اخبار

عربستان می‌خواهد با سرمایه‌گذاری 38 میلیارد دلاری، مرکز جهانی بازی‌های الکترونیکی شود

عربستان می‌خواهد با سرمایه‌گذاری 38 میلیارد دلاری، مرکز جهانی بازی‌های الکترونیکی شود

[ad_1]

عربستان سعودی به دنبال روش‌های مختلفی برای درآمدزایی در آینده است و نمی‌خواهد اقتصادش وابسته به نفت باقی بماند. در همین راستا این کشور با سرمایه‌ای 38 میلیارد دلاری (142 میلیارد ریال عربستان)، می‌خواهد تا سال 2030 به یک مرکز جهانی برای بازی‌های الکترونیکی (E-Sports) تبدیل شود.

صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان، «Savvy Games Group» این سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهد. طبق گزارش‌ها، 50 میلیارد ریال عربستان برای خرید و توسعه یک ناشر بازی‌ها هزینه می‌شود و 70 میلیارد هم برای خرید سهام در شرکت‌های بازی‌سازی خرج می‌شود.

علاوه بر این، عربستان 20 میلیارد ریال در کسب‌وکارهای بالغ در صنعت گیمینگ و 2 میلیارد ریال در شرکت‌هایی که شروع به فعالیت در صنعت بازی و E-Sports کرده‌اند، سرمایه‌گذاری می‌کند.

صنعت بازی مورد توجه عربستان قرار می‌گیرد

«محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان و رئیس هیئت مدیره گروه Savvy گفته این کشور می‌خواهد با پتانسیل‌های صنعت بازی، اقتصادش را گسترش دهد:

«ما در حال بهره‌برداری از پتانسیل‌های استفاده نشده صنعت بازی و بازی‌های الکترونیکی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود هستیم. ما می‌خواهیم نوآوری در این صنعت را هدایت کنیم و سرگرمی‌ها و رقابت‌های بازی‌های الکترونیکی را در سراسر کشور گسترش دهیم.»

عربستان می‌خواهد با سرمایه‌گذاری 38 میلیارد دلاری، مرکز جهانی بازی‌های الکترونیکی شود, لپ تاپ استوک

این اولین باری نیست که عربستان از سرمایه‌گذاری در بازی‌های الکترونیکی خبر می‌دهد و در گذشته نیز این کشور به یک سرمایه‌گذار فعال در این صنعت تبدیل شده بود. صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان در گذشته بخشی از سهام شرکت‌های اکتیوژن بلیزارد، الکترونیک آرتز و حتی نینتندو را خریداری کرده است.

علاوه بر این، Savvy در گذشته بخشی از سهام شرکت «Embracer Group AB» و همچنین با سرمایه 1.05 میلیارد دلاری بخش بازی‌های الکترونیکی «Modern Times Group» را تصاحب کرده بود.

بیشتر بدانید :   تستی که دانش شما در مورد سریال بازی تاج و تخت را می سنجد

مدیر اجرایی Savvy، «برایان وارد» است؛ فردی که در گذشته رئیس استودیوهای جهانی اکتیوژن بلیزارد بوده است.

تمام این سرمایه‌گذاری‌ها نشان می‌دهند که عربستان نمی‌خواهد در آینده اقتصادش وابسته به درآمدهای نفتی باشد و از همین حالا شروع به فعالیت در حوزه‌هایی که کرده که می‌توانند در آینده مزایای بی‌شماری برای این کشور عربی داشته باشند.

[ad_2]

منبع

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.