اخبار

دیجی‌نکست، کارایا و نیک‌ونچرز در استارتاپ اکتین هم‌سرمایه‌گذاری می‌کنند

دیجی‌نکست، کارایا و نیک‌ونچرز در استارتاپ اکتین هم‌سرمایه‌گذاری می‌کنند, لپ تاپ استوک

[ad_1]

پلتفرم اکتین از جذب سرمایه شرکت خود در قالب هم‌سرمایه‌گذاری از سه مجموعه «دیجی‌نکست»، «کارایا» و «نیک‌ونچرز» خبر داد. این استارتاپ قصد دارد با این جذب سرمایه به تراپیست‌ها و مربی‌ها، با بهره‌گیری از بینایی ماشین کمک کند.

به گزارش سیپک، اکتین که استارتاپی مبتنی بر هوش مصنوعی است، قصد دارد به تراپیست‌ها و مربی‌ها کمک کند تا با بهره‌گیری از بینایی ماشین، به‌طور مستمر فعالیت‌ها و تغییرات اسکلتی عضلانی را ارزیابی ‌کنند.

اکتین فعالیت خود را از بهمن‌ماه سال 1398 با کمک انجمن هوش مصنوعی در ورزش با همکاری دانشگاه تهران آغاز کرد و در اسفندماه 1399 با ورود به کمپ استارتاپی دیجی‌نکست وارد فاز جدیدی از توسعه محصول شد. این تیم با سه هم‌بنیان‌گذار در حوزه هوش مصنوعی در سلامت و ورزش شکل گرفته است و اکنون با بیش از 10 نفر به فعالیت خود در این حوزه ادامه می‌دهد.  

استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی، مزیت رقابتی اکتین

«امیرمحمد فخیمی»، مدیرعامل اکتین، درباره شکل‌گیری ایده این استارتاپ گفت: «اکتین یک پلتفرم جامع مبتنی بر هوش مصنوعی است که تمامی فعالیت‌های حرکتی بدن را آنالیز می‌کند. ما پیش از ورود به کمپ استارتاپی دیجی‌نکست توسعه محصولمان را آغاز کردیم و در کمپ بیشتر تمرکزمان روی بیزینس مدل و تست‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بود.» او ادامه داد: «مزیت رقابتی اکتین نسبت به رقبا در مدل‌های هوش مصنوعی است که توسعه داده‌ایم. ما قصد داریم سرمایه‌ جذب‌شده در این راند را صرف ورود به بازارهای جدید، توسعه زیرساخت و توسعه نیروی انسانی کنیم.»

مدیرعامل اکتین درباره شکل‌گیری تیم توضیح داد: «تیم ما تقریباً از هشت سال پیش، زمانی که در تیم کشتی دانشگاه تهران با امیرمحمد فخیمی آشنا شدم، شکل گرفت. آقای فخیمی در رشته اقتصاد و من در رشته مکانیک ورزشی تحصیل می‌کردیم و علاقه مشترک ما در‌زمینه فناوری و نوآوری موجب شد قبل از همه‌گیری کرونا، به‌صورت جدی فعالیتمان را شروع کنیم.»

بیشتر بدانید :   انفجار موشک وستوک-۲ام ۴۸ نفر را کشت

آغاز فعالیت با چهارمین کمپ استارتاپی دیجی‌نکست

به گفته افخمی، آغاز این فعالیت با چهارمین کمپ استارتاپی «دیجی‌نکست» هم‌زمان شد و آشنایی با «علی کاظمی»، متخصص شبکه و دواپز و «فرخ کریمی»، متخصص نوروساینس و هوش مصنوعی، در این کمپ شکل گرفت.

افخمی در ادامه گفت: «همچنین آقای «روزبه کریمی» که از منتورهای دیجی‌نکست بودند، پس از آشنایی با ماهیت بیزینس به تیم اضافه شدند و تیم ما با پنج نفر بسته شد.»

مدیرعامل اکتین اشاره کرد نخستین برند این شرکت «ویراست» نام داشت که به معنی «مجموعه هوشمند» است و توضیح داد: «درواقع انتخاب واژه جایگزین «اکتین» به این دلیل است که اکتین کوچک‌ترین واحد حرکتی عضله به شمار می‌رود و تلاش ما بر این است که برند اکتین را به بزرگ‌ترین واحد حرکتی برای آنالیز حرکت افراد تبدیل کنیم.»

او درباره خدمتی که پلتفرم اکتین ارائه می‌دهد، گفت: «این خدمت درزمینه تجارت سلامت یا به عبارت دیگر، بهداشت پیشگیرانه و سلامت الکترونیک است. سرویس ما یک کراس‌پلتفرم است که شامل سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌شود. سخت‌افزار طراحی‌شده، آینه هوشمندی است که نقش دستیار مربی یا تراپیست را ایفا می‌کند و در تشخیص ناهنجاری‌ها و مشکلات اسکلتی عضلانی و ارزیابی استانداردهای سیستم حرکتی به‌کار می‌رود.»

[ad_2]

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.