اخبار

راهنمای جامع خرید کامپیوتر و سیستم گیمینگ میان رده (مرداد ۱۴۰۱)

راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده

[ad_1]

اگر قصد دارید یک سیستم گیمینگ میان رده با بودجه‌ای نه چندان زیاد تهیه کنید، احتمالا متوجه مسیر پرچالشی که به واسطه‌ی نوسانات ارز و آشفتگی بازار این روزهای کشور، تهیه و خرید سیستم‌ها مناسب گیم را دشوارتر از گذشته کرده است، هستید. با این وجود همچنان خرید و اسمبل کامپیوتر می‌تواند در دراز مدت یک انتخاب به صرفه‌تر و آینده‌نگرانه‌ای باشد. خرید کامپیوتر مناسب گیم می‌تواند برای افراد فنی یا کسانی که کارشان به سیستم‌های کامپیوتری وابسته است یک تیر و دو نشان باشد.

راهنمای خرید سیستم گیمینگ میان رده - گریه :(

متاسفانه در سال جاری به دلیل تداوم و تشدید تحریم‌های اقتصادی، کاهش شدید ارزش ارز ملی و همچنین محدودیت‌های بانک مرکزی با واردات کالا های خارجی به منظور کنترل نرخ ارز، قیمت سخت افزار و لوازم جانبی کامپیوتر به شکل بی‌منطقی افزایش یافته است. از سویی دیگر تامین کنندگان سخت افزاری به دلیل عدم اطمینان از آینده اقتصادی، نبود سیستم نظارتی و عدم امکان واردات، به دپو محصولات و عملکرد سلیقه‌ای در فروش‌ آن‌ها روی آورده‌اند؛ در نتیجه در حال حاضر با فقدان شدید قطعات و تنوع آن مواجه هستیم.

از همین جهت میزان انعطاف پذیری در راستای معرفی و راهنمای خرید سیستم‌های گیمینگ از همیشه دشوارتر است. با این حال در این مقاله قصد داریم در قالب یک راهنمای جامع به بررسی و راهنمایی خرید یک سیستم گیمینگ میان رده با قیمت معقول بپردازیم.


سیستم گیمینگ میان رده چه عملکردی خواهد داشت؟

چند سیستم گیمینگ میان رده معرفی شده در این مقاله توانایی اجرای بازی‌های جدید نسل نهم را با تنظیمات معمولی یا بالا خواهند داشت. علاوه بر این چنین سیستمی نیاز روزانه شما به وب گردی، اجرای محتوای‌های صوتی و ویدئویی، نمایش فایل و اسناد و اجرای بدون اختلال نرم افزارهای سنگین را به راحتی برآورده خواهد کرد. سیستم معرفی شده یک کامپیوتر دسکتاپ عالی و یک میان رده در ورک استیشن و یک سیستم خوب گیمینگ محسوب خواهد شد.

عنوان بازی میانگین فریم ریت (فریم بر ثانیه)
اورواچ ۱۴۰
سی‌اس گو ۲۷۵
پابجی ۱۳۰
فورتنایت ۱۴۰
جی‌تی‌ای وی ۱۰۵

در ادامه به منظور درک هرچه بیشتر شما از عملکرد این سیستم، میانگین فریم ریتی که به وسیله‌ی آن می‌توانید عنواین محبوب را تجربه کنیم در ادامه ذکر می‌کنیم. بدیهی است که این نرخ‌ها حدودی بوده و محاسبه‌ی نرخ فریم نهایی بدون در نظر گرفتن بسیاری از المان‌ها ممکن نیست.


مادربرد (Motherboard)

مادربرد یا برد اصلی (Motherboard) که نوعی تخته مداری الکتریکی است، در واقع به عنوان مرکز ارتباطات رایانه شناخته می‌شود. بخش‌های گوناگون یک کامپیوتر روی این قسمت سوار شده و مادربر دو وظیفه اصلی، اتصال اجزا به هم و تامین انرژی الکتریکی آن‌ها را به عهده می‌گیرد.

نام قطعه پلتفرم بازه قیمت (میلیون تومان) وضعیت
۱ TUF GAMING Z690 PLUS WIFI Intel ۹,۱۰۰,۰۰۰ تا ۹,۳۰۰,۰۰۰ کاهش قیمت
۲ ASUS PRIME B660-PLUS D4 Intel ۵,۰۰۰,۰۰۰ تا ۵,۱۵۰,۰۰۰ کاهش قیمت
۳ Asus ROG STRIX B450-F GAMING AMD ۳,۹۰۰,۰۰۰ تا ۴,۱۵۰,۰۰۰ ثابت
۴ ASUS PRIME B550-PLUS AMD ۳,۹۰۰,۰۰۰ تا ۴,۳۰۰,۰۰۰ ثابت

مادربرد MSI Z370-A PRO با بهره گیری از چیپست قدرتمند اینتل Z370، سوکت پردازنده‌ی LGA 1151 و چهار عدد اسلات رم یکی از انتخاب‌های خوش قیمت میان رده است. این مدل ام‌اس‌ای (MSI)، برخلاف سایر مادربردها با چیپست Z370 با حذف برخی ویژگی‌های مازاد گیمینگ، قیمت مناسبی دارد.

راهنمای جامع خرید کامپیوتر و سیستم گیمینگ میان رده (مرداد ۱۴۰۱), لپ تاپ استوک

با وجود این که Z370a-Pro در محصولات رده پایین چیپست Z370 به شمار می‌رود، MSI مدار رگولاتور مناسبی را به خدمت گرفته تا پردازنده قدرتمند i7-8700K حتی در حالت اورکلاک، با مشکل تامین انرژی مواجه نشود. این مادربرد از حافظه‌های پرقدرت DDR4 تا فرکانس ۴۰۰۰ مگاهرتز در حالت XMP نیز پشتیبانی خواهد کرد.

بیشتر بدانید :   ژاپن و هلند در تحریم صادرات فناوری علیه چین به آمریکا ملحق می‌شوند

اما انتخاب مادربرد تا حد زیادی منوط به تعیین پردازنده شما دارد. پردازنده‌ها امروزه در سوکت و پشتیبانی تراشه‌ها، متفاوت از نسل‌های گذشته خود عمل می‌کنند. از این رو انتخاب و خرید مادربرد بین محصولات اینتل (Intel) و یا ای‌ام‌دی (AMD)، بدون اطلاعات و پیش زمینه فنی ممکن است کمی چالش برانگیز باشد.


پردازنده مرکزی (CPU)

پردازنده مرکزی کامپیوتر (CPU) به مثابه مغز کامپیوتر عمل می‌کند. پردازنده مرکزی در واقع آن بخش از رایانه است که اقدامات، محاسبات و اجرای برنامه‌ها را بر عهده دارد. پردازنده جزو مهم‌ترین قطعات یک سیستم گیمینگ است که عملکرد و راندمان کلی سیستم را تعیین می‌کند. شما بایستی با توجه به بودجه و مهم‌تر از همه پلتفرم انتخابی خود یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید.

نام قطعه پلتفرم بازه قیمت (میلیون تومان) وضعیت
۱ Intel Core i5 12400F Intel ۵,۴۰۰,۰۰۰ تا ۵,۶۰۰,۰۰۰ کاهش قیمت
۲ Core i5 11400F Intel ۴,۳۰۰,۰۰۰ تا ۴,۵۰۰,۰۰۰ کاهش قیمت
۳ Ryzen 5 3600 AMD ۵,۳۰۰,۰۰۰ تا ۵,۵۰۰,۰۰۰ کاهش قیمت
۴   Ryzen 5 5600X AMD ۷,۳۰۰,۰۰۰ تا ۷,۵۰۰,۰۰۰ کاهش قیمت

با توجه به ورود نسل دوازدهم اینتل و اختلاف قیمت بسیار کم این نسل با دو نسل پیشین، در لین لیست جدیدترین پردازنده‌های اینتلی معرفی شده‌اند و توصیه‌ی ما تهیه‌ی این نسل است.


کارت گرافیک (GPU)

واحد پردازش گرافیک یا همان GPU ‌عنوان ابزاری است که برای رندر گرفتن (پردازش و خروجی گرفتن) تصاویر در سیستم‌های کامپیوتری استفاده می‌شود. این قطعه حیاتی‌ترین سخت افزار برای تجربه با کیفیت بصری از گیم است. اگر گیمر، استریمر، تولید کننده محتوا و یا فعال صنعت مدیا و ویرایش باشید، تهیه این قطعه در راس نیازهای شما قرار می‌گیرد. چرا که این توانایی این قطعه عملکردی مستقیم بر تمامی پردازش‌های گرافیک محور کامپیوتر شما خواهد داشت.

نام قطعه چیپست بازه قیمت (میلیون تومان) وضعیت
۱ MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G انویدیا ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ کاهش قیمت
۲ ASUS ROG STRIX RTX 2060 O6G انویدیا ۱۱,۵۰۰,۰۰۰ تا ۱۴,۱۰۰,۰۰۰ کاهش قیمت

سیستم خنک کننده (Cooling)

تاثیر گذارترین عامل در فرسودگی قطعات گرما است. از این جهت برای سیستمی که قرار است پردازش‌های سنگین مثل اجرای بازی انجام دهد، داشتن یک سیستم خنک کننده مناسب امری ضروری است. با توجه به تنوع سیستم‌های کولینگ (مایع، هوایی) گستره انتخاب در این مورد زیاد است.

اما به صرفه‌ترین و حداقلی‌ترین سیستم، قرار دادن دو فن ورودی هوایی و یک فن خروجی هوایی برای ایجاد فشار هوای مثبت درون کیس است. البته باید در نظر داشت که امروزه غالب پردازنده‌های موجود در بازار با یک فن هوایی عرضه می‌شوند.

نام قطعه بازه قیمت (میلیون تومان) وضعیت
۱ ThermalRight True Spirit 120M ۳,۲۰۰,۰۰۰ تا ۳,۳۰۰,۰۰۰ ثابت

هارد دیسک (HDD)

Hard Disk Drive یا به اختصار HDD یک حافظه دائمی است که برای ذخیره کردن داده‌های مورد پردازش کامپیوتر مورد استفاده قرار میگیرد. این حافظه به طور دیجیتالی رمزنگاری شده و اطلاعات را روی سطح مغناطیسی دیسک های خود ذخیره می کند.

راهنمای جامع خرید کامپیوتر و سیستم گیمینگ میان رده (مرداد ۱۴۰۱), لپ تاپ استوک

با داشتن یک حافظه SSD با ۲۵۰ گیگ حافظه، یک هارد دیسک پرسرعت یک ترا برای شما کفایت خواهد کرد. با توجه به موجودی بازار هارد دیسک اینترنال آبی وسترن دیجیتال با ظرفیت ۱ ترابایت بهترین گزینه برای یک سیستم میان رده است.

بیشتر بدانید :   مایکروسافت سهواً بخشی از آپدیت بعدی ویندوز 11 را به نمایش گذاشت
مدل برند سرعت چرخش (دور/دقیقه) قیمت (میلیون تومان) وضعیت
۱ Western Digital Blue WD10EZEX وسترن‌دیجیتال ۷۲۰۰ ۹۵۰,۰۰۰ تا ۱,۰۵۰,۰۰۰ افزایش قیمت
۲ Seagate BarraCuda ST1000DM010 سیگیت ۷۲۰۰ ۱,۰۵۰,۰۰۰ تا ۱,۰۷۰,۰۰۰ افزایش قیمت

حافظه موقت (RAM)

رم یا حافظه موقت یک حافظه بسیار پر سرعت است که امکان انتقال و آدرس دهی بسیار سریع برای پردازنده ها را فراهم می آورد. حافظه بالاتر به پردازنده اجازه می‌دهند فرآیند محاسبات را سریع‌تر انجام دهد در نتیجه بالا بردن رم، سرعت کامپیوتر شما را نیز افزایش خواهد داد. به طور یقین، سرعت رم بالاتر به معنای پردازش سریع‌تر و به طبع تجربه روان‌تر خواهد بود. اما همیشه هم تهیه رم‌ها با فرکانس بالا نمی‌تواند سرعت سیستم شما را از یک حدی بالاتر ببرد.

علت این امر محدودیت پردازنده‌های شما در بررسی و پردازش این داده‌ها است. در واقع همواره یک نقطه طلایی بین عملکرد پردازنده‌ها، پشتیبانی مادربرد و سرعت رو وجود دارد که گزینه ایده آل و مقرون به صرفه را برای شما تعیین می‌کند. برای مثال در اکثر پردازنده‌های مرکزی امروزی فرکانس رم ۳۰۰۰ تا ماکسیمم ۳۶۰۰ مگاهرتز تمام نیاز‌های شما را رفع خواهد کرد.

مدل برند نور پردازی قیمت (میلیون تومان) وضعیت
۱ AEGIS 2*8GB DDR4 3200 MHz جی اسکیل ندارد ۱,۹۵۰,۰۰۰ تا ۲,۱۰۰,۰۰۰ کاهش قیمت
۲ Evo Potenza 2*8GB 3200Mhz گیل ندارد ناموجود
۳ T-Force Night Hawk 2*8GB 3200MHz تیم گروپ دارد ۳,۵۰۰,۰۰۰ تا ۳,۷۰۰,۰۰۰ افزایش قیمت

با این حال با توجه به سنگین‌تر شدن بازی‌ها و نیازمندی بیشتر آن‌ها به منابع سخت افزاری و حافظه، داشتن حجم بالاتر در رم می‌تواند تاثیر باشد. ۱۶ گیگابایت حافظه رم با چینش دو کاناله (دو ماژول ۸ گیگابایتی) می‌تواند نیاز کاربران بالا رده را نیز به طور کامل برطرف سازد و نیازی به صرف هزینه گزاف برای رم با حجم‌های بالاتر نیست.


حافظه SSD

درایوهای SSD با برخورداری از سرعت خواندن و نوشتن به مراتب بالا‌تر از هارد دیسک‌ها، گزینه بسیار مناسبی برای بهبود سرعت و راندمان کامپیوترهای رومیزی و حتی لپ تاپ‌ها هستند. نصب سیستم عامل یا بازی مورد نظر روی حافظه SSD، سرعت لودینگ و اجرای آن‌ها بالا می‌برد. و گاها باعث افزایش فریم ریت جزیی نیز می‌شود. برای یک سیستم گیمینگ میان رده حافظه ۲۵۰ گیگابایتی و در صورت امکان بیشتر کفایت می‌کند.

راهنمای جامع خرید کامپیوتر و سیستم گیمینگ میان رده (مرداد ۱۴۰۱), لپ تاپ استوک

SSDهای سریع و اینترنال XPG از جمله محصولات جدید ADATA هستند که کاربری خیلی بهتری از نظر سرعت خواندن و نوشتن داده‌ها دارند. این حافظه پرچمدار، قابلیت‌های خاص خودش را مثل کنترل سیلیکون موشن و تراشه‌های جدید دارد که باعث می‌شود سرعت خواندن و نوشتن بالایی را از آن ببینیم. در ادامه و در طراحی سری XPG از نورپردازی RGB استفاده شده که ظاهر زیبایی به آن داده و البته قابلیت شخصی‌سازی را با نرم‌افزار RGB Control دارد.

مدل برند سرعت(خواندن – نوشتن) قیمت (میلیون تومان) وضعیت
۱ XPG SPECTRIX S40G XPG ای دیتا ۳۵۰۰ – ۳۰۰۰ ۱,۳۵۰,۰۰۰ تا ۱,۵۰۰,۰۰۰ کاهش قیمت

منبع تغذیه (Power)

پاور قطعه‌ای است که وظیفه‌ی تامین انرژی موردنیاز قطعات را برعهده دارد. تهیه‌ی یک پاور با توان پایین‌تر از انرژی مورد نیاز قطعات می‌تواند بر عملکرد قطعات تاثیر منفی داشته باشد و باعث کاهش عمر مفید قطعات شود؛ فلذا بایستی هنگام خرید به میزان توان خروجی پاور که بر اساس وات معرفی می‌شود، توجه کنید. البته لازم است بدانید عددی که به عنوان توان خروجی اعلام می‌شود، در واقع حداکثر توان آن و تنها در زمان پیک مصرف منبع تغذیه است.

راهنمای خرید سیستم گیمینگ میان رده

چه میزان توان خروجی برای من مناسب است؟

پاسخ این سوال تا حد زیادی بستگی به سیستمی دارد که قصد دارید تهیه کنید. برای مثال برای یک کامپیوتر معمولی پایین رده با کاربرد خانگی ۳۰۰ وات کافی خواهد بود اما برای سیستم‌های گیمینگ داستان متفاوت است. در خرید سیسیتم‌ها گیمینگ توجه کنید که همواره توان خروجی به یک استاندارد حدقلی از توان کامپیوترتان بالاتر باشد، خصوصا اگر قصد دارید سخت افزار خود را در طی چندسال آینده آپگرید کنید.

بیشتر بدانید :   هرآنچه از رویداد سرفیس ۲۰۲۲ مایکروسافت انتظار داریم؛ لپ‌تاپ‌های جدید در راه‌اند

چطور توان خروجی کامپیوترم را محاسبه کنم؟

برای یک کامپیوتر مناسب گیم میان رده و با توجه به پیشنهادات در این مقاله، حداقل توان ۵۵۰ برای شما مناسب خواهد بود؛ البته اگر در آینده قصد آپگرید کامپیوتر خود را دارید بهتر است به فکر منبع تغذایه‌ای با توان ۶۰۰ وات به بالا باشید. با این حال برای محاسبه دقیق حداقل توان مورد نیاز خود می‌توانید از ماشین حساب رایگان کولر مستر یا نسخه فارسی آن یعنی گرین استفاده کرده، تا با استفاده از آن منبغ تغذیه مناسب خود را انتخاب کنید.

مدل برند توان خروجی (وات) نور پردازی بازه قیمت (میلیون تومان) وضعیت
۱ GP580A-EUD گرین ۵۸۰ ندارد ۱,۸۵۰,۰۰۰ تا ۱,۹۰۰,۰۰۰ افزایش قیمت
۳ GP600B-HP EVO گرین ۶۰۰ دارد ۲,۸۰۰,۰۰۰ تا ۳,۲۰۰,۰۰۰ کاهش قیمت

منابع تغذیه سری EUD گرین که از نوع نیمه ماژولار هستند، اغلب ویژگی‌های پاورهای رده بالا و گران قیمت را با حداقل بهای ممکن برایتان مهیا می‌سازند. راندمان یا میزان بهره‌وری (Efficiency) این منبع تغذیه با توجه به استاندارد 80PLUS امتیاز رنگ برنزی را دریافت می‌کند که به معنای بازده ۸۵ درصدی محصول تحت شرایط معمول است.

این مدل جزو مناسب‌ترین گزینه‌ها در رده‌ی پاورهای حرفه‌ای توان پایین قرار دارد. در نظر داشته باشید که اگر قصد تهیه‌ی کارت‌های سری ۳۰ را دارید، بهتر است خرید پاورها با توان بالای ۶۰۰ وات را در نظر داشته باشید.

 

بهتربن های لپ تاپ استوک و کامپیوتر استوک را از ما بخواهید.

 


کیس

در نهایت اسمبل همه‌ی این قطعات نیازمند یک کیس مناسب است. کیس‌ها با توجه به تعداد پورت، وجود یا عدم وجود قاب شیشه‌ای، ورودی میکروفن، خروجی هدفون، سیستم خنک کننده و نورپردازی در رنج قیمت‌های متفاوتی قرار می‌گیرند؛ با این حال انتخاب و خرید کیس تا حد زیادی به خود شما بستگی دارد.

در سیستم‌های گیمینگ به دلیل دمای بالای حاصل از قطعات انتخاب یک کیس بزرگ که شرایط چرخش هوا و خنک سازی قطعات را ممکن سازد، بهترین گزینه است.

مدل برند نور پردازی بازه قیمت (میلیون تومان) وضعیت
۱ Green Z1 Ario گرین دارد ۱,۳۰۰,۰۰۰ تا ۱,۵۰۰,۰۰۰ افزایش قیمت
۲ Mantra مستر تک دارد ۱,۵۰۰,۰۰۰ تا ۲,۰۰۰,۰۰۰ کاهش قیمت
۳ PURE STEEL RGB CASE شارکن دارد ۳,۰۰۰,۰۰۰ تا ۳,۱۰۰,۰۰۰ کاهش قیمت
۴  NIGHT HUNTER دیویژن دارد ناموجود

جمع کردن سیستم گیمینگ میان رده

حال که تک به تک قطعات مورد نیاز و گزینه‌های در دسترس آن را بررسی کردیم، وقت آن رسیده که برآورد قیمتی از خروجی نهایی داشته باشیم. توجه کنید که این دو لیست تنها پیشنهاد ما با توجه به موجودی و قیمت‌های بازار ایران است. شما می‌توانید با توجه به توضیحات ارائه شده و بسته به بودجه و نیاز خود درباره‌ی جزییات کامپیوتر تصمیم بگیرید.

لیست اول – پلتفرم اینتل

نام قطعه مدل حداقل قیمت (میلیون تومان)
مادربرد ASUS PRIME B660-PLUS D4 ۵,۱۰۰,۰۰۰
پردازنده مرکزی (CPU) Core i5 12400F ۵,۲۰۰,۰۰۰
کارت گرافیک (GPU) MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G ۱۶,۵۰۰,۰۰۰
هارد دیسک (HDD) WD Blue WD10EZEX ۹۵۰,۰۰۰
حافظه SSD XPG SPECTRIX S40G M.2 2280 ۱,۴۰۰,۰۰۰
حافظه موقت (RAM) XPG GAMMIX 2*8GB D10 DDR4 3000MHz ۲,۶۰۰,۰۰۰
سیستم خنک کننده (Cooling) ThermalRight True Spirit 120M ۳,۲۰۰,۰۰۰
منبع تغذیه (Power) GP600B-HP EVO ۲,۸۰۰,۰۰۰
کیس انتخابی ۱,۰۰۰,۰۰۰
جمع کل ۳۸,۱۰۰,۰۰۰

لیست دوم – پلتفرم ای‌ام‌دی

نام قطعه مدل حداقل قیمت (میلیون تومان)
مادربرد ASUS PRIME B550-PLUS ۳,۹۰۰,۰۰۰
پردازنده مرکزی (CPU)   Ryzen 5 5600X ۷,۰۰۰,۰۰۰
کارت گرافیک (GPU) MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G ۱۶,۵۰۰,۰۰۰
هارد دیسک (HDD) WD Blue WD10EZEX ۹۵۰,۰۰۰
حافظه SSD XPG SPECTRIX S40G M.2 2280 ۱,۴۰۰,۰۰۰
حافظه موقت (RAM) XPG GAMMIX 2*8GB D10 DDR4 3000MHz ۲,۶۰۰,۰۰۰
سیستم خنک کننده (Cooling) ThermalRight True Spirit 120M ۳,۲۰۰,۰۰۰
منبع تغذیه (Power) GP600B-HP EVO ۲,۸۰۰,۰۰۰
کیس انتخابی ۱,۰۰۰,۰۰۰
جمع کل ۳۸,۷۰۰,۰۰۰

مانیتور مناسب گیمینگ

در انتها، یک سیستم مناسب بدون استفاده از نمایشگری قدرتمند و با قابلیت‌های مناسب نمی‌تواند تجربه‌ی بصری عالی از ویرایش، مشاهده فیلم و عکس و مهم‌تر از همه گیم، را در اختیار ما قرار دهد. از این رو و با توجه به قیمت بالای مانیتورهای مناسب گیمینگ و همچنین اهمیت ویژگی‌هایی چون رزولوشن، پنل، نرخ تازه سازی تصویر (Refresh rate)، زمان واکنش (Response Time) و غیره پیشنهاد می‌شود مطالب زیر را بررسی نمایید:


کلام آخر

این مقاله حاصل برآورد تیم ویجیاتو از بازار نه چندان پررونق حال حاضر ایران و با در نظر گرفتن وضعیت معیشتی مخاطب عام بود. ما سعی کردیم باکیفیت‌ترین گزینه‌ها در رنج قیمت متوسط را از آیتم‌های حاضر در بازار را برای خرید یک کامپیوتر گیمینگ میان رده انتخاب کنیم. با این حال در نهایت این شما هستید که باید بنا به نیاز، توقعات و بودجه خود، انتخاب کنید؛ اگر در مسیر انتخاب، خرید و اسمبل کامپیوتر خود سوالی دارید، تیم ویجیاتو در بخش نظرات پاسخگوی شما خواهد بود.

 


پرسش‌های متداوم در مورد سیستم گیمینگ میان رده

چه انتظاری از یک سیستم گیمینگ میان رده می‌توان داشت؟

چند سیستم گیمینگ میان رده معرفی شده در این مقاله توانایی اجرای بازی‌های جدید نسل هشتم را با تنظیمات معمولی یا بالا خواهند داشت. علاوه بر این چنین سیستمی نیاز روزانه شما به وب گردی، اجرای محتوای‌های صوتی و ویدئویی، نمایش فایل و اسناد و اجرای بدون اختلال نرم افزارهای سنگین را به راحتی برآورده خواهد کرد.

با چه بودجه‌ای می‌توان یک سیستم گیمینگ میان رده بست؟

با توجه به نوسانات بازار، ارز، قیمت قطعات و عوامل دیگر، مشخص کردن یک بودجه‌ای ثابت برای یک کامپیوتر مخصوص بازی ارزان قیمت سخت است. برای همین در هر دوره در ویجیاتو قیمت‌ها را به روز رسانی کرده و همچنین تا جای ممکن پاسخگوی پرسش‌های شما نیز خواهیم بود.

با سیستم گیمینگ میان رده بازی‌ها را روی چند فریم ریت می‌توان تجربه کرد؟

محاسبه‌ی نرخ فریم نهایی بدون در نظر گرفتن تک به تک ماژول‌ها ممکن نیست با این حال سیستم گیمینگ میان رده فوق قادر است در بازی فورتنایت نرخ به صورت میانگین ۱۴۰ فریم در ثانیه و سی‌اس گو تا ۲۷۵ فریم بر ثانیه را برای کاربران فراهم کند.

[ad_2]

منبع دیجیاتو

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.