اخبار

قرارداد عربستان سعودی و هیوندای برای احداث خط تولید ویژه خاورمیانه

قرارداد عربستان سعودی و هیوندای برای احداث خط تولید ویژه خاورمیانه, لپ تاپ استوک

[ad_1]

گروه خودروسازی هیوندای موتور، بزرگ‌ترین خودروساز کره جنوبی قصد دارد یک کارخانه مونتاژ خودروهای برقی و درون‌سوز را در عربستان سعودی احداث کند. این اولین کارخانه هیوندای در خاورمیانه خواهد بود؛ هرچند پیش از این ظاهراً هیوندای در ایران نیز توسط کرمان موتور مونتاژ می‌شد، اما حالا ممکن است خودروهای بازار ایران نیز از طریق این خط تولید در عربستان تأمین شوند.

وزارت صنایع و منابع معدنی عربستان و هیوندای به‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور پیشبرد تولید خودرو امضا کردند. سایت تولیدی هیوندای در عربستان قرار است با استفاده از کیت‌های قطعات منفصل (CKD) که در کره جنوبی تولید می‌شوند، خودروهای برقی را مونتاژ کند.

عربستان طی سال‌های اخیر در‌حال سرمایه‌گذاری روی صنایع جدید مانند خودروهای برقی و تولید باتری برای تنوع بخشیدن به موتورهای رشد اقتصادی خود بوده و اکنون صنعت خودروسازی عربستان با رویکردی جدید به‌آرامی در‌حال شکل‌گیری است.

«محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در نوامبر سال گذشته با «چونگ اویسون»، رئیس گروه هیوندای موتور دیدار کرد تا در مورد پروژه‌های توسعه خودروهای سازگار با محیط‌زیست و حمل‌ونقل هوایی شهری شرکت هیوندای موتور گفت‌وگو کند. هیوندای درحال‌حاضر در ایالات متحده، چین، هند، برزیل، جمهوری چک، ترکیه و روسیه کارخانه دارد. کارخانه هیوندای در عربستان هشتمین خط تولید این شرکت در خارج از کره جنوبی خواهد بود.

گام‌هایی فراتر از کارخانه هیوندای

سال گذشته صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی با هدف عرضه سدان و شاسی‌بلندهای برقی تا سال ۲۰۲۵، سرمایه‌گذاری مشترک Ceer را با مشارکت فاکسکان تأسیس کرد.

به‌عنوان بخشی از استراتژی این صندوق سرمایه‌گذاری عمومی برای تنوع بخشیدن به رشد اقتصادی عربستان سعودی از طریق سرمایه‌گذاری در صنایع مستعد رشد، Ceer قصد دارد بیش از ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی جذب کند و تا ۳۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

بیشتر بدانید :   مزایده تندر 90 با قیمت 690 میلیون تومان توسط ایران خودرو، دوسال بعد از قطع تولید

پیش‌بینی می‌شود این سرمایه‌گذاری مشترک تا سال ۲۰۳۴ به‌طور مستقیم ۸ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی این کشور کمک کند. علاوه بر کارخانه هیوندای، باید انتظار راه‌اندازی شرکت‌های خودروسازی نوآور کوچک و بزرگ دیگری را در آینده‌ای نزدیک در عربستان نیز داشته باشیم.

[ad_2]

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.