اخبار

خرید و فروش آیفون ۱۴ غیرقانونی است

خرید و فروش آیفون ۱۴ غیرقانونی است, لپ تاپ استوک

[ad_1]

رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه در گفتگو با ایسنا اعلام کرد تاکنون دولت اجازه ثبت سفارش آیفون ۱۴ را به کسی نداده و خرید و فروش آیفون ۱۴ در فروشگاه‌ها به عنوان یک گوشی تجاری غیرقانونی است.

محمدرضا رمضان، رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه با اعلام اینکه مجوز واردات تجاری آیفون ۱۴ به هیچ شخص یا شرکتی داده نشده تصریح کرد: «البته ممکن است در آینده این مجوز داده شود اما مشخص نیست و این اختیار هم دست ما نیست. بنابراین تا این لحظه چون آیفون ۱۴ به صورت تجاری وارد نشده، خرید و فروش آن ممنوع است.» رمضان همچنین اعلام کرد: «روی آیفون ۱۴ که به صورت مسافری وارد شده، عبارت مسافری درج شده است نه تجاری.»

او برای اولین بار به موضوعی اشاره کرده که پیش‌تر درباره دلیل ممنوعیت واردات تجاری آیفون ۱۴ مطرح نشده بود و آن امکان اتصال به استارلینک توسط این گوشی است: «برخی میگویند آیفون ۱۴ قابلیت وصل شدن به استارلینک را دارد که البته صحت این موضوع را نمی‌دانیم و آن را تایید یا رد نمی‌کنیم.» البته رمضان دلیل ممنوعیت واردات تجاری آیفون ۱۴ را چنین مساله‌ای اعلام نکرده است و در کنار این نکته به موضوع ارزبری آیفون ۱۴ نیز اشاره کرده است.

ناگفته نماند واردات گوشی آیفون ۱۴ به صورت مسافری غیرقانونی نیست. به گفته رمضان تاکنون دولت درباره واردات تجاری آیفون ۱۴ قولی نداده، اما اعلام شده دولت به دنبال راهکاری برای حل مشکل موبایل‌هایی است که به صورت مسافری وارد شده است.

بیشتر بدانید :   اپل با افزایش قیمت تراشه‌های ۳ نانومتری TSMC مخالفت کرده است

وی در پاسخ به اینکه آیا اتحادیه با فروش آیفون ۱۴ برخورد می کند، اظهار کرد: «اگر از فروشگاهی شکایت شود، اتحادیه با آن برخورد می‌کند. اما تا شکایت نشود اتحادیه بابت موبایل آیفون ۱۴ با مغازه داران برخورد نمی‌کند، چرا که مرجع رسیدگی به این موضوع نیست. ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز و نهادهای بالادستی این وظیفه را بر عهده دارند.»

گفتنی است هر کالایی که از طریق رویه مسافری وارد شود، اگر در گمرکات اظهار شده باشد، می‌تواند رجیستر شود، اما اگر اظهار نشده باشد، غیر قانونی است و رجیستر هم نمی‌شود. اما در حال حاضر مسئله این است که اصلاً رجیستر شدن یا نشدن آیفون ۱۴، تعیین تکلیف نشده است. آخرین خبرها حکایت از این دارد که آیفون ۱۴‌های مسافری احتمالا در آینده نزدیک رجیستری خواهند شد و دولت فعلا برای رجیستری گوشی‌های دیگر این مدل از آیفون که به صورت انبوه و از مرزها توسط خرده فروشان وارد شدند، برنامه‌ای ندارد. هرچند بنابر اظهار نظر برخی فروشندگان موبایل به سیپک، تعداد موجودی این گوشی‌های گران‌قیمت در بازار بسیار زیاد است و ممکن است این شرایط در ادامه تغییر پیدا کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آیفون ۱۴ و شرایط رجیستری آن و مشکلاتی که در این زمینه برای دوستداران آخرین گوشی اپل در ایران وجود دارد می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

[ad_2]
خرید لپ تاپ استوک با گارانتی 1 ساله و شرایط استثنایی