اخبار

چین با عبور از آلمان به دومین کشور صادرکننده خودرو تبدیل شد

چین با عبور از آلمان به دومین کشور صادرکننده خودرو تبدیل شد, لپ تاپ استوک

[ad_1]

صنعت خودروی چین با سرعت بسیار بالایی در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد. برندهای داخلی این کشور حالا به‌دنبال سهم‌خواهی از بازارهای بین‌المللی هستند و می‌خواهند در سایر کشورها نیز محصولات خود را عرضه کنند. نگاهی به آمارهای موجود نشان می‌دهد میزان صادرات خودروی چین در سال 2022 در مقایسه با سال 2021 افزایش چشمگیری داشته و 54 درصد رشد کرده است. این رشد قابل‌توجه چین را در رتبه دوم جدول بزرگ‌ترین صادرکنندگان خودروی دنیا قرار می‌دهد.

صادرات 3.11 میلیون خودرو از چین در سال 2022

طبق آمار انجمن خودروسازان چین، این کشور در سال گذشته 3.11 میلیون خودرو به سایر کشورها صادر کرده است. این رقم برای آلمان برابر با 2.61 میلیون دستگاه است که در مقایسه با سال 2021 معادل 10 درصد رشد می‌شود.

حتماً خواهید پرسید رتبه اول در اختیار کدام کشور است؟ در پاسخ باید گفت ژاپن. هرچند هنوز آمار مربوط به تعداد خودروهای صادراتی ژاپن در کل سال 2022 موجود نیست، اما در جریان 11 ماه خودروسازان این کشور موفق به صادرات بیش از 3.2 میلیون خودرو شده‌اند.

نکته تأمل‌برانگیز اینکه آمار خودروهای صادراتی ژاپن در سال 2022، نسبت به سال 2021 به احتمال خیلی قوی افت شدیدی دارد. این کشور در سال 2021 موفق به صادرات 3.82 میلیون خودرو به بازارهای بین‌المللی شده بود. بنابراین، بعید است با انتشار آمار مربوط به ماه دسامبر، اختلاف تقریبا 600 هزار دستگاهی جبران شود.

چین در تعقیب ژاپن

افت صادرات خودروهای ژاپنی از یک سو و رشد پرشتاب صادرات خودروهای چینی از سوی دیگر، نشان می‌دهد جایگاه این دو کشور به‌زودی در جدول عوض خواهد شد. با ادامه این روند، مسلماً در سال‌های پیش رو چین عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودروی جهان را از آن خود خواهد کرد.

بیشتر بدانید :   سرویس توییتر بلو از 8 آذرماه دوباره در دسترس قرار می‌گیرد

آن‌طور که شرکت کارگزاری خدمات مالی Citic Securities پیش‌بینی می‌کند، میزان صادرات خودرو از چین تا سال 2030 به 5.5 میلیون دستگاه خواهد رسید. این شرکت معتقد است از رقم مذکور 2.5 میلیون دستگاه به پیشرانه الکتریکی مجهز خواهد بود.

خودروسازان چینی در مقطع کنونی روی کشورهای جنوب آسیا و بازارهای در حال توسعه تمرکز کرده‌اند. به‌بیان دیگر، هنوز خبری از حضور پررنگ برندهای چینی در کشورهای پیشرفته نیست.

شاید بدانید چین در زمینه خودروهای الکتریکی پیشرو است و بی وای دی (BYD) جزو سازندگان بزرگ این دست از وسایل نقلیه محسوب می‌شود. براساس آمار، این شرکت در سه‌ماهه دوم سال 2022 با عبور از تسلا، عنوان بزرگ‌ترین سازنده خودروهای برقی را از آن خود کرد. این کمپانی محصولات خود را در کشورهایی مثل نروژ، سنگاپور، برزیل و هند عرضه می‌کند.

گفتنی است خودروسازان چینی بخش اعظمی از بازار داخلی را تصاحب کرده‌اند، طوری‌که حدود 85 درصد از بازار خودروهای برقی در اختیار آن‌هاست. وجود نزدیک به 200 برند تولیدکننده خودروهای برقی، نقشی کلیدی در این امر دارد.

[ad_2]

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.