اخبار

هرآنچه از رویداد سرفیس ۲۰۲۲ مایکروسافت انتظار داریم؛ لپ‌تاپ‌های جدید در راه‌اند

هرآنچه از رویداد سرفیس ۲۰۲۲ مایکروسافت انتظار داریم؛ لپ‌تاپ‌های جدید در راه‌اند

[ad_1]

مایکروسافت در حال آماده‌شدن برای برگزاری رویداد سالانه‌ی پاییزی سرفیس است که امسال باتوجه‌‌به دهمین سالگرد تولد دستگاه‌های سرفیس این شرکت، اهمیت بیشتری دارد. به همین مناسبت، قصد داریم تمام محصولاتی را بررسی کنیم که احتمال دارد در رویداد سرفیس امسال معرفی شوند. رویداد مذکور که ساعت ۲:۳۰ بیستم مهر برگزار می‌شود، به‌صورت زنده پخش خواهد شد؛ ولی هنوز امکان شرکت حضوری در مراسم مشخص نیست.

سرفیس لپ‌تاپ

سرفیس لپ‌تاپ مایکروسافت

اولین محصول فهرست مایکروسافت، سرفیس لپ‌تاپ جدید است که باتوجه‌‌‌به سپری‌شدن حدود یک‌و‌نیم سال از معرفی سرفیس لپ‌تاپ 4، با تأخیر رونمایی می‌شود. اطلاعات زیادی از سرفیس جدید مایکروسافت موجود نیست و صرفاً می‌توان از گزارش‌های شرکت‌های دیگر درباره‌ی مشخصات آن ‌گمان‌هایی زد. گزارش‌های اخیر از بهره‌مندی سرفیس لپ‌تاپ جدید از تراشه‌ی نسل‌دوازدهمی سری U اینتل خبر می‌دهند و مدلی با سری رایزن AMD هم در کار نیست.

به‌جز سرفیس لپ‌تاپ 3، این اولین‌باری است که مایکروسافت سرفیسی را بدون تراشه‌ی AMD روانه‌ی بازار می‌کند که ممکن است به‌دلیل کمبود فعلی قطعات در جهان باشد. بااین‌حال، برخی از منابع داخلی مایکروسافت از طراحی سرفیس لپ‌تاپ جدید دیگری با تراشه‌ی رایزن 6000 شرکت AMD خبر می‌دهند که باید منتظر ماند و دید پاییز امسال عرضه می‌شوند یا خیر.

انتظار می‌رود سرفیس لپ‌تاپ جدید نیز مثل سری‌های قبلی در دو اندازه‌‌ی ۱۳ و ۱۵ اینچی و رنگ‌های مشابه روانه‌ی بازار شوند؛ ولی احتمال دارد مدلی با رنگ سبز خاکستری‌فام مثل سرفیس لپ‌تاپ گو 2 امسال نیز معرفی شود. همچنین، امکان استفاده از تاندربولت 4 نیز برای اولین‌بار در سرفیس لپ‌تاپ شایعه شده است.

مدل‌های ۱۳/۵ اینچی با مشخصات زیر عرضه می‌شوند:

  • پردازنده Core i5 اینتل، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i5 اینتل، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i5 اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i5 اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
بیشتر بدانید :   پیام‌رسان داخلی ایتا فعلا کاربر جدید نمی‌پذیرد

مدل‌های 15 اینچی نیز با ویژگی‌های زیر عرضه خواهند شد:

  • پردازنده Core i7 اینتل، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD

سرفیس پرو 9

سرویس پرو مایکروسافت

انتظار داریم امسال سرفیس پرو جدیدی هم وارد خط‌تولید شود که مهم‌ترین تغییر آن استفاده از تراشه‌های جدید است. طبق گزارش‌ها، مایکروسافت قصد دارد سری سرفیس پرو X را با سرفیس پرو ادغام کند که به‌معنی عرضه‌ی سرفیس پرو 9 در دو مدل مجهز به تراشه‌ی اینتل یا کوالکام است.

مدل کوالکامی که با نام رمز Arcata شناخته می‌شود، با تراشه‌ی SQ3 مایکروسافت عرضه می‌شود. تراشه‌ی مذکور که همان مدل ارتقایافته‌ی Snapdragon 8cx Gen3 است، عملکرد دستگاه را درمقایسه‌با سرفیس پرو X فعلی بهبود چشمگیری می‌بخشد. مدل اینتلی با نام رمز Zaca نیز از پردازنده‌ی نسل دوازدهم این شرکت روانه‌ی بازار می‌شود که از سری P یا U خواهد بود.

استفاده از سری P در سرفیس پروهای جدید می‌تواند جهش بزرگی باشد؛ زیرا درمقایسه‌با سرفیس پرو 8 عملکرد بسیار بهتری ارائه خواهد داد و آن را با آیپد پرو اپل هم‌رده می‌کند. باوجوداین، سری P درمقایسه‌با U مصرف انرژی بیشتری دارد و حرارت بیشتری تولید می‌کند؛ بنابراین، استفاده از سری U در دستگاهی مثل سرفیس پرو منطقی‌تر است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم سرفیس پرو جدید بهره‌مندی از 5G LTE است که برای اولین‌بار در دستگاه‌های سرفیس، به‌ویژه با تراشه ARM دیده می‌شود. از‌نظر طراحی نیز، بعید است شاهد تغییر خاصی درمقایسه‌با سرفیس پرو فعلی باشیم و تنها امکان معرفی رنگ‌ها و تایپ کاورهای جدید وجود دارد.

بیشتر بدانید :   ایسوس از چندین لپ‌تاپ OLED جدید رونمایی کرد

انتظار داریم سرفیس پروهای جدید در هر دو مدل اینتل و ARM با مشخصات زیر عرضه شوند:

سرفیس پرو 9

  • پردازنده Core i5 اینتل، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i5 اینتل، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i5 اینتل، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i5 اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده Core i7 اینتل، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD

سرفیس پرو 9 با اتصال 5G

  • پردازنده مایکروسافت SQ3، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده مایکروسافت SQ3، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده مایکروسافت SQ3، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD
  • پردازنده مایکروسافت SQ3، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD

سرفیس استودیو 3

سرفیس استودیو مایکروسافت

علاوه‌بر لپ‌تاپ‌های ذکرشده، انتظار می‌رود مایکروسافت سرانجام سرفیس استودیو جدید را با نام رمز Chehaalis معرفی کند که با تغییرات اندک در بخش طراحی و به‌روزرسانی‌های چشمگیر سخت‌افزاری روانه‌ی بازار می‌شود. همچنین، رنگ‌ها و طراحی سرفیس پن به‌روز خواهد شد.

گفتنی است تنها مدل ضخیم‌تر سرفیس پن به‌روز می‌شود و تغییری در طراحی اسلیم پن روی نمی‌دهد؛ بنابراین، نمی‌توان انتظار وجود شارژ بی‌سیم در اسلیم پن 2 همراه سرفیس استودیو 3 داشته باشیم. سرفیس پن و سرفیس اسلیم پن دو محصول کاملاً متفاوت هستند و جایگزین یکدیگر نیستند.

گفته می‌شود سرفیس استودیو جدید نیز مثل سری قبل از پردازنده‌ی اینتل استفاده می‌کند؛ ولی نسل یازدهم یا دوازدهمی‌بودن آن هنوز مشخص نشده است. سال قبل، گفته شد که سرفیس استودیو 3 با پردازنده‌ی تایگر‌لیک عرضه می‌شود؛ ولی امیدواریم در این مدت مایکروسافت تصمیمش را عوض کرده باشد. انتظار داریم سرفیس استودیو 3، تنها در یک مدل با مشخصاتی نظیر پردازنده‌ی Core i7 اینتل و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱ ترابایت SSD روانه‌ی بازار شود؛ بااین‌حال، امکان خرید آن بدون کیبورد و موس و قلم برای مشتریان تجاری وجود دارد.

بیشتر بدانید :   ناسا و اسپیس ایکس امکان‌پذیری تمدید ماموریت تلسکوپ فضایی هابل را بررسی می‌کنند

پروژه‌ی ولترا

پروژه‌ی ولترا مایکروسافت

پروژه‌ی ولترا با نام رمز Black Rock اوایل امسال معرفی شد؛ ولی احتمال دارد مایکروسافت به‌ عرضه‌ی اولین دستگاه‌ها سرعت دهد و آن‌ها را هم‌زمان با سرفیس‌های جدید وارد بازار کند. پروژه‌ی ولترا که اولین کامپیوتر مینی‌دسکتاپ مایکروسافت است، از پردازنده‌ی Snapdragon 8cx Gen 3 استفاده می‌کند؛ اما، ردموندی‌ها قصد دارند آن را تنها به‌عنوان کیت توسعه بفروشند. گفتنی است پروژه‌ی ولترا یکی از محصولات تیم سرفیس است و به‌جز نامش، همه‌چیز آن محصولی سرفیسی محسوب می‌شود.

لوازم جانبی

مثل هرسال، مایکروسافت لوازم جانبی متعددی را همراه با دستگاه‌های سرفیس معرفی می‌کند. نسخه‌های جدید سرفیس کیبورد و سرفیس پن و سرفیس موس ازجمله محصولات موردانتظاری هستند که احتمالاً همراه با سرفیس استودیو 3 عرضه می‌شوند؛ ولی برای افرادی که نمی‌توانند کامپیوتری ۳,۵۰۰ دلاری بخرند، نیز امکان تهیه‌ی جداگانه آن‌ها وجود دارد.

همچنین، سرانجام احتمال عرضه‌ی لوازم جانبی تطبیق‌پذیر جدید مایکروسافت وجود دارد که اوایل امسال معرفی شدند؛ اما هنوز برای خرید موجود نیستند. ازآن‌‌‌جاکه محصولات مذکور اخیراً تأییدیه‌ی FCC را دریافت کرده‌اند، امکان عرضه‌ی قریب‌الوقوع آن‌ها وجود دارد.

افزون‌براین، احتمال معرفی به‌روزرسانی جدید اندروید 12L برای سرفیس دئو و سرفیس دئو 2 وجود دارد. درنهایت، شنیده‌ شده است که نسل دوم سرفیس ایربادز نیز با نام رمز Ella معرفی خواهد شد که متأسفانه هیچ جزئیاتی از آن منتشر نشده است. از معرفی اولین نسل ایربادهای مایکروسافت دو سال می‌گذرد و اکنون زمان مناسبی برای به‌روزرسانی است.

آنچه موردانتظار نیست

سرفیس دئو مایکروسافت

هرساله دستگاه‌هایی وجود دارند که احتمال خودنمایی در رویداد پاییزه‌ی سرفیس مایکروسافت ندارند. امسال نیز این دستگاه‌ها عبارت‌اند از:

  • سرفیس لپ‌تاپ استودیو 2
  • سرفیس گو 4
  • سرفیس دئو 3
  • سرفیس دئو
  • سرفیس لپ‌تاپ SE 2
  • سرفیس لپ‌تاپ گو 3
  • سرفیس هدفونز 3

اگرچه احتمالاً مایکروسافت یک یا دو غافل‌گیری برایمان در نظر خواهد گرفت، پاییز امسال قطعاً از مدل‌های جدید سرفیس لپ‌تاپ استودیو و سرفیس گو و سرویس دئو خبری نخواهد بود.

[ad_2]

منبع

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.