اخبار

رباتی شبیه بچه فک‌ها احتمالاً برای تقویت روحیه فضانوردان استفاده می‌شود

رباتی شبیه بچه فک‌ها احتمالاً برای تقویت روحیه فضانوردان استفاده می‌شود, لپ تاپ استوک

[ad_1]

ژاپن می‌خواهد در آینده ربات‌هایی به‌شکل فک دریایی موسوم به Paro را به فضا بفرستند. این ربات‌ها که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، به فضانوردان کمک خواهند کرد تا در محیط‌هایی مثل سیاره مریخ مدیریت بهتری بر استرس خود داشته باشند و احساس تنهایی نکنند.

به گزارش SCMP، ژاپنی‌ها اخیراً ربات‌های Paro را در یک شبیه‌سازی دوهفته‌ای مأموریت‌های مریخ که در «ایستگاه تحقیقاتی صحرای مریخ» در آمریکا انجام شده بود، آزمایش کردند. در این شبیه‌سازی چند کارآموز که در آینده فضانورد خواهند شد، امور مختلفی را انجام دادند که باید برای اقامت در مریخ انجام شوند و همچنین Paro را امتحان کردند.

در گزارشی که پیرامون نتایج این شبیه‌سازی منتشر شده، آمده است: «ما بررسی کردیم که Paro چگونه می‌تواند احساس استرس و انزوا را کاهش دهد و این اطلاعات می‌توانند برای مأموریت‌های آینده مفید واقع شوند. نیمی از خدمه در طول هفته اول شبیه‌سازی از همراهی با Paro بهره‌مند شدند، درحالی‌که نیمه دوم افراد در هفته دوم به آن دسترسی پیدا کردند.»

فضانوردان می‌توانند از فواید روانی همراهی با Paro برخوردار شوند

ربات Paro در سال 1998 توسط «تاکانوری شیباتا» در مؤسسه ملی علوم و فناوری‌های پیشرفته صنعتی طراحی شد. این ربات در بسیاری از مراکز مراقبتی به‌عنوان یک ابزار کمک‌درمانی مفید عمل می‌کند و حتی می‌تواند در آرام‌کردن مبتلایان به زوال عقل مؤثر باشد.

Paro به‌خاطر برخورداری از هوش مصنوعی، می‌تواند به لمس انسان‌ها واکنش نشان دهد، چهره‌ها را به‌خاطر بسپارد و رفتارهایی را تکرار کند که موجب خشنودی و واکنش مثبت در افراد می‌شوند. این ربات یک پردازنده دوگانه 32 بیتی، 3 میکروفن، 12 حسگر لمسی و شبکه‌ای از موتورها و عملگرها دارد که باعث می‌شوند Paro واقع‌گرایانه به‌نظر برسد.

بیشتر بدانید :   باهاما 3.5 میلیارد دلار از دارایی‌های صرافی FTX را توقیف کرده است

اندازه این ربات 57 سانتی‌متر و وزن آن 2.6 کیلوگرم است. این دستگاه می‌تواند صدای بچه فک‌های واقعی را دربیاورد و طوری برنامه‌ریزی شده است که در طول روز بیدار باشد و شب‌ها بخوابد. با توجه به اینکه سفر به مریخ احتمالاً شش ماه طول می‌کشد و کار روی سیاره سرخ دو سال زمان خواهد برد، اولین فضانوردان نیازمند همراهی خواهند بود که روحیه آن‌ها را تقویت کند. ربات Paro می‌تواند گزینه مناسبی برای این همراهی باشد.

[ad_2]

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.