اخبار

ماموریت آرتمیس 1 ناسا به دلیل طوفان استوایی تاخیر خورد

ماموریت آرتمیس 1 ناسا به دلیل طوفان استوایی تاخیر خورد

[ad_1]

ناسا پس از انجام آزمایش موفقیت آمیز سوخت رسانی سیستم پرتاب فضایی راکت SLS، امیدوار بود تا ماموریت آرتمیس 1 را در تاریخ 27 سپتامبر (5 مهر) پیش ببرد. با این حال، اکنون گفته شده که این ماموریت فضایی مهم به دلیل طوفانی استوایی ایان (Ian)، در این تاریخ انجام نخواهد شد.

طوفانی استوایی ایان، جمعه شب در کارائیب مرکزی شکل گرفت. طبق گزارش واشنگتن پست، هواشناسان انتظار دارند که ایان امروز (یکشنبه 3 مهر) به یک طوفان تبدیل شود و سپس به کوبا رسیده و پس از آن راهی ساحل خلیج فلوریدا شود. تا روز شنبه، به‌طور دقیق مشخص نبود که این طوفان پس از رسیدن به سرزمین اصلی، کدام مناطق را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. همچنین درباره شدت طوفانی مورد انتظار نیز ابهام وجود دارد، اما گرمای بیش از اندازه فعلی آب‌های اقیانوس ساحل خلیج ایالات متحده، نشانه چندان خوبی نیست.

تعویق برنامه‌های آرتمیس 1

ماموریت آرتمیس 1 ناسا به دلیل طوفان استوایی تاخیر خورد, لپ تاپ استوک

با توجه به اینکه انتظار می‌رود ایان به یک طوفان تبدیل شود، ناسا در پست وبلاگ خود اعلام کرد که پرتاب روز سه‌شنبه را به تعویق خواهد انداخت. آژانس فضایی در پست خود توضیح می‌دهد که قصد دارد راکت SLS را برای ایمنی بیشتر، در ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه مرکز فضایی کندی به شرایط قبل برگرداند.

اگر پیش‌بینی وضع هوا بدتر شود، این روند از یکشنبه شب یا اوایل صبح دوشنبه آغاز خواهد شد. با این وجود، ناسا انعطاف‌پذیری لازم برای انجام پرتاب در زمان دیگری در صورت تغییر وضعیت آب‌و‌هوا را خواهد داشت.

اگر ماموریت آرتمیس 1 تا قبل از 3 اکتبر (11 مهر) آغاز نشود، اولین زمان پرتاب بعدی، 17 اکتبر (25 مهر) خواهد بود. با وجود برگشت راکت SLS به ساختمان مونتاژ، ناسا می‌تواند برای پرتاب‌های آینده، باتری‌های سیستم پرواز موشک را نیز بیشتر مورد آزمایش‌های خود قرار دهد.

بیشتر بدانید :   آیفون 14 پلاس تا هفته‌های پایانی منتهی به عرضه «مکس» نام داشته است

ناسا با آرتمیس 1، به دنبال حضور پایدار در ماه است. همچنین این ماموریت زمینه‌های مورد نیاز برای آرتمیس 2 را فراهم خواهد کرد که در آن فضاپیمای Orion با خدمه خود، در اواخر سال 2024 سفر مشابهی را به ماه انجام خواهد داد.

[ad_2]

منبع

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.