اخبار

زندگینامه آلبرت انیشتن؛ نابغه آشفته

زندگینامه آلبرت انیشتن؛ نابغه آشفته, لپ تاپ استوک

[ad_1]

آلبرت اینشتین به‌عنوان یکی از باهوش‌ترین افرادی شناخته می‌شود که تا به حال دنیا به خودش دیده است؛ به‌قدری باهوش و شگفت‌انگیز که دانشمندان بعد از مرگ او، تا مدت‌ها مغز این دانشمند نابغه را مطالعه می‌کردند. با این حال زندگی خصوصی‌ اینشتین چیزی جز هرج‌ومرج و آشفتگی نبود. او مشهور‌ترین دانشمند جهان بود، اما از توجهات دوری می‌کرد،؛ آغازکننده عصر اتمی بود، اما تا آخرین لحظه عمرش صلح‌طلب بود.

تماشای ویدیو در یوتوب سیپک:

تماشای ویدیو در آپارات سیپک:

آلبرت در ۱۴ مارچ ۱۸۷۹ در جنوب غربی آلمان و شهر اولم متولد شد. هرمان و پائولین اینشتین، پدر و مادر آلبرت یک زوج یهودی بودند که در همان دوران نوزادی آلبرت تصمیم گرفتند که به شهر مونیخ نقل مکان کنند، یعنی جایی که او به‌همراه خواهر کوچک خودش، بزرگ شدند و دوران اولیه تحصیل آلبرت‌ هم در همان شهر سپری شد.

برخلاف بسیاری از دانشمندان تاریخ، اینشتین یک بچه نابغه نبود. او حتی تا پنج‌سالگی نمی‌توانست درست و کامل صحبت کند و به این دلیل پدر و مادر آلبرت نگران بودند که شاید فرزند آن‌ها بیماری ذهنی داشته باشد. اما خوشبختانه چنین مشکلی وجود نداشت و آلبرت توانست مثل تمام بچه‌های دیگر به مدرسه برود و اتفاقاً یک دانش‌آموز عالی هم بود. او زمانی که حدوداً ۱۲ سال داشت، به‌طور کامل به محاسبات دیفرانسیل و انتگرال مسلط شد. 

کودکی آلبرت اینشتین

در سال ۱۹۶۵ فیزیکدان هسته‌ای، «جی. رابرت اوپنهایمر» در یک سخنرانی یادبود در مورد آلبرت این‌طور گفت که او مردی شگفت‌انگیز و خالص بود، اما در عین حال رفتار‌های کودکانه و لجاجت خاص خودش را داشت. تنها مسئله‌ای که آلبرت اینشتین تا آخرین لحظات زندگی‌ خود نتوانست آن را کشف و حل کند، پیداکردن یک معادله برای توضیح تمام نیرو‌های طبیعت بود. آلبرت اینشتین به‌عنوان باهوش‌ترین نابغه تاریخ، دید ما را نسبت به جهان پیرامونمان تغییر داد. در ویدیوی فوق داستان زندگی این دانشمند نابغه را روایت کرده‌ایم.

بیشتر بدانید :   بررسی کوتاه جک S5 فیس لیفت + مزایا و معایب

[ad_2]
خرید لپ تاپ استوک با گارانتی 1 ساله و شرایط استثنایی

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.