اخبار

شرکت چینی علی‌بابا نیز به دنبال توسعه رقیب ChatGPT است

شرکت چینی علی‌بابا نیز به دنبال توسعه رقیب ChatGPT است, لپ تاپ استوک

[ad_1]

گروه علی‌بابا، غول تجارت الکترونیک چینی جدیدترین شرکتی است که اعلام کرد روی توسعه رقیب ChatGPT کار می‌کند، چت‌بات مکالمه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت OpenAI که در چند وقت گذشته به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است.

براساس گزارش رویترز، روزنامه چینی بیزینس هرالد قرن بیست و یکم گزارش داد که غول تجارت الکترونیک در حال توسعه یک ربات شبیه به ChatGPT است که هم اکنون برای آزمایش در دسترس کارمندان آن قرار گرفته است. در ادامه این گزارش همچنین ادعا شده که علی‌بابا قصد دارد تا این فناوری را به پلتفرم ارتباط سازمانی و همکاری خود، یعنی DingTalk اضافه کند.

شرکت چینی اعلام کرد که از چندین سال قبل روی هوش مصنوعی مولد و مدل‌های زبان بزرگ تمرکز کرده است. برای کسانی که اطلاع ندارند، مدل‌های زبان بزرگ (LLM) برنامه‌های کامپیوتری هستند که روی حجم زیادی از متن‌ها آموزش داده شده‌اند. علاوه بر توانایی درک و پاسه به سؤالات، LLMها می‌توانند متن نیز تولید کنند. چت‌بات ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی مشابه امروزی از این فناوری استفاده می‌کنند.

توجه شرکت‌های چینی به ChatGPT

علی بابا تنها یکی از چندین شرکت چینی محسوب می‌شود که قصد دارد رقیب خود از ChatGPT را توسعه دهد. اخیراً شرکت فناوری چینی بایدو (Baidu) نیز اعلام کرده بود که در حال کار روی فناوری هوش مصنوعی خود با نام Ernie Bot است و قصد دارد تا آن را در ماه مارس عرضه کند. گروه فناوری چینی JD.com نیز علاقه خود به ادغام فناوری مشابه ChatGPT در محصولات خود را اعلام کرده بود. در نهایت، یک منبع آشنا با شرکت بازی‌سازی NetEase نیز تأیید کرد که این شرکت قصد دارد در کسب‌و‌کار آموزشی خود از LLMها استفاده کند.

بیشتر بدانید :   تلویزیون‌های اولد 2023 ال‌جی با روشنایی بیشتر معرفی شدند

غول‌های فناوری خارج از چین نیز در حال رقابت جدی با یکدیگر در زمینه هوش مصنوعی هستند. اخیراً مایکروسافت نسخه جدید موتور جستجو بینگ با پشتیبانی از ChatGPT را منتشر کرد و گوگل نیز اعلام کرد که هوش مصنوعی Bard به موتور جستجوی آن اضافه خواهد شد.

[ad_2]

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.