اخبار

ناوگان مجهز به سلاح لیزری ارتش آمریکا ماه آینده میلادی آماده می‌شود

ناوگان مجهز به سلاح لیزری ارتش آمریکا ماه آینده میلادی آماده می‌شود, لپ تاپ استوک

[ad_1]

پهپادها، موشک‌های هایپرسونیک و نسل جدید جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌ها همگی در‌حال تغییر چهره جنگ‌ها هستند، اما در مقابل این حملات، باید توان بازدارندگی هم تقویت شود. یکی از این ابزارها، سلاح‌های لیزری هستند که می‌توانند بسیاری از تجهیزات را نابود کنند. حالا اولین ناوگان مجهز به سلاح های لیزری ارتش آمریکا ماه آینده میلادی، ژانویه 2023 آماده می‌شود.

طبق گزارشی، این گروه از سلاح‌ها مبتنی بر پلتفرم وسیله نقلیه Stryker هستند و خود سیستم تسلیحاتی که «Guardian» یا نگهبان نام دارد، از سیستم لیزری 50 کیلوواتی بهره می‌برد که می‌تواند پهپادها، راکت‌ها و خمپاره‌اندازها را منهدم کند.

سلاح لیزری آمریکا چهره جنگ‌ها را تغییر می‌دهد

پهپادها بیش از هر زمان دیگری در جنگ‌ها نقش دارند و می‌توانند بدون تلفات نظامی برای کشورهای حمله‌کننده، آسیب‌های شدیدی به طرف مقابل وارد کنند. این ابزارها نسبت به سایر تجهیزات نظامی پیچیده، قیمت پایین‌تری دارند و می‌توان به‌طور عمده برای حمله به اهداف، آن‌ها را به‌کار گرفت.

مقابله با این پهپادها کاری هزینه‌بر است، اما اگر سلاحی داشته باشیم که مهمات نامحدود داشته باشد، مسلماً مقابله با آن‌ها را بسیار کم‌هزینه‌تر می‌کند؛ اینجاست که سلاح‌های لیزری وارد می‌شوند. این سلاح‌ها در کنار مهمات نامحدود، می‌توانند اهداف را با سرعت بالایی نابود کنند. این سلاح‌ها بخشی از برنامه دفاع هوایی کوتاه‌برد با انرژی هدایت‌شده یا DE M-SHORAD هستند.

سیستم گاردین که در این دسته قرار می‌گیرد، نتیجه همکاری دو شرکت Kord Technologies و Raytheon Intelligence and Space است. Kord در سال 2019 توانست قرارداد ادغام این سلاح با خودروی نظامی Stryker را برنده شود.

بیشتر بدانید :   انسان می‌تواند غذای خود را در مریخ از زباله‌های پلاستیکی تهیه کند

سیستم سلاح لیزری شامل یک ماژول لیزر پرقدرت 50 کیلوواتی، سیستم رادار تخصصی، سنسور هدف‌گیری و سیستم کنترل پرتو می‌شود که شرکت Raytheon آن‌ها را طراحی کرده و توسعه داده است. البته این سیستم تنها پهپادها را نابود نمی‌کند، بلکه راکت‌ها، خمپاره‌اندازها و هواگردهای بالگردان را هم می‌تواند از بین ببرد.

سلاح‌های لیزری می‌توانند در هوا، خشکی و دریا مورد استفاده قرار بگیرند، اما در ابتدا ارتش آمریکا می‌خواهد آن‌ها را روی زمین مستقر کند. این سلاح‌ها از باتری‌هایی بهره می‌برند که تا زمان روشن‌بودن موتورهای Stryker، کار می‌کنند.

سیستم گاردین ماه آینده میلادی به فورت‌هیل، اوکلاهاما می‌رسد و مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین باید خودمان را برای جنگ‌های آینده با جنگ‌افزارهای پیشرفته‌تر و کشنده‌تر آماده کنیم!

[ad_2]
خرید لپ تاپ استوک با گارانتی 1 ساله و شرایط استثنایی

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.