اخبار

۱۰ حقیقتی که در مورد بازی اسکایریم نمی‌دانستید

۱۰ حقیقتی که در مورد بازی اسکایریم نمی‌دانستید, لپ تاپ استوک

[ad_1]

اسکایریم بازی خیلی بزرگی است و رمز و رازهای زیادی را درون خودش جای داده است. این بازی شاهکار برای شما هیچ خط کمکی‌ای رسم نمی‌کند که چگونه کار‌هایتان را انجام دهید؛ به جای آن باید خودتان یک روش برای حل مشکلاتتان در بازی پیدا کنید. شاید با خودتان فکر کنید که چون این بازی دوازده سالش است دیگر هیچ رازی ندارد و همه چیز را در موردش می‌دانید. هدف این مقاله این است که به شما ثابت کنم هنوز هم مواردی در اسکایریم هست که از آن‌ها بی‌خبرید. شاید یکی و شاید هم هر ۱۰ حقیقت اسکایریم که قرار است در موردش صحبت کنیم را ندانید و دلتان بخواهید دوباره بازی کنید تا با چشم خودتان این موارد را ببینید.

اگر شما هم علاقه‌مند شدید که ببینید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنم با ویجیاتو همراه شوید تا با هم ۱۰ حقیقت اسکایریم که احتمالا آن‌ها را نمی‌دانستید را بررسی کنیم.

آتش خاصیت‌های دیگری هم دارد

شاخه جادوهای بخش نابود یا Destruction اسکایریم شامل سه نوع جادو آتش، یخ و الکتریسیته است. درست است که هر کدام از این سه جادو ویژگی‌های خودشان را دارند و شما با توجه به استفاده و یا ظاهرشان، یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنید. البته اگر بخواهید در بازی جادوگر باشید. در هر صورت با انتخاب هر کدام از این جادوها، استفاده‌ای که از آن‌ها می‌کنید ثابت است؛ نابودی و قتل دشمنانتان.

از میان این جادوها، جادو آتش کمی خاص‌تر از بقیه است. نه به علت روشنایی و یا این مسئله که بهینه‌ترین جادو بازی است که؛ بلکه به این خاطر که شما می‌توانید با آن آب را بجوشانید. منطقی است که آتش بتواند آب را بجوشاند، ولی آیا می‌دانستید در اسکایریم هم می‌توانید این کار را انجام دهید؟ شما می‌توانید به کنار یک منبع آب بروید و شروع کنید با جادو آتش به آن گرما دادن. پس مدت کوتاهی می‌بینید که آب به جوش می‌آید. این روش یک روند عالی برای شکار ماهی‌های رودخانه هم محسوب می‌شود.

داستانی تلخ که هرگز به آن توجهی نکردید

اگر عضو گروه Dark Brotherhood شده باشید می‌دانید که کارهایشان کمی مجرمانه و خشن است. اعضا این گروه به معنای واقعی کلمه یک سری قاتل سریالی هستند که دور هم جمع شده‌اند. اکثر کار‌های این گروه این است که یک شخصی را ترور کنند، چه یک چوب‌بر ساده باشد و چه یک امپراتور. اما یکی از ماموریت‌های این گروه از بقیه کارهایشان ناراحت کننده‌تر و دارک‌تر است.

در این ماموریت شما را برای صحبت پیش یک زن به نام میوری (Miuri) در شهر Markarth می‌فرستند. او به شما می‌گوید که باید معشوقه‌اش را بکشید، اما در این تنها وظیفه اصلی شماست. در کنار آن او به شما می‌گوید که اگر امکانش بود و توانستید Nilsine را هم بکشید. او دختر شخصی به نام Tova است که در دعوا میوری طرفش را نگرفت و حالا میوری می‌خواهد دخترش را برای انتقام بکشد.

قسمتی که باعث غمگین‌ شدن بیشتر ماجرا می‌شود این است که Tova در یکی از ماموریت‌های بازی به نام Blood on Ice یکی از دو دخترش را از دست می‌دهد. حالا اگر در این ماموریت هم شما دختر دومش را بکشید، چند روز بعد می‌توانید جسد Tova را در خانه‌اش پیدا کنید که یک نامه خودکشی هم در کنارش است. او در این نامه توضیح می‌دهد که دلیل این کارش این است که نمی‌تواند بدون دخترهایش دیگر زندگی کند. پس دفعه بعدی که می‌خواستید یک ماموریت را چشم‌بسته انجام دهید، به پیامد‌هایش بیشتر فکر کنید.

بیشتر بدانید :   سایبرتراک برای عبور از رودها و دریاچه‌ها، به اندازه کافی ضد آب خواهد بود

صداهایی که همیشه به یادمان خواهند ماند

احتمالا با نام چارلز مارتینت (Charles Martinet) در دنیا بازی‌های ویدیویی آشنا باشید. او برای سالیان سال است که صدای پشت شخصیت سوپر ماریو است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، همین چارلز مارتینت صداگذار رهبر فرقه Gray Beards یعنی همان اژدها معروف به نام Paarthurnax هم هست.

البته این مورد از ۱۰ حقیقت اسکایریم ما هنوز هم تمام نشده است. در گروه Dark brotherhood بازی یک شخصی فعالیت می‌کند به نام Festus Krex. شاید به صدایش خیلی توجه نکرده باشید و برایتان خیلی مهم نباشد، ولی صداپیشه او همان صداپیشه محبوب‌ترین خرس دنیا سینما، یعنی وینی د پو (Winnie The Pooh) است. بله درست است، یکی از اعضا گروه قاتلین بازی، جیم کامینگز (Jim Cummings) است.

تا صحبت از صداپیشگی شد بهتر است به این موضوع هم اشاره کنم که بتسدا برای ساخت این بازی بیش از ۷۰ نفر را به عنوان صداپیشه استخدام کرد. این افراد به کمک یکدیگر توانستند که نزدیک به ۶۰ هزار دیالوگ مختلف را ضبط کنند.

بازی حتی از ویژگی‌های خودش هم بی‌خبر است

برای بسیاری از بازیکن‌ها، جادو یکی از بخش‌های اصلی بازی محسوب می‌شود. از این قسمت است که بسیاری از افراد می‌توانند روند بازی خود را برای مدتی طولانی تعیین کنند. به همین دلیل هم ممکن است که زمان زیادی را درون آن گذرانده باشید، ولی به یک نکته بسیار مهم توجهی نکرده باشید.

اگر مهارتتان در شاخه Restoration به سطح ۷۰ برسد، می‌توانید یک ویژگی برای خودتان بزنید به نام Necromage. این ویژگی، طبق گفته‌های خود بازی، باعث می‌شود که تمامی جادو‌هایتان در مقابل موجودات نامیرا بیشتر شود. تمامی اطلاعاتی که اسکایریم در مورد این ویژگی به شما می‌دهد همین است. بازی این ویژگی را گذاشته است که مبارزه شما را با اسکلت‌ها و یا زامبی‌های بازی آسان‌تر کند؛ اما این ویژگی خاصیت‌های دیگری هم دارد.

اگر شما این ویژگی را انتخاب کنید قدرتتان در مقابل موجودات نامیرا بیشتر می‌شود، ولی اگر خودتان هم نامیرا باشید چه؟ اگر به طور مثال خون‌آشام باشید چه اتفاقی میفتد؟ در جواب این سوال باید گفت که در این صورت، جادوهایی که روی خودتان می‌زنید هم قوی‌تر می‌شود. به طور مثال جادو‌هایی که سلامتی‌تان را پر می‌کنند، جادو‌هایی که به شما زره می‌دهند و هر جادو دیگری که شما را قوی‌تر می‌کند با این جادو چند برابر تاثیر بیشتری خواهند داشت.

فقرا در اسکایریم حتی به یکدیگر هم رحم نمی‌کنند

طبقه فقیر اسکایریم به شدت در بازی تحت فشارند. این طبقه اجتماعی شامل متکدی‌های بازی، دزد‌ها، راهزن‌ها و و حتی ممکن است دست‌فروش‌ها هم بشود. حالا اگر در میان چند نفر از آن‌ها یک شئ گران‌قیمت، مثل یک جواهر و یا پول، رها کنید یک اتفاق جالب یا ناراحت کننده، وابسته به زاویه دید شما، میفتد. پس از کمی، این فقرا شروع می‌کنند با یکدیگر بحث کردن برای این مسئله که آن شئ گران‌قیمتی که شما به زمین انداختید باید به چه کسی برسد. این دعوا کم کم شدید می‌شود تا جایی که آن‌ها به یکدیگر حمله می‌کنند و آخرین نفری که زنده بماند می‌تواند جایزه را بردارد. از نظر اخلاقی کار درستی نیست، ولی خیلی جالب است که بتسدا چنین چیزی را در بازی قرار داده است.

اتاق شکنجه در اسکایریم

پس از اتمام کامل تمامی مراحل گروه Dark Brotherhood شما می‌تواند محل اقامت این گروه را تقویت کنید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه؟ وقتی که تمامی ماموریت‌های این گروه تمام شد باید به سراغ Delvin Mallory، که یکی از اعضا Thieves Guild است بروید و با هزینه‌های ۵۰۰۰ سکه‌ای اقامت‌گاه خودتان در تقویت کنید.او به روش‌ها و شکل‌های مختلفی می‌تواند این کار را انجام دهد و یکی از کارهایی که می‌توانید به او بگویید که انجام دهد این است که یک اتاق مخصوص شکنجه، در مقر Dark Brotherhood بنا کند.

بیشتر بدانید :   مشخصات و رندر ردمی پد پیش از رونمایی رسمی فاش شد

در این اتاق شما می‌توانید تعدادی زندانی را پیدا کنید که به روش‌های مختلف بسته شده‌اند. این زندانی‌های بخت‌برگشته تنها دو خاصیت دارند. اول این است که شما می‌توانید آن‌ها را بازجویی کنید و اگر این بازجویی موفقیت‌آمیز باشد، محل یک گنج را برایتان علامت می‌زنند. این گنج ممکن است که بین هزار تا ۲ هزار سکه طلایی ارزش داشته باشد.

خاصیت دومی هم که این افراد دارند این است که سلامتی بسیار بسیار بالایی دارند. حالا سلامتی زیاد آن‌ها به چه کار شما می‌آید؟ شما می‌توانید انواع ضربات و حرکات مختلف را، به وسیه جادو‌ها، شمشیر‌ها، پتک‌ها و بسیاری وسیله دیگر را روی آن‌ها پیاده کنید و سطح خودتان را ببرید بالاتر. چون آن‌ها سلامتی زیادی دارند و جایی هم نمی‌توانند بروند، شما می‌توانید برای مدتی طولانی روی آن‌ها تمرین کنید و با سرعت زیادی به سطوح خیلی بالایی برسید.

مطلب پیشنهادی:بهترین بازی‌های NFT کدام‌اند؟کسب درآمد از طریق بازی‌های NFT

سطل‌ها هم به کارتان می‌آیند

قطعا تا به الان در بازی اسکایریم با سطل‌های متعددی مواجه شده‌اید. این اشیاء بی‌مصرف و ارزان‌ قیمت خیلی به چشم نمی‌آیند و بیشتر جنبه نمایشی دارند، ولی با توجه به ماهیت بازی بازی و با توجه به چند مورد از این ۱۰ حقیقت اسکایریم که تا الان گفتم باید بدانید که همه چیز به همان سادگی‌ای که دیده می‌شوند نیستند. سطل‌های بازی هم از این قاعده مستثنی نیستند و بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کنید به کارتان می‌آیند.

یکی از فایده‌های این سطل‌ها دزدی است. بله درست شنیدید، دزدی. شما می‌توانید با نگه داشتن دکمه E، و یا هر دکمه دیگری که برای ارتباط با اشیاء بازی تنظیم کرده‌اید، یگ سطل را بلند کنید. حالا اگر این سطل را بر روی سر یک شخص بگذارید، آن شخص دیگر دنیای اطراف را نمی‌بیند. به طور مثال اگر در یکی از فروشگاه‌های بازی این کار را انجام دهید، به سادگی می‌توانید از آن فروشگاه دزدی کنید، بدون اینکه نگران پیامدهای آن باشید.

یکی دیگر از فایده‌های سطل‌ختی بازی پرواز است. اگر یک سطلی را پیدا کنید که دستگیره داشته باشد، می‌توانید با آن پرواز کنید. کافیست که به روی این سطل بپرید و دوباره دکمه E و یا همان دکمه ارتباط با اشیاء را نگه دارید و می‌بینید که به سادگی پرواز خواهید کرد. آیا این قابلیت پرواز به کارتان می‌آید؟ احتمالا نه. ولی خب می‌توانید در اسکایریم پرواز کنید.

جزئیاتی که هرگز به آن فکر هم نمی‌کردید

احتمالا اکثر شما فکر می‌کنید که اسکایریم بزرگ‌ترین بازی مجموعه Elder Scrolls است. درست است در این مجموعه اسکایریم، در زمینه‌های گیم‌پلی و زیبایی دنیا اول است، ولی بزرگ‌ترین نیست. دنیای اسکایریم حداد ۳۷ کیلومتر مربع مساحت دارد، این در حالی است که بازی دوم مجموعه Elder Scrolls تقریبا ۱۶۱ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد؛ نقشه بازی Daggerfall تقریبا ۴۰۰۰ برابر بزرگ‌تر از نقشه اسکایریم است. این موضوع واقعا تعجب‌آور است، مخصوصا اگر بدانید که این بازی در سال ۱۹۹۶ ساخته شده است.

شاید اسکایریم بزرگ‌ترین نباشد، ولی به جای آن بیشترین جزئیات را دارد. یکی از جزئیات بسیار کوچک این بازی مورچه‌هایش هستند. بله درست است، در اسکایریم مورچه وجود دارد. این موجودات کوچک را شما در طبیعت می‌توانید ببینید. این مورچه‌ها در گیم‌پلی بازی تاثیری ندارند، ولی خب به قدری کوچک و ریز هم هستند که احتمالا افرادی که این بازی را چندین بار هم تمام کرده‌اند، با آن‌ها مواجه نشده‌اند؛ پس در ظاهر بازی هم تاثیر خاصی ندارند. ولی خب دفعه بعدی که در اسکایریم مشغول گشت و گذار در یک جنگل بودید، به کنده‌های درخت‌ها توجه کنید، احتمالا صف این مورچه‌ها را ببینید.

بیشتر بدانید :   «خودنویس»، امکان تولید محتوا با هوش مصنوعی را فراهم می‌کند

پیدا کردن کلمات قدرت خیلی هم شانسی نیستند

کلمات قدرت در اسکایریم خیلی مهم هستند. این کلمات که به زبان اژدهایان نوشته‌ شده‌اند، به شما قدرت‌های مختلف یک اژدها را می‌دهند و شما را از بقیه افراد داخل بازی جدا می‌کنند. در حقیقت قدرت استفاده از این کلمات است که شما را به یک Dragonborn تبدیل می‌کند. تنها مشکل اینجاست که معمولا این کلمات به سادگی پیدا نمی‌شوند.

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که به صورت شانسی کلمات قدرت را پیدا می‌کنید. بیشتر افراد این کلمات را وقتی پیدا می‌کنند که به صورت اتفاقی در یکی از مناطق زیرزمینی بازی بودند و ناگهان به آن برخورد می‌کنند. البته خب این خودش یک روش یافتن این کلمات است، ولی خب بازی یک روش خیلی آسان‌تر هم دارد. پس تحویل یک شیپور به نام Horn of Jurgen Windcaller به گروه Gray Beards شما به عنوان یک زاده اژدها توسط آن‌ها پذیرفته خواهید شد.

پس از آن شما می‌توانید نزد Arngeir که یکی از همان افراد Gray Beards است بروید و از او بپرسید که آیا یک کلمه قدرت جدیدی را می‌شناسد یا نه؟ در حقیقت او بازتاب کلمات قدرت را می‌شنود و وقتی که از او بپرسید، مکان دقیق این کلمات را بر روی نقشه علامت می‌زند. البته اگر یک کلمه قدرت را برایتان مشخص کند، تا موقعی که آن کلمه را پیدا نکنید، محل کلمه جدیدی را به شما نخواهد گفت.

دزدیدن قلب به معنای واقعی

احتمالا با گروه Forsworn آشنایی دارید. برای افرادی که نمی‌‌دانند، این گروه یک گروه جدایی‌طلب است که در داخل و اطراف منطقه The Reach فعالیت می‌کنند. افرادی که در این گروه به درجات خیلی بالا می‌رسند با نام Forsworn Briarheart شناخته می‌شوند. اما چه چیزی باعث می‌شود که این افراد خلق شوند؟

افراد قدرت‌مند و توانا گروه Forsworn پس از اثبات توانایی‌های خود به یک مکان مخفی برده می‌شوند و در آن‌جا توسط دو Hagraven به یک Briarheart تبدیل می‌شوند. مراسم تبدیل آن‌ها به این شکل است که قلب یک جنگجو را از سینه‌اش خارج می‌کنند و سپس یک قلب Briar را جایگزین آن می‌کنند و به این شکل یک Briarheart به وجود می‌آید. به همین خاطر هم هست که این افراد Forsworn Briarheart مثل یک سری مرده متحرک هستند و قلبشان از داخل بدنشان مشخص است.

تا اینجا فقط معرفی ویژگی‌های این افراد بود و هنوز به مورد آخر ۱۰ حقیقت اسکایریم نرسیده‌ایم. اگر شما سطح جیب‌بری خودتان را به لول ۱۰۰ برسانید، می‌توانید قلب این افراد را بدزدید. بله درست است، می‌توانید قلب آن‌ها را از سینه‌شان به بیرون بکشید. در حقیقت مثل همه جیب‌بری‌های اسکایریم باید به پشت‌شان بروید و جیب‌بری را شروع کنید. تنها تفاوتش این است که اگر با موفقیت قلب این افراد را بدزدید، این افراد در همان لحظه خواهند مرد. شاید نمی‌دانستید که اسکایریم می‌تواند تا این اندازه هم خشن باشد.

مطلب پیشنهادی:چیزهایی که نباید به گیمرها گفته بشهعباراتی برای شروع جنگ

[ad_2]

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.