دانستنی‌ها

دلیل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ چیست؟

دلیل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ چیست؟, لپ تاپ استوک

دلیل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ | یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران و مراجعه‌کنندگان برای تعمیر لپ تاپ در اصفهان مطرح می‌کنند، داغ شدن بیش از حد لپ تاپ است. از این مشکل نباید چشم‌پوشی کرد چون افزایش دما در هر وسیله برقی، قطعاً به قطعات داخلی آن آسیب جدی وارد می‌کند و حتی ممکن است دستگاه شما بسوزد.

این موضوع در مورد لپ ‌تاپ اهمیت بیشتری دارد چون ظرأفت قطعات به کار رفته در داخل آن بسیار زیاد بوده و اگر به داغ شدن بیش از حد لپ تاپ توجه نداشته باشید ممکن است در لحظه تمامی قطعات آن سوخته و اطلاعات شما از بین برود.

به همین دلیل در این مقاله در مورد دلایل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ صحبت می‌کنیم تا در صورتی که این مشکل را مشاهده کردید، سریعاً برای تعمیر لپ تاپ استوک در اصفهان اقدام کنید.

دلیل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ چیست؟, لپ تاپ استوک

عوامل مؤثر بر داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

قطعاً زمانی که سیستم کامپیوتری روشن است، کمی افزایش حرارت را در آن مشاهده می‌کنید. این موضوع کاملاً طبیعی خواهد بود. اما اگر افزایش دما از حد نرمال گذشت، زنگ هشدار به صدا درآمده و شما باید موضوع را پیگیری کنید که دلیل اصلی داغ شدن بیش از حد لپ تاپ چیست:

 

  •  اولین قدم باید مطمئن شوید که فن لپ تاپ درست است. وظیفه فن لپ تاپ این است که حرارت قطعات داخلی شامل cpu ، کارت گرافیک و سایر قسمت‌ها را به قسمت بیرون از دستگاه هدایت کند تا از این طریق سیستم کامپیوتری همیشه خنک بماند و افزایش دما به قطعاتی که در داخل لپ‌تاپ وجود دارد آسیب وارد نکند. یکی از علائم خرابی فن لپ تاپ، افزایش صدای فن در زمان روشن شدن لپ تاپ است و حتی برعکس، اگر زمانی که لپ تاپ را روشن می‌کنید هیچگونه صدایی به گوش نرسیده و احساس می‌کنید که فن شروع به کار نمی‌کند، باز هم باید به خرابی فن شک کرد و شما باید تعمیرات تخصصی لپ تاپ در اصفهان در نمایندگی‌های معتبر را انجام دهید.
بیشتر بدانید :   قیمت لپ تاپ استوک

 

  • شاید لپ ‌تاپ شما ویروسی شده باشد. در این صورت این ویروس می‌تواند فشار زیادی به سیستم لپ تاپ وارد کرده و باعث افزایش دمای بیش از حد آن گردد. اگر شما برای دانلود نرم‌افزار‌هایی که نیاز دارید از سایت‌های معتبر استفاده نکنید، احتمال آلوده شدن سیستم کامپیوتر به ویروس بسیار زیاد خواهد بود.

 

  • از دیگر دلایل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ استوک، آلوده شدن قسمت تهویه لپ تاپ به گرد و غبار است. اگر در محیطی کار می‌کنید گرد و غبار زیادی وجود داشته باشد، مجرای بیرونی فن که مسئول خروج هوا از داخل سیستم کامپیوتری است را مسدود کرده و شما باید لپ تاپ را به نمایندگی‌هایی ببرید تا این قسمت را تمیز کند. بنابراین اجازه ندهید گرد و غبار زیادی بر روی سیستم لپ تاپ بنشیند و در طول هفته حتماً با یک دستمال خشک و بدون پرز قسمت‌های بیرونی فن را به طور کامل تمیز کنید تا این گرد و غبار و ذرات معلق در داخل فن نشست نکنند.

 

  • لازم است بدانید که عدم استفاده از ویندوز به روز‌رسانی شده نیز می‌تواند منجر به داغ شدن بیش از حد لپ تاپ گردد. ویندوز باید همیشه آپدیت شده و آخرین نسخه آن بر روی سیستم کامپیوتری فعال گردد. در غیر این صورت فشار زیادی به بخش‌های پردازش وارد شده و همین مسأله باعث داغ شدن بیش از حد قطعات داخلی خواهد شد.

 

اقدامات لازم برای برطرف کردن دلیل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

همانگونه که متوجه شدید عوامل مختلفی باعث داغ شدن بیش از حد لپ تاپ شده و همین موضوع آسیب جدی به سیستم کامپیوتری شما وارد می‌کند. متأسفانه در شرایط اقتصادی کشور قیمت خرید این قبیل وسایل افزایش داشته و ما باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنیم تا دچار مشکل نشوند.

بیشتر بدانید :   از لپ تاپ هنگام شارژ استفاده کنیم ؟

در صورتی که با افزایش دمای لپ تاپ به صورت کاملاً چشمگیر مواجه شده‌اید باید سریعاً به نمایندگی‌های معتبر برای تعمیر کامپیوتر در اصفهان مراجعه کنیم.

علت این که اکیداً توصیه می‌کنیم تعمیرات و عیب‌یابی را تحت نظر نمایندگی‌های معتبر انجام دهید، برای افزایش دقت کار و جلوگیری از بروز آسیب ناشی از عدم مهارت مهندسین است.

در نمایندگی‌ها، گروه‌های مهندسی فعال از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، سیستم لپ تاپ شما را با دقت کنترل می‌کنند تا متوجه شوند علت این اتفاقی در کجاست. در این صورت عیب‌یابی به صورت دقیق انجام گرفته و شما می‌توانید سیستم لپ تاپ خود را همانند روز اول سالم تحویل بگیرید.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

نوشته های مشابه