اخبار

هزینه نگهداری تسلا مدل 3 پس از سه سال و 97 هزار کیلومتر کارکرد چقدر است؟

هزینه نگهداری تسلا مدل 3 پس از سه سال و 97 هزار کیلومتر کارکرد چقدر است؟, لپ تاپ استوک

[ad_1]

به‌تازگی یک کانال یوتیوبی با انتشار ویدیویی جالب، هزینه نگهداری از یک دستگاه تسلا مدل 3 پس از 60 هزار مایل کارکرد (معادل تقریبا 97 هزار کیلومتر) را به‌طور دقیق محاسبه کرده است. محاسبات این کانال نشان می‌دهد هزینه نگهداری از سدان برقی تسلا در مقایسه با مدل‌های بنزینی و دیزلی بسیار کمتر است.  

حتمأ می‌دانید خودروهای برقی به دلیل ساختار ساده‌تر و قطعات کمتر قوای محرکه، کمتر دچار خرابی می‌شوند. در کنار این، باید گفت خودروهای برقی نیازی به سرویس‌های دوره‌ای مثل تعویض روغن ندارند. از سوی دیگر، شارژ کامل باتری یک خودروی برقی، نسبت به پر کردن باک مدل‌های درون‌سوز، هزینه کمتری به مشتری تحمیل می‌کند.

شارژ باتری بسیار ارزان‌تر از پر کردن باک با بنزین

محاسبات کانال Two Bit da Vinci حکایت از آن دارد شارژ تسلا مدل 3 از طریق ایستگاه‌های سوپرشارژ 2509 دلار هزینه تحمیل کرده؛ این رقم برای شارژ خانگی 1104 دلار است. به‌عبارت دیگر، پس از 60 هزار مایل کارکرد، مالک تسلا مدل 3 دقیقأ 3613 دلار برای شارژ باتری پرداخت کرده است.

برای درک بهتر، این کانال می‌گوید هزینه سوخت مدلی مثل هوندا سیویک پس از 60 هزار مایل، به چیزی در حدود 9 هزار دلار می‌رسد. در صورت استفاده از شاسی‌بلندی مثل هوندا پایلوت، این رقم در بازه‌ای مشابه تقریبأ 16 هزار دلار خواهد بود.

به‌غیر از هزینه برقی که برای شارژ باتری خودرو صرف می‌شود، کانال Two Bit da Vinci برای مواردی تعویض تایرها، تعویض برف‌پاک‌کن و مایع مخصوص شیشه‌شو نیز هزینه‌هایی را صرف کرده است. مجموع این هزینه‌ها هم در بازه سه ساله یا پس از 60 هزار مایل کارکرد برای تسلا مدل 3 برابر با 3114 دلار است.

بیشتر بدانید :   معرفی بازی Thymesia - یک سولز لایک جذاب برای تازه‌کارها

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که خودروی مورد تست این کانال مدل 2019 است و مالک آن را 26 دسامبر همان سال خریداری کرده است. همچنین باید گفت 60 هزار مایل یا 97 هزار کیلومتر کارکرد در عرض سه سال اندکی بیشتر از حد نرمال محسوب می‌شود و در صورت کارکرد نرمال، هزینه‌ها از ارقام مذکور کمتر خواهد شد.

افت شارژدهی باتری پس از سه سال چقدر است؟

نکته جالب دیگر در ویدیوی کانال Two Bit da Vinci، به افت عملکرد باتری پس از 60 هزار مایل کارکرد مربوط می‌شود. طبق ارزیابی‌ها، در طول این مدت برد حرکتی تسلا مدل 3 تنها 15 مایل افت کرده است. به‌عبارت دقیق‌تر، این خودرو وقتی صفر کیلومتر بود، می‌توانست با شارژ کامل تا 280 مایل مسافت را طی کند. حال آنکه پس از سه سال و کارکرد 60 هزار مایل، برد حرکتی به 265 مایل کاهش یافته است که معادل 5 درصد افت می‌شود.

[ad_2]

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.