اخبار

هیوندای کونا 2024 رونمایی شد؛ تغییرات گسترده برای کراس اوور کوچک کره ای

هیوندای کونا 2024 رونمایی شد؛ تغییرات گسترده برای کراس اوور کوچک کره ای, لپ تاپ استوک

[ad_1]

شرکت هیوندای در آستانه سال جدید میلادی از نسل جدید کونا رونمایی کرد. این کراس‌اوور کامپکت از نظر طراحی تغییرات بسیار گسترده‌ای دارد و با چهره‌ای رادیکال به عنوان مدل 2024 وارد بازار خواهد شد. همانند نسل قبلی، این نسل نیز با پیشرانه‌های مختلف، از جمله پیشرانه تمام الکتریکی قابل انتخاب خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود نسخه تمام الکتریکی این خودرو حدود 200 اسب بخار قدرت داشته باشد و بتواند با شارژ کامل چیزی در حدود 400 کیلومتر مسافت را طی کند. نسل قبلی این خودرو قرار بود به عنوان محصولی مونتاژی به بازار ایران راه یابد ولی به دلیل بازگشت تحریم ها این پروسه متوقف شد و حالا احتمال دارد تا نسل جدید این خودرو در قالب خودرویی وارداتی عرضه شود.

انقلاب در بخش طراحی

هیوندای کونا 2024 در نسخه‌های مختلف به فروش خواهد رسید. این نسخه‌ها برای ایجاد تمایز تفاوت‌هایی جزئی با هم دارند. اما فارغ از تفاوت‌های جزئی، هیوندای کونا 2024 به‌واسطه نوار LED سرتاسری موجود در دماغه از فواصل خیلی دور جلب توجه می‌کند. این نوار اولین بار با ون استاریا به محصولات هیوندای راه پیدا کرد. نکته جالب اینکه به رسم اعضای خانواده سری آیونیک، در نسخه الکتریکی کونا این چراغ ساختاری پیکسلی دارد؛ ضمن اینکه روی سپر هم چراغ‌های پیکسلی به چشم می‌خورد و رینگ‌های 19 اینچی این نسخه دارای ساختاری پیکسل‌مانند هستند.

نسخه‌های بنزینی و هیبریدی هیوندای کونا 2024 به خاطر استفاده از محافظ‌های پلاستیکی روی بدنه، سینی تزئینی زیر سپر و سپر‌های اسپرت چهره خشن‌تری دارند. در این بین، شاید نسخه N Line را بتوان جذاب‌ترین نسخه خانواده کونا 2024 دانست، چرا که با سپرهای خاص، رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی اختصاصی و رکاب‌های جانبی نقره‌ای از چهره جوان‌پسندتری برخوردار است. خریداران این نسخه می‌توانند آینه‌ها و سقف مشکی را به عنوان یک آپشن سفارش دهند.

بیشتر بدانید :   شباهت گلکسی S23 اولترا با گلکسی S22 اولترا در رندرهای فاش‌شده

هیوندای تاکید می‌کند هنگام توسعه کونا 2024، ابتدا مهندسان مدل تمام الکتریکی آن را طراحی کرده‌‌اند و سپس به سراغ نسخه‌های بنزینی و هیبریدی رفته‌اند. خودروساز کره‌ای می‌گوید این روش غیررایج سبب شده مهندسان بتوانند طراحی مبتنی بر تکنولوژی را به سایر نسخه‌های کونا 2024 منتقل کنند.

از لحاظ ابعاد باید گفت هیوندای کونا 2024 با 150 میلیمتر رشد، طولی برابر با 4,355 میلیمتر دارد. فاصله محوری 60 میلیمتر و عرض آن نیز 25 میلیمتر بیشتر از نسل قبلی است. با این حساب کونا 2024 باید از فضای داخلی گسترده‌تری برخوردار باشد.

طراحی داخلی هیوندای کونا 2024

همانند نمای بیرونی، دامنه تغییرات در داخل کابین هم وسیع است. با دقت بیشتر در این بخش می‌توان شباهت‌هایی بین هیوندای کونا 2024 و آیونیک 5 مشاهده کرد. داشبورد این کراس‌اوور مدرن در قسمت میانی خود میزبان یک نمایشگر 12.3 اینچی برای سیستم اینفوتینمنت است. نمایشگر دیگری با همین ابعاد در پشت فرمان اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار وی قرار می‌دهد.

خبر خوش اینکه داشبورد هیوندای کونای جدید کماکان چند دکمه فیزیکی دارد و نمایشگر دیجیتال همه‌کاره نیست! اگر با دقت به تصاویر نگاه کنید، اهرم انتخاب وضعیت گیربکس را روی ستون فرمان پیدا خواهید کرد. هیوندای می‌گوید انتقال این المان به روی ستون فرمان، باعث می‌شود فضای بیشتری روی کنسول میانی در دسترس قرار بگیرد.

صندلی‌های عقب هیوندای کونا 2024 به طراحی شهری قرن 21 اشاره می‌کنند و حالتی نیمکتی دارند. شاید با این توصیف احساس کنید صندلی‌های عقب کونای جدید به اندازه کافی راحت نباشند، اما هیوندای تاکید کرده این ردیف تجربه‌ای بی‌نظیر از راحتی، کاربرد بالا و آسایش را رقم می‌زند. این کمپانی بدون ورود به جزئیات، روی افزایش فضای حمل بار هم مانور ویژه‌ای می‌دهد.

بیشتر بدانید :   تصادف مرگبار تسلا مدل Y در چین + ویدیو

مشخصات فنی هیوندای کونا 2024

در رابطه با مشخصات فنی، فعلا اطلاعات جامع و دقیقی در دست نیست. ولی انتظار می‌رود لیست پیشرانه هیوندای کونا 2024 با کیا نیرو مشترک باشد. در این صورت پیشرانه هیبریدی با موتور 1.6 لیتری چهارسیلندر یکی از گزینه‌های اصلی خواهد بود. این پیشرانه 139 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور دارد.

نسخه تمام الکتریکی هیوندای کونا 2024 احتمالا با پیشرانه 201 اسب بخاری و باتری 64.8 کیلووات ساعتی وارد بازار خواهد شد. چنانچه این گمانه‌زنی درست باشد، کراس‌اوور برقی کره‌ای‌ها با چنین ترکیبی بردی در حدود 400 کیلومتر خواهد داشت.

درباره قیمت و زمان عرضه هم فعلا اطلاعاتی موجود نیست و برای آگاهی از آنها باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی هیوندای بمانیم.

[ad_2]
خرید لپ تاپ استوک با گارانتی 1 ساله و شرایط استثنایی

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.