اخبار

گوگل همچنان سایت‌های فیشینگ کریپتو را تبلیغ می‌کند

گوگل همچنان سایت‌های فیشینگ کریپتو را تبلیغ می‌کند

[ad_1]

«چانگ پنگ ژائو»، مدیر عامل صرافی بایننس هشدار داد که سایت‌های فیشینگ و کلاهبرداری کریپتو همچنان در نتایج جستجوی گوگل تبلیغ شده و جزء نتایج بالا این موتور جستجو به کاربران نمایش داده می‌شوند.

با وجود سیاست‌های سخت‌گیرانه گوگل در زمینه بازاریابی کریپتور برای سرویس تبلیغاتی‌اش، کلاهبرداران این حوزه در چند سال گذشته همچنان قصر در رفته‌اند. گاهی اوقات، وب‌سایت‌های کلاهبرداری حتی بالاتر از پروژه‌های قانونی و اصلی کریپتو و بلاکچین در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند.

توییت رئیس بایننس

گوگل همچنان سایت‌های فیشینگ کریپتو را تبلیغ می‌کند, لپ تاپ استوک

ژائو در توییت جدید خود به این موضوع اشاره کرده که هنگام جستجوی CoinMarketCap در گوگل، با سایت‌های فیشینیگ روبرو شده که حاوی برچسب «ad» بوده‌اند. او در توییت خود نوشت:

«این موضوع بر کاربرانی که آدرس قراردادهای هوشمند را با استفاده از این سایت‌های فیشینگ به MetaMask اضافه می‌کنند، تاثیرگذار است. ما سعی می‌کنیم برای این مشکل با گوگل تماس برقرار کنیم و در عین حال از طریق کانال‌های اجتماعی، به کاربران هشدار می‌دهیم.»

CoinMarketCap یکی از متداول‌ترین جمع‌آوری‌کنندگان داده‌های کریپتو بازار است و در آوریل سال 2022 توسط بایننس با هزینه‌ای نامشخص خریداری شد. با توجه به محبوبیت آن، کاربران زیادی ممکن است به سمت این تبلیغات کلاهبرداری هدایت شوند.

گوگل همچنان سایت‌های فیشینگ کریپتو را تبلیغ می‌کند, لپ تاپ استوک

در برخی موارد، تشخیص وب‌سایت‌های فیشینگ می‌تواند دشوار باشد، زیرا معمولا آدرسی شبیه به URL اصلی را انتخاب می‌کنند که باعث فریب افراد می‌شود. به عنوان مثال، یکی از وب‌سایت‌هایی که ژائو در تصویر توییت خود (تصویر بالا) نشان داده بود، «coinomarketcaap» است که نسبت به آدرس اصلی، فقط یک حرف (a) اضافه دارد.

در همین رابطه، آوریل امسال، شرکت امنیت بلاکچین SlowMist یک کلاهبرداری فیشینگ مربوط با شبکه Terra را کشف کرده بود که در آن هکرها با استفاده از Google Ads سایت‌های جعلی را اجرا می‌کردند. به گفته SlowMist، وب‎‌سایت‌های فیشینگ تبلیغ‌شده پیش از سایت‌هایی که کاربران به دنبال آن‌ها بوده‌اند رتبه‌بندی شده و از 12 آوریل تا 21 آوریل حدود 4.31 میلیون دلار ارز Luna Classic (LUNC) از 52 آدرس سرقت شده است.

بیشتر بدانید :   جیمز وب تصویری عجیب از حلقه‌های غبار ثبت کرد که غنی از کربن هستند

how to block someone on linkedin

[ad_2]
منبع دیجیتاتو

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.