانند فیلتر رنگی موردنظر خود را انتخاب کنند یا رنگ‌های آن را با استفاده از توضیحات نوشته شده اصلاح کنند.

Palette.fm از یک مدل یادگیری عمیق برای طبقه‌بندی تصاویر استفاده می‌کند و به این طریق رنگ‌هایی را برای اشیاء موجود در یک عکس یا تصویر پیشنهاد می‌کند.

این ابزار هوش مصنوعی عکس‌های سیاه و سفید را به‌صورت خودکار رنگی می‌کند, لپ تاپ استوک

خرید لپ تاپ استوک با گارانتی 1 ساله

والنر در پیامی برای وب‌سایت Ars Technica نوشت:

«من یک مدل هوش مصنوعی سفارشی ساخته‌ام که از تصویر و متن برای ایجاد رنگ‌بندی استفاده می‌کند. یک مدل متن را ایجاد می‌کند و مدل دیگر تصویر و متن را برای ایجاد رنگ‌بندی دریافت می‌کند.»

نحوه کار با مدل هوش مصنوعی Palette.fm

پس از آپلود یک تصویر، رابط سایت چندین فیلتر رنگی از پیش تعیین شده را پیشنهاد می‌کند که حتی اگر رنگ‌های آن را دوست نداشتید، می‌توان با انتخاب آیکون مداد، توضیحات متنی آن را ویرایش کرد.

به عنوان مثال در تست بالا، از یکی از عکس‌های پیشنهادی خود وب‌سایت استفاده شده و چندین تنظیم مختلف (به عنوان مثال با نام Colorful Memories) بر اساس تصویر پیشنهاد شده است.

در حال حاضر، مدل هوش مصنوعی Palette.fm به عنوان یک سرویس رایگان در دسترس است، اما والنر قصد دارد تا در آینده آن را به یک سرویس پولی تبدیل کند. این سایت تصاویر را به صورت آنلاین و در فضای ابری پردازش می‌کند و درباره حریم خصوصی عکس‌های آپلود شده، نوشته است: «ما تصاویر شما را ذخیره نمی‌کنیم.» نکته دیگر اینکه در حال حاضر برای کار با Palette.fm نیازی به ثبت نام وجود ندارد.

بیشتر بدانید :   واقعا استفاده عمودی از پلی استیشن ۵ باعث خرابی آن می‌شود؟

نسخه مشابهی از فناوری رنگ‌کردن تصویر والنر نیز اواخر سال گذشته میلادی به عنوان یک ربات در توییتر منتشر شده بود.

رایابان

[ad_2]
منبع دیجیتاتو

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 54

No votes so far! Be the first to rate this post.