اخبار

در سه‌ماهه سوم 3.4 میلیارد دلار روی صنعت فضایی سرمایه‌گذاری شده

در سه‌ماهه سوم 3.4 میلیارد دلار روی صنعت فضایی سرمایه‌گذاری شده

[ad_1]

شرکت سرمایه‌گذاری Space Capital گزارش فصلی خود از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنعت فضایی را منتشر کرد. طبق این گزارش، در سه ماهه سوم سال 2022، سرمایه‌گذاران 3.4 میلیارد دلار در 79 شرکت فضایی تزریق کرده‌اند که این مبلغ در زمینه‌های زیرساخت، توزیع و برنامه‌های کاربردی هزینه شده است.

اسپیس ایکس با 1.9 میلیارد دلار سرمایه جذب شده، در سه ماهه گذشته و بین تمام شرکت‌ها بیشترین سرمایه‌گذاری را به دست آورده و این شرکت پیشرو در زمینه پرتاب، 38 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها را به خود اختصاص داده است. همچنین پنجاه و سه درصد از سرمایه‌گذاری این دوره در بخش فضایی، به خدمات موقعیت، ناوبری و زمان‌بندی (PNT) سرازیر شده است. از سال 2013، شرکت‌های این بخش 74 از دوره‌های تامین مالی را به خود اختصاص داده‌اند.

در مجموع، طبق این گزارش، طی سه ماهه گذشته، 2.5 میلیارد دلار در شرکت‌های زیرساخت فضایی سرمایه‌گذاری شده که کاهش قابل توجه آن نسبت به سال 2021 را نشان می‌دهد.

در سه‌ماهه سوم 3.4 میلیارد دلار روی صنعت فضایی سرمایه‌گذاری شده, لپ تاپ استوک

هرچند بخش پرتاب در سه ماهه گذشته، با اختلاف زیادی مهم‌ترین بخش صنعت فضایی بوده، اما تحلیلگران در گزارش خود نکته‌ای را برای برجسته کردن نقش بازیکنان کوچک‌تر بیان کرده‌اند. این شرکت‌ها از سال 2013 تاکنون 3.1 میلیارد دلار از کل 54.8 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده‌اند که بیشتر آن‌ها روی ایستگاه‌ها، لجستیک و زیرساخت‌های مربوط به ماه متمرکز شده است.

در سال 2021، سرمایه‌گذاری‌های انجام شده روی صنایع نوظهور افزایش زیادی پیدا کرد و به 1.4 میلیارد دلار (45 درصد از کل سرمایه‌گذاری‌ها) رسیده بود، اما این روند در سال 2022 ادامه پیدا نکرد. تاکنون در سال جاری، سرمایه‌گذاری در صنایع نوظهور اساسا با سال 2020 برابری می‌کند.

بیشتر بدانید :   گلکسی Z فلیپ 5 احتمالاً به نمایشگر بیرونی بسیار بزرگی مجهز خواهد بود

در نهایت، گفته شده که سرمایه‌گذاری در فضا به‌طور کلی 44 درصد در سه ماهه گذشته کاهش یافته است و کاهش کلی بازار 31 درصد بوده. با این وجود، صنعت فضایی به دلیل ماهیت ضد چرخه‌ای برنامه‌های دولتی و ارتباط نزدیک هوافضا با دفاع، سرسخت و مقاوم است. به علاوه، Space Capital تاکید می‌کند که شرکت‌های بزرگ و معروفی مانند AT&T و اپل به دنبال استفاده از فناوری‌های فضایی هستند.

[ad_2]
منبع دیجیتاتو

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.