اخبار

شیائومی سیوی ۲ رونمایی شد؛ پردازنده Snapdragon 7 Gen 1 و دوربین سلفی دوگانه با فلاش در پنل جلویی

شیائومی سیوی ۲ رونمایی شد؛ پردازنده Snapdragon 7 Gen 1 و دوربین سلفی دوگانه با فلاش در پنل جلویی

[ad_1]

شیائومی که در روزهای اخیر جزئیات مختلفی درباره‌ی سیوی ۲ منتشر کرده بود، سرانجام این گوشی هوشمند را به‌صورت کامل معرفی کرد. Xiaomi Civi 2 که برای بازار چین معرفی شده است، طراحی متفاوتی با نسل قبل دارد و از سخت‌افزار قوی‌تری استفاده می‌کند.

به‌گزارش گیزموچاینا، شیائومی سیوی 2 اولین گوشی دنیا با حفره‌ی کپسولی‌شکل نمایشگر نیست؛ اما اولین دستگاه در دنیای اندروید است که این حفره‌ی کپسولی را در مرکز بخش بالایی نمایشگر قرار می‌دهد و از این حیث تا حدی ما را یاد آیفون‌های نسل جدید می‌اندازد. طراحی شیائومی سیوی ۲ منطبق با زبان طراحی گوشی‌های سری شیائومی ۱۲ و ردمی K50 است. در پنل پشتی این گوشی، جزیره‌ای مستطیلی برای میزبانی از دوربین تعبیه شده است.

گوشی سیوی ۲ شیائومی Xiaomi Civi 2 مدل سفید در دست زن چینی

شیائومی سیوی ۲ همچون مدل قبل وزن سبکی دارد (۱۷۱٫۸ گرم) و گوشی باریکی محسوب می‌شود (۷٫۲۳ میلی‌متر). این گوشی در سه رنگ مشکی و آبی و صورتی دردسترس قرار می‌گیرد. شیائومی مدل ویژه‌ای با پسوند Hello Kitty Edition نیز معرفی کرده که مزین به رنگ سفید و الگوی موج‌دار است.

گوشی شیائومی سیوی ۲ به صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتز خمیده‌ی OLED مجهز است

شیائومی سیوی ۲ از نمایشگر ۶٫۵۵ اینچ OLED با لبه‌های خمیده و وضوح ۲٬۴۰۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل (فول HD پلاس)، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز، عمق رنگ ۱۰ بیت و حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت استفاده می‌کند.

روی صفحه‌نمایش گوشی شیائومی از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ۵ و در زیر آن از حسگر اثرانگشت استفاده شده است. نمایشگر گوشی جدید شیائومی ۱۰۰ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و از استانداردهای دالبی ویژن و +HDR10 پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بدانید :   کاربران فیت‌بیت تا سال ۲۰۲۵ مجبور خواهند شد از حساب‌های گوگل استفاده کنند

گوشی سیوی ۲ شیائومی Xiaomi Civi 2 در رنگ سفید و مشکی دست

گوشی شیائومی سیوی ۲ به پردازنده‌ی Snapdragon 7 Gen 1 کوالکام مجهز است. این سیستم-روی-چیپ از یک هسته‌ی Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و سه هسته‌ی Cortex-A710 با فرکانس ۲٫۳۶ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند. سیوی ۲ از رم LPDDR4x و حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 2.2 و سیستم خنک‌کننده‌ی مایع مبتنی‌بر محفظه‌ی بخار نیز برخوردار است. این گوشی با رابط کاربری MIUI 13 برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۲ عرضه خواهد شد.

گوشی Xiaomi Civi 2 دو دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی دارد

پنل پشتی شیائومی سیوی ۲ از سه دوربین مجزا میزبانی می‌کند. دوربین اصلی که سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) دارد، به حسگر ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766 مجهز است. دوربین دوم از حسگر ۲۰ مگاپیکسلی سونی IMX376K و لنز فوق‌عریض و دوربین سوم از حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو بهره می‌گیرد.

یکی از مشخصه‌های مهم شیائومی سیوی ۲ دوربین سلفی است. این گوشی در بالای نمایشگرش از دو دوربین ۳۲ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. دوربین اصلی توانایی پشتیبانی از فوکوس خودکار دارد؛ بااین‌حال دوربین دوم از لنز فوق‌عریض با میدان دید ۱۰۰ درجه‌ای استفاده می‌کند.

فلاش جلویی گوشی سیوی ۲ شیائومی Xiaomi Civi 2 دختر چینی

GSMArena می‌نویسد سیوی ۲ اولین گوشی شیائومی است که در پنل جلویی دو دوربین سلفی و فلاش LED دارد. پیش‌تر گوشی‌های برندهای پوکو و ردمی را با دوربین سلفی دوگانه دیده بودیم. فلاش LED جلویی شامل چهار چراغ جداگانه است که در بالای نمایشگر و در داخل حاشیه‌ی باریک جای گرفته‌اند. براساس ادعای شیائومی، فلاش‌های جلویی سیوی ۲ می‌توانند در شرایط نوری مختلف عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهند.

 

بهتربن های لپ تاپ استوک و کامپیوتر استوک را از ما بگیرید.

 

شیائومی در تصاویر تبلیغاتی سیوی ۲ به‌طورویژه روی توانایی‌های این گوشی در ثبت سلفی مانور داده است. این شرکت می‌گوید نرم‌افزار دوربین گوشی سیوی ۲ شامل قابلیت‌های ویژه‌ای نظیر بهبود حالت زیبایی با هوش مصنوعی، تاری پس‌زمینه در ویدئو و… برای بهره‌مندی از توانایی‌های سخت‌افزاری دوربین است.

بیشتر بدانید :   هوش مصنوعی موفق به کشف داروهایی برای مبارزه با پیری شد

گوشی سیوی ۲ شیائومی Xiaomi Civi 2 به رنگ صورتی و آبی

شیائومی سیوی ۲ از باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۶۷ وات استفاده می‌کند. این باتری ازطریق درگاه USB-C و با استاندارد PD3.0 شارژ می‌شود. سیوی ۲ مبتنی‌بر اتصال دوگانه‌ی 5G است و از وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵٫۲ و NFC نیز بهره می‌گیرد. ناگفته نماند این گوشی به درگاه ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و اسلات کارت حافظه مجهز نیست.

شیائومی سیوی ۲ در کانفیگ پایه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲٬۳۹۹ یوان (۳۳۵ دلار) قیمت دارد. کانفیگ دوم با رم مشابه و دو برابر حافظه‌ی بیشتر برچسب قیمت ۲٬۴۹۹ یوان (۳۴۹ دلار) را یدک می‌کشد و سومین کانفیگ با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۲٬۷۹۹ یوان (۳۹۱ دلار) دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

مدل مشکی و سفید گوشی سیوی ۲ شیائومی Xiaomi Civi 2

شایعه‌های تأییدنشده می‌گویند شیائومی گوشی سیوی ۲ را در خارج از سرزمین اصلی چین نیز عرضه می‌کند. این گوشی احتمالاً با نام Xiaomi 12 Lite NE در بازارهای بین‌المللی عرضه می‌شود.

[ad_2]

منبع دیجیاتو

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.