آموزش

رنگ ‌های غیر عادی در نمایشگر لپ‌تاپ

خرابی نمایشگر

کیفیت نمایشگر لپ تاپ به اندازه‌ای مهم است که حتی اگر کمی گرد و غبار بر روی آن بنشیند، چشم شما را اذیت خواهد کرد. اکنون تصور کنید که این نمایشگر لپ‌ تاپ دچار رنگ‌های غیر عادی شده و قطعاً کاربر نمی‌تواند با آن کار کند. مشکل رنگ غیر عادی در نمایشگر لپ‌تاپ دلایل مختلفی دارد و حتی ممکن است ناشی از خرابی در پیکسل‌های صفحه نمایشگر باشد.

بیشتر بخوانید : لپ تاپ استوک ارزان دانش آموزی

اگر به تازگی لپ ‌تاپ خرید‌ه‌اید و یا اینکه دچار مشکل تغییر رنگ غیر عادی در نمایشگر لپ‌ تاپ شده‌اید، در هر صورت این مطلب به شما کمک می‌کند که در نگهداری از سیستم خود بهتر عمل کرده و اگر مشکلی رخ داد سریعاً با ترفند‌های آن را برطرف کنید.

نمایشگر

راهکار‌هایی برای برطرف کردن رنگ غیر عادی نمایشگر لپ تاپ

همانگونه که گفتیم گاهی اوقات پیکسل‌های ‌مانیتور سوخته و در نتیجه تغییر رنگ را در آن مشاهده می‌کنید. اگر که تنها یک بخش کوچکی از نمایشگر با تغییر رنگ غیرعادی مواجه شده است، این حدس می‌تواند درست باشد چون اگر ضربه‌ای به صفحه نمایشگر وارد گردد، پیکسل‌ها در همان قسمت سوخته و رنگ غیرعادی را ایجاد خواهد کرد. اما اگر تمامی صفحه نمایشگر دچار تغییر رنگ غیر عادی شده است، چند نوع راهکار به شما پیشنهاد می‌کنیم. شاید با کمک این ترفند‌ها مشکل برطرف شد:

  • تنظیمات رنگ و تصویر لپ تاپ را کالیبره کنید.

اگر وارد قسمت کنترل پنل سیستم لپ تاپ خود شوید، با تغییرات در برخی از تنظیمات ممکن است بتوانید رنگ غیر عادی نمایشگر لپ تاپ را برطرف کنید. به این کار اصطلاحاً کالیبره کردن گفته می‌شود یعنی نمایشگر به حالت اولیه خود باز می‌گردد. در قسمت تنظیمات امکان تغییر در رنگ، تصویر، میزان رزولوشن تصویر و همچنین میزان نور وجود دارد. جالب است بدانید که در اغلب موارد با انجام چنین کاری مشکل برطرف شده است یعنی مشتریان زیادی برای تعمیر لپ تاپ در اصفهان به نمایندگی‌ها مراجعه می‌کنند و کارشناس در همان لحظه از طریق کنترل پنل تنظیماتی را برای آن‌ها انجام می‌دهدن در عرض چند دقیقه صفحه نمایشگر به حالت اولیه باز می‌گردد.

  • از ابزار‌ها و نرم‌افزار‌های پیشرفته نمایشگر لپ‌تاپ استفاده کنیم.

یکی دیگر از راهکار‌هایی که به برطرف کردن مشکل رنگ غیر عادی نمایشگر لپ‌تاپ شما کمک می‌کند، بحث استفاده از نرم‌افزار‌های است که عملیات کالیبراسیون را انجام می‌دهند. گاهی اوقات کالیبره کردن به صورت دستی جواب نمی‌دهد و به همین دلیل باید به سراغ چنین نرم‌افزار‌هایی برویم. البته برای استفاده از این نرم‌افزار‌ها حتما به سایت‌های معتبر مراجعه کنید چون برخی از سایت‌ها آلوده به ویروس بوده و به محض ورود به آن‌ها، سیستم شما هم آلوده می‌شود.

بیشتر بدانید :   برای نگهداری از لپ تاپ چه کار کنیم

نرم‌افزار‌های کالیبره‌کننده صفحه نمایشگر، دقیقاً رنگ و پیکسل های‌مانیتور لپ تاپ را مورد بررسی قرار داده و اگر مشکلی در این زمینه رخ داده باشد، آن را برطرف می‌کند. همانگونه که گفته شد نرم‌افزار‌های زیادی در این زمینه وجود دارد. قبل از دانلود کرد کردن حتماً از افراد متخصص در این زمینه سؤال کنید. پیشنهاد ما این است که به نمایندگی‌های تعمیر لپ تاپ در اصفهان مراجعه کرده و از مهندسین کامپیوتر بخواهید نصب این نرم‌افزار‌ها را برای شما انجام دهند.

  • تعمیر نمایشگر لپ‌ تاپ

اگر با دو راهکار بالا مسأله‌ رنگ غیر عادی نمایشگر لپ ‌تاپ برطرف نشد حتماً باید به تعمیرکار مراجعه نمایید. در این زمینه رفتن به سراغ نمایندگی‌های معتبر از برند لپ تاپ شما، عاقلانه‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

نمایندگی‌هایی که برای تعمیر لپ تاپ در اصفهان وجود دارند توسط متخصصین و مهندسین مجرب مدیریت می‌شوند. مهندسین علاوه بر نرم‌افزاری، سیستم شما را از نظر سخت‌افزاری نیز مورد کنترل قرار داده و بعد از عیب‌یابی، تعمیرات دقیق و کاملا تخصصی را برای شما انجام می‌دهند.

یکی دیگر از مزایای مراجعه به نمایندگی‌های معتبر از برند لپ تاپ این است که اگر گارانتی سیستم شما منقضی نشده باشد می‌توانید برای تعمیرات از گارانتی استفاده کرده و بدون پرداخت هزینه و یا با پرداخت کمترین مبلغ، سیستم خود را همانند روز اول سالم تحویل بگیرید.

 

فروشگاه بزرگ سیپک تمامی تجهیزات خود از قبیل کامپیوتر استوک و لپ تاپ استوک را با گارانتی 12 ماهه هلدینگ رایابان و نیز اقساطی جهت رفاه حال مشتریان عزیز ارائه میدهد.

نوشته های مشابه