اخبار

سرمایه‌گذاری 9 میلیارد دلاری غول‌های فناوری در عربستان سعودی

سرمایه‌گذاری 9 میلیارد دلاری غول‌های فناوری در عربستان سعودی, لپ تاپ استوک

[ad_1]

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی در جریان دومین کنفرانس فناوری ریاض یعنی LEAP 2023، اعلام کرد شرکت‌های بزرگ فناوری همچون مایکروسافت و اوراکل، بیش از ۹ میلیارد دلار در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در مجمع بین‌المللی فناوری ریاض به این موضوع اشاره شد که چنین سرمایه‌گذاری‌هایی می‌تواند موقعیت عربستان سعودی را به عنوان بزرگترین بازار دیجیتال در خاورمیانه و شمال آفریقا رونق ببخشد.

وزیر ارتباطات این کشور در جریان LEAP همچنین تأیید کرد مایکروسافت می‌خواهد رقمی بالغ بر ۲.۱ میلیارد دلار و اوراکل نیز برای ساخت مراکز جدید رایانش ابری در ریاض، ۱.۵ میلیارد دلار در عربستان سعودی سرمایه‌گذاری کند.

سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ فناوری در عربستان سعودی

به نظر می‌رسد شرکت‌های فناوری برنامه‌های بزرگی را برای توسعه فعالیت‌های خود در عربستان سعودی دنبال می‌کنند. هنوز زمان‌بندی خاصی برای این فعالیت‌ها مطرح نشده است، اما اوراکل در گفتگویی با خبرگزاری رویترز به این موضوع اشاره کرده که این شرکت چنین سرمایه‌گذاری‌هایی را طی چندین سال انجام می‌دهد.

مقامات سعودی برخی شرکت‌های بین‌المللی را تحت فشار قرار داده‌‌اند تا در این کشور سرمایه‌گذاری کنند و دفتر مرکزی خود را در این کشور به ریاض منتقل کنند تا بتوانند از مزایای قراردادهای دولتی بهره ببرند. این کشور برنامه‌هایی را برای سال ۲۰۲۳ در حوزه فناوری دنبال می‌کند و صدها میلیارد دلار برای طرح اقتصادی موسوم به چشم‌انداز ۲۰۲۳ در نظر گرفته است. یکی از بخش‌های این طرح، جذب سرمایه‌گذاران خارجی است که ظاهراً این کشور می‌خواهد قدم‌های خوبی در این زمینه بردارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی همچنین به این نکته اشاره کرده است که هواوی نیز ۴۰۰ میلیون دلار در بخش زیرساخت‌های ابری و برای ارائه خدمات خود در عربستان سعودی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و در یک پروژه مشترک با غول نفتی آرامکو وارد سرمایه‌گذاری می‌شود.

بیشتر بدانید :   تبدیل عکس به پی دی اف در موبایل و کامپیوتر؛ آموزش تصویری

[ad_2]

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.