دانستنی‌ها

5 گام برای راه‌ اندازی لپ تاپ استوک

راه ‌اندازی لپ تاپ استوک

برای راه ‌اندازی لپ تاپ استوک این مقاله را با دقت مطالعه نمایید

 در صورتی که یک سیستم رایانه‌ای استوک خریده‌اید باید بدانید که در اولین قدم چه اقداماتی باید انجام گیرد تا بدون آسیب رسیدن به لپ تاپ یا کامپیوتر بتوانید به بهترین شکل ممکن آن را راه‌اندازی کنید. متأسفانه برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی نسبت به این موضوع، اقداماتی انجام می‌دهند که در کمتر از یک ماه رایانه آن‌ها دچار مشکلات جدی می‌گردد. 5 گام برای راه‌ اندازی لپ تاپ استوک در این مقاله برای شما ارائه شده است. در صورتی که تازه یک لپ تاپ خریده‌اید، حتماً این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

نکات مهم برای راه‌ اندازی لپ تاپ استوک

نکات مهم برای راه‌ اندازی لپ تاپ استوک

نکات مهم برای راه‌ اندازی لپ تاپ استوک

این مسئله بسیار مهم است که شما به محض روشن کردن لپ تاپ استوک چگونه با آن کار کرده و چه اقداماتی را انجام دهید تا این سیستم دچار نقص و مشکل نشود. همانگونه که گفته شد بعضی از افراد به دلیل اینکه در این زمینه آگاهی لازم را ندارند، به گونه‌ای عمل می‌کنند که لپ تاپ دچار خرابی شده و کمتر از یک ماه باید سیستم را به نمایندگی‌های معتبر ببرند. در ادامه مقاله، چند نکته مهم برای راه‌ اندازی لپ تاپ استوک برای شما توضیح داده خواهد شد:

بیشتر بدانید :   11 منبع تغذیه برتر برای بازی ها در سال 2022

 

1. نرم‌افزار‌هایی که به آن نیاز ندارید را پاک کنید.

 به طور کلی هر یک از برند‌های سازنده لپ تاپ، به صورت پیش فرض یکسری نرم‌افزار‌هایی را بر روی لپ تاپ نصب می‌کنند. شما در اولین قدم باید این نرم‌افزار‌ها را پیدا کرده و در صورتی که به آن‌ها نیاز ندارید، از روی سیستم خود پاک کنید. درست است که حافظه لپ تاپ زیاد است ولی فراموش نکنید وجود نرم‌افزار‌های اضافی، به تدریج سرعت لپ تاپ شما را پایین می‌آورد چون به هر حال شما نیز به یکسری نرم‌افزار‌ها نیاز دارید و اگر حافظه لپ تاپ زیاد پر باشد، سرعت آن به شدت افت می‌کند.

 

2.امنیت لپ تاپ اهمیت بسیار زیادی دارد.

 در دومین مرحله حتماً باید برای لپ تاپ به خود یک اکانت تعریف کنید تا در صورتی که لپ تاپ شما دزدیده و یا گم شد، کسی نتواند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند. یا حتی ممکن است شما در محیط دانشگاه لپ تاپ را بر روی نیمکت یا در داخل کلاس جای بگذارید. اگر سیستم شما دارای حساب کاربری نباشد هر کسی به راحتی می‌توانند آن را روشن کرده و به آن دسترسی داشته باشد. بنابراین حتماً باید امنیت لپ تاپ را از طریق تعریف حساب کاربری، بالا ببرید. در راستای افزایش امنیت لپ تاپ، نصب نرم‌افزار‌های آنتی ویروس نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. به هر حال ممکن است بنا به دلایلی، سیستم شما ویروسی گردد. وجود نرم‌افزار‌های آنتی ویروس این امکان را فراهم می‌کند که عامل خارجی هر چه زودتر پیدا شده و در نتیجه ویروس نتواند به سیستم شما آسیبی وارد کند.

بیشتر بدانید :   دلیل حذف درایو نوری از لپ تاپ‌ ‌های جدید چیست؟

 

3.نرم‌افزار‌های مورد نیاز خود را نصب کنید.

سومین قدم برای راه‌ اندازی لپ تاپ استوک نصب نرم‌افزار‌هایی است که به آن‌ها نیاز دارید. پیشنهاد می‌کنیم برای این منظور یا سی دی حاوی نرم‌افزار‌ها را از مهندسین کامپیوتر تهیه کرده و یا اینکه به سایت‌های معتبر و قانونی مراجعه کنید چون رفتن به سراغ سایت‌های غیر معتبر باعث می‌شود که در دام ویروس‌ها و هکر‌ها گرفتار شوید.

 

4.آپدیت سیستم را باز بگذارید.

اشتباهی که برخی از افراد در زمان راه‌ اندازی لپ تاپ استوک مرتکب می‌شوند این است که همان ابتدا آپدیت ویندوز را می‌بندند. این کار بزرگترین لطمه را به سیستم وارد می‌کند چون اگر شما در تاریخ‌های مشخص آپدیت‌های ویندوز را انجام ندهید، سرعت سیستم به حدی افت می‌کند که حتی شما برای کار کردن دچار مشکل خواهید شد و باید آن را به نمایندگی‌های معتبر ارجاع دهید تا بتوانند مشکل  حل کنند. بنابراین اجازه دهید پیغام آپدیت برای شما ارسال شده و هر زمان که فرصت داشتید سیستم خود را به روز‌رسانی کنید.

 

5.از سیستم خود بکاپ بگیرید.

پس از اینکه تمامی نرم‌افزار‌ها و برنامه‌های مورد نیاز خود را بر روی سیستم نصب کردید، اگر می‌خواهید کار کردن با آن را شروع کنید حتماً یک بک آپ از لپ تاپ خود بگیرید تا اگر روزی لپ تاپ شما دچار مشکل شد، بتوانید از طریق بازیابی این پشتیبانی، مرحله نصب نرم‌افزار‌ها را پشت سر گذاشته و سریعاً ویندوز خود را بالا بیاورید بدون اینکه وقت زیادی از شما هدر برود.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “5 گام برای راه‌ اندازی لپ تاپ استوک


  1. Warning: strlen() expects parameter 1 to be string, object given in /home/cpack/public_html/wp-includes/formatting.php on line 3557
    ds6zty گفت:

    Good post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon everyday. Its always interesting to read articles from other authors and practice something from other sites.


    1. Warning: strlen() expects parameter 1 to be string, object given in /home/cpack/public_html/wp-includes/formatting.php on line 3557
      Hamid گفت:

      I hope you are successful and always proud

نظرات بسته شده است.