اخبار

۱۰ مورد از بهترین اپلیکیشن های ایرانی در سال ۱۴۰۲

۱۰ مورد از بهترین اپلیکیشن های ایرانی در سال ۱۴۰۲, لپ تاپ استوک

[ad_1]

سلب مسئولیت: سیپک صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آیا تا به حال این سوال برایتان پیش آمده است که طراحی اپلیکیشن چگونه باعث سودآوری کسب و کار شما خواهد شد؟ مطمئن هستم برای یکبار هم که شده این سوال در ذهنتان شکل گرفته است. مخصوصا زمانی که  در طول روز از اپلیکیشن های مختلف به خصوص اپلیکیشن های ایرانی استفاده می کنید. به جرأت می توان گفت که امروزه اگر اپلیکیشن ها در زمینه های مختلف و کاربردهای مختلف نباشند زندگی ما دچار مشکل خواهد شد چرا که بسیاری از امور روزمره زندگی به واسطه ی آنها آسان شده یا حتی قابل انجام هستند! (از رزرو بلیط هتل و هواپیما گرفته تا خرید نان و مایحتاج روزمره زندگی)

قبل از معرفی بهترین اپلیکیشن ها باید بدانیم که

اگر به دنبال لیست اپلیکیشن های داخلی هستید که لازم است روی گوشی خود نصب داشته باشید یا می خواهید به معیار درستی جهت تشخیص کیفیت و استاندارد های لازم در ساخت اپلیکیشن از جمله رابط کاربری، کدنویسی، ایده و استراتژی و… برسید و همینطور قصد دارید جهت راه اندازی اپ اختصاصی خود با هزینه طراحی اپلیکیشن آشنا شوید، خواندن این مقاله به شما توصیه می شود.

معرفی لیست برترین اپلیکیشن های ایرانی

حالا وقت آن رسیده است که ۱۰ مورد از برترین اپلیکیشن های ایرانی اندروید معرفی شود. پس خواندن ادامه مطلب را از دست ندهید.

۱- دیجی کالا (بهترین اپلیکیشن ایرانی در حوزه خرید و فروش کالا و خدمات)

مطمئنا همه‌ ی شما با نام دیجی کالا آشنا هستید. این پلتفرم توانسته است با ارائه خدمات گوناگونی مثل سرویس دیجی پی و دیجی پلاس، ضمانت اصالت کالا و… به یکی از اپلیکیشن های محبوب ایرانی تبدیل شود. تمامی امکانات موجود در سایت دیجی کالا در اپلیکیشن این فروشگاه اینترنتی نیز وجود دارد. از طرفی طراحی اپلیکیشن فروشگاهی دیجی کالا به خوش ساخت ترین  شکل ممکن با رابط کاربری جذاب و حرفه ای صورت گرفته است که تجربه خرید از آن را لذت بخش می‌کند. همچنین ناگفته نماند که بسیاری از افراد در تلاش هستند تا برای فروشگاه اینترنتی خود بتوانند طراحی اپلیکیشن شبیه دیجی کالا را انجام دهند که این مورد مهر محکمی بر سند اعتبار این پلتفرم فروشگاهی است.

بیشتر بدانید :   شرکت DJI از پهپاد 16 هزار دلاری برای فیملسازان حرفه‌ای رونمایی کرد + ویدیو

۲- اسنپ ( بهترین اپلیکیشن ایرانی در حوزه حمل و نقل)

امروزه اسنپ توانسته است با رابط کاربری منحصر به فرد و ایده‌ی موفق خود در حمل و نقل جای خود را به عنوان بهترین اپلیکیشن ایرانی اندروید میان مخاطبان باز کند. این پلتفرم چنان نزد کاربران محبوب است که بسیاری از افراد به جای استفاده از عبارت «لطفا تاکسی اینترنتی بگیر» از جمله‌ ی «لطفا اسنپ بگیر» استفاده می‌کنند. از مهم ترین ویژگی‌های این برنامه می‌توان به دسترسی آسان و سریع، اهمیت ویژه به سیستم نظر دهی و امتیاز، امکان پرداخت وجه به صورت آنلاین و نقدی و … اشاره کرد.

۳- آپ (بهترین اپلیکیشن ایرانی در حوزه خدمات مالی و پرداخت)

پلتفرم آپ یا آسان پرداخت یکی از  پرطرفدار ترین اپلیکیشن های ایرانی در حوزه خدمات مالی و پرداخت به حساب می‌آید. اکثر کاربران از خدمات مربوط به کارت به کارت آن استفاده می‌کنند اما لازم است بدانید که این اپ دارای بیش از ۳۰  نوع سرویس متنوع است. خدماتی همچون استعلام خلافی خودرو، انجام امور بانکی، خرید بلیط هتل و هواپیما، خرید شارژ و بسته اینترنت و … از ویژگی های مهم این اپلیکیشن محسوب می شود.

۴- فیلیمو (بهترین اپلیکیشن ایرانی در حوزه سرگرمی و آموزشی)

از فیلیمو می‌توان به عنوان یکی از پلتفرم های پخش فیلم و سریال در ایران نام برد. کاربران زیادی برای تماشای فیلم و سریال محبوب خود به سراغ این اپ می‌روند. طراحی اپلیکیشن موبایل که توسط گروه فیلیمو انجام گرفته دارای رابط کاربری بسیار جذابی است که دسترسی به بخش‌های مختلف اپ را برای کاربران به راحتی ممکن می سازد.

۵- علی بابا (بهترین اپلیکیشن ایرانی در حوزه حمل و نقل)

اگر به دنبال تهیه بلیط هواپیما یا قطار بوده باشید، حتما برای یکبار هم که شده به سایت علی بابا سر زده اید. درست حدس زدید. علی بابا یکی از صد ها اپلیکیشن ایرانی اندروید موفق در حوزه حمل و نقل است که در حال حاضر کاربران بسیار زیادی دارد. پشتیبانی ۲۴ ساعته و طراحی رابط کاربری آسان و حرفه ای توانسته آن را به یکی از بهترین اپلیکیشن های داخلی تبدیل کند.

بیشتر بدانید :   از لجبازی بر سر ایده چرند دورکاری دست بردارید

۶- دیوار (بهترین اپلیکیشن ایرانی در حوزه آگهی و خدمات)

وب سایت دیوار با وجود اینکه جزو اولین سایت های خرید و فروش کالای دست دوم نبوده اما مدت زمان زیادی است که توانسته خود را در میان برترین پلتفرم های خرید و فروش کالا و خدمات جای دهد. این پلتفرم بعد از آن که با استقبال زیادی از سوی کاربران مواجه شد تصمیم به طراحی اختصاصی اپلیکیشن موبایل خود گرفت. نا گفته نماند که اپ موبایلی دیوار تمامی امکانات و قابلی ‌های وبسایت خود را دارد.

۷- فیدیبو (بهترین اپلیکیشن ایرانی در حوزه کتابخوانی)

بسیاری از افراد که توانایی خرید کتاب را ندارند یا دسترسی به آن برایشان دشوار است، به سراغ نسخه های الکترونیک کتاب می روند. فیدیبو که یکی از زیر مجموعه های دیجی کالا به شمار می‌رود با درک صحیح از نیاز افراد، اپلیکیشن موبایل خود را طراحی کرده است. این اپ شامل انواع مختلف کتاب الکترونیک و صوتی برای تمامی علاقه‌مندان به مطالعه است. امکانات این اپلیکشن شامل تنظیم نور مخصوص روز و شب، قابلیت درج یادداشت، نشانه گذاری در بخش‌های مختلف متن، انتخاب نوع قلم، مشاهده فهرست و… می شود. در ضمن طرح های مختلف اشتراک و تخفیف های ویژه هم برای کاربران این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است که بر جذابیت استفاده از آن می افزاید.

۸- کافه بازار (بهترین اپلیکیشن ایرانی در حوزه اپ استور)

کافه بازار یکی از بهترین و محبوب ترین اپلیکیشن ‌های ایرانی می باشد که روزانه کاربران بسیار زیادی را دارد. این پلتفرم همچنین بزرگ‌‌ ترین فروشگاه نرم افزارهای فارسی زبان برای اندروید است و بیش از صد هزار مورد از بهترین برنامه های اندروید را خود جای داده است. باید گفت که این اپلیکیشن هم از برنامه فارسی و هم غیر فارسی پشتیبانی می‌کند و آن‌ها را برای استفاده کاربران ارائه می‌دهد.

۹- باد صبا (بهترین اپلیکیشن ایرانی در حوزه مذهبی)

باد صبا را می‌توان ‌جزو دسته ی اپلیکشن های مذهبی ایرانی قرار داد که توانسته رتبه نخست نرم افزار های فارسی از دیدگاه کاربران را در کافه بازار کسب کند. این برنامه شامل سه تقویم قمری، شمسی و میلادی است. همچنین این برنامه بیش از ۹ میلیون کاربر فعال از سراسر ایران دارد که از امکانات مختلف موجود در این اپ موبایلی مانند تبدیل تاریخ، رکعت شمار، تهیه بلیط، پرداخت قبوض، قبله نما، اوقات شرعی، نمایش آب و هوا و … استفاده می‌کنند. اما چیزی که این اپلیکیشن را جزو بهترین اپ های موبایلی در ایران قرار می‌دهد این است که تمام امکانات گفته شده به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بیشتر بدانید :   توییتر قرارداد هزاران کارمند پیمانی خود را بدون اطلاع‌رسانی قبلی فسخ کرد

۱۰- نشان (بهترین اپلیکیشن ایرانی در حوزه خدمات مسیر یابی و حمل و نقل)

یکی از اپ های اندروید که جایگزین waze در ایران شد، اپلیکیشن نشان بود که با وجود مدت زمان کوتاه عرضه، توانست جای خود را میان کاربران ایرانی به خوبی باز کند. امروزه بسیاری از افراد برای یافتن مسیرشان  به خصوص در سفرشان با اتومبیل شخصی از نشان استفاده می‌کنند که این نشان دهنده محبوبیت این اپ موبایلی است.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد تا بهترین اپلیکیشن های ایرانی برای شما معرفی شود. از طرفی اهمیت وجود اپلیکیشن ها نیز بیان و گفته شد که اپ های موبایلی مختلف تا چه اندازه نقش دارند. حال با توجه به مطالبی که عنوان شد متوجه می‌شوید که اپ‌های ایرانی از گذشته تا به امروز پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند و توانسته‌اند میان کاربران داخلی اعتبار و ارزش زیادی پیدا کنند. با این وجود اگر شما هم اپلیکیشن خوب ایرانی دیگری را می‌شناسید که فکر می‌کنید نام آن در لیست برترین اپلیکشین‌های ایرانی خالی است و به آن اشاره نشده، با ذکر ویژگی ها و خصوصیاتی که دارد آن را معرفی کنید. ممنون که تا انتهای مقاله را مطالعه کردید.

[ad_2]

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.