اخبار

خرید دامنه و هاست مناسب برای سایت فروشگاهی لپ‌تاپ

لپ تاپ

زمانی که یک فروشگاه مواد غذایی را راه‌اندازی می‌کنید، به یک ساختمان با آدرس مشخص نیاز دارید تا فروشگاه را در آن دایر کنید. از این ساختمان هم برای نگهداری و فروش محصولات و هم برای دسترسی راحت‌تر مشتریان استفاده می‌کنید. راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی نیز دقیقاً روند مشابهی را دنبال می‌کند.

ساختمان فروشگاه، همان وب‌سایت شما است که روی سرور میزبانی (هاستینگ) شده و آدرس فروشگاه، همان آدرس وب‌سایت دارای نام دامنه است. درست همان‌طور که آدرس یک فروشگاه می‌تواند روی فروش آن تأثیرگذار باشد، خرید دامنه مناسب سایت فروشگاهی نیز اهمیت دارد. راه‌اندازی و عملکرد صحیح یک وب‌سایت فروشگاهی مستلزم خرید سرویس‌های میزبانی یا هاست و ثبت‌نام دامنه مناسب است.

البته هر سرویس میزبانی یا نام دامنه‌ای که خریداری می‌کنید، نمی‌تواند پاسخگوی نیاز وب‌سایت فروشگاهی شما باشد. انواع مختلفی از سرویس‌های میزبانی یا Hosting وجود دارد و هر نام دامنه‌ای نمی‌تواند برای وب‌سایت شما مناسب باشد. به همین دلیل، در ادامه این مطلب هرآنچه را که باید در زمان خرید هاست و خرید دامنه ir برای وب‌سایت فروشگاهی لپ‌تاپ بدانید، بررسی می‌کنیم.

خرید هاست مناسب برای سایت فروشگاهی

خرید هاست برای یک وب‌سایت فروشگاهی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که در طول زمان روی سرعت سایت برای بارگذاری محصول، دریافت اطلاعات توسط مشتریان و … تأثیر می‌گذارد. یک هاست با منابع سخت‌افزاری کافی و سرعت و حجم مناسب، به شما این امکان را می‌دهد تا هر تعداد آپلود محصول که بخواهید را داشته باشید. قبل از خرید دامنه و هاست برای وب‌سایت خود، باید برخی نکات اساسی را در نظر داشته باشید که در ادامه بررسی می‌کنیم.

بیشتر بدانید :   آسمانخراش های برتر سال ۲۰۲۲ کدامند؟ + تصاویر

انواع هاست وب کدام است؟

پیش از خرید هاست، بسیار مهم است که با انواع آن آشنا شوید. در سرویس‌های میزبانی وب، فایل‌ها و اطلاعات وب‌سایت در یک رایانه فیزیکی که به آن سرور یا سرور مجازی مبتنی بر فضای ابری می‌گویند، ذخیره می‌شوند. انتخاب و خرید هاست به میزان کنترلی که می‌خواهید روی هاست و میزان ترافیک وب‌سایت ایجاد کند، بستگی دارد. انواع مختلف هاست عبارت است از:

  1. هاست اشتراکی

هاست‌های اشتراکی رایج‌ترین انواع سرویس‌های میزبانی هستند که در آن چند کاربر به‌طور مشترک از یک سرور قدرتمند استفاده می‌کنند. استفاده آسان و ارزان بودن، از مزایای این نوع هاست است. البته استفاده چند کاربر به طور هم‌زمان، روی عملکرد سایت اثر گذاشته و قابلیت‌های سرور را محدود می‌کند.

  1. هاست اختصاصی

در هاست اختصاصی، یک وب‌سایت به‌طور اختصاصی از منابع یک سرور استفاده می‌کند. یعنی کاربر می‌تواند نرم‌افزار و سخت‌افزار را مطابق با نیاز خود سفارشی کند. البته انتخاب این هاست به آشنایی اولیه با نگهداری و مدیریت سرور نیاز دارد.

  1. سرور خصوصی مجازی (VPS)

سرورهای VPS یک سرور مبتنی بر فضای ذخیره‌سازی ابری هستند که تمام ویژگی‌های یک سرور اختصاصی را با هزینه کمتر ارائه می‌دهند. هاست VPS معمولاً دارای رابط کاربری آسان و عملکرد بهتر از هاست اشتراکی است. در این نوع هاست نیز به اطلاعات اولیه درباره نگهداری و مدیریت اولیه سرور نیاز دارید.

ویژگی‌های هاست مناسب برای وب‌سایت فروشگاهی

لپ تاپ مناسب

لپ تاپ مناسب

زمانی که برای خرید دامنه یا هاست اقدام می‌کنید، باید به ویژگی‌های اساسی آن‌ها را بررسی کنید. برخی از ویژگی‌های اصلی یک سرویس هاست برای وب‌سایت فروشگاهی، عبارت است از:

  • امکان بهینه‌سازی مواردی مانند انتقال هاست و بهینه‌کردن حافظه کش در افزونه ووکامرس (WooCommerce) سرور هاست
  • ارائه ویژگی‌های خاص متناسب با اهداف تجاری و کسب‌وکار
  • ارائه رایگان گواهی SSL
  • امنیت بالای هاست و ارائه پشتیبانی قوی و حرفه‌ای
  • بهره‌مندی از هاست ووکامرس برای وب‌سایت‌های فروشگاهی اینترنتی
  • ارائه درگاه‌های پرداخت مختلف و مطمئن برای سایت
  • قابلیت ارتقا و توسعه هاست در دوره‌های پرترافیک سایت
  • سازگاری هاست با محیط سایت
  • سرعت بالا
  • امکان بک‌آپ‌گیری مرتب و خودکار
  • نصب هاست متناسب با کنترل پنل
  • امکان افزودن دامنه جدید
بیشتر بدانید :   تینک‌فون معرفی شد؛ مشخصات + قیمت گوشی لنوو و موتورولا

حالا که می‌دانیم یک هاست مناسب برای وب‌سایت‌های فروشگاهی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، بیایید به بررسی نحوه خرید دامنه بپردازیم.

خرید دامنه مناسب برای سایت فروشگاهی

همان‌طور که گفتیم، نام دامنه همان آدرس وب‌سایت است که مشتریان و کاربران شما را از طریق آن می‌شناسند. در نتیجه در زمان خرید دامنه باید دقت کنید. برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکار مهم است که حتماً خرید دامنه ir را برای وب‌سایت خود انتخاب کنند. اغلب این افراد معتقدند که دامنه‌های داخلی بیشتر مورد اعتماد مشتریان هستند و به همین دلیل خرید دامنه ir را انتخاب می‌کنند. برخی از مهم‌ترین نکاتی را که در زمان خرید و انتخاب نام دامنه باید به آن توجه کنید، در ادامه بررسی می‌کنیم.

دامنه هاست

دامنه هاست

1.      انتخاب پسوند دامنه

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان خرید دامنه اهمیت دارد، انتخاب پسوند است. انواع پسوندهای .com، .net، .org و … برای دامنه یک وب‌سایت وجود دارد؛ اما انتخاب آن‌ها بیشتر به نوع فعالیت شما در وب‌سایت بستگی دارد. به طور خاص و برای وب‌سایت‌های فروشگاهی ایرانی، خرید دامنه ir پیشنهاد می‌شود. پسوند ir نشان می‌دهد که وب‌سایت شما در داخل ایران راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کند. به همین دلیل اغلب کاربران معمولاً به وب‌سایت‌های با دامنه ir اعتماد بیشتری دارند.خرید دامنه از پارس پک پیشنهاد ما به شماست.

2.       سایت در خرید دامنه

اگر به شما بگویند نام چند وب‌سایت معروف را بگویید، احتمالاً اولین نام‌هایی که به ذهنتان خطور می‌کند شامل گوگل، یاهو، آمازون و … است. اغلب این وب‌سایت‌ها نام‌های کاملاً ساختگی دارند که شاید هیچ ارتباطی هم با نوع فعالیتشان نداشته باشد. اما به‌هرحال این نام‌های آشنا برندهای جهانی هستند که در یاد کاربران اینترنت مانده و به‌راحتی قابل‌دسترسی و جستجو هستند. اگرچه به نظر می‌رسد که انتخاب یک نام ساده ماندنی برای وب‌سایت و خرید دامنه کار ساده‌ای نیست، اما اگر صاحب یک برند هستید، باید روی این مسئله حساسیت داشته باشید.

بیشتر بدانید :   افزایش قیمت خودروهای داخلی در بازار+ جدول

آنچه در انتخاب و خرید دامنه ir اختصاصی وب‌سایت شما اهمیت دارد، این است که تلاش کنید به‌جای پشت‌سرهم گذاشتن کلمات توصیفی، تنها یک عبارت کوتاه، صریح و خاص انتخاب کنید. چنین نام دامنه‌ای با این ویژگی‌ها، به دریافت ترافیک بیشتر وب‌سایت کمک می‌کند. برای مثال، در یک وب‌سایت فروشگاه لپ‌تاپ اگرچه نام دامنه digilaptopshoppingcenter.ir به‌وضوح نوع کار شما را توضیح می‌دهد، اما بیش از حد طولانی است. همچنین منحصربه‌فرد نبوده و به‌سادگی فراموش می‌شود. در انتخاب نام دامنه، می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید.

  • انتخاب نام دامنه تا 12 حرف برای ترافیک بیشتر
  • استفاده از کلمه کلیدی که کسب‌وکار را توصیف می‌کند.
  • عدم استفاده از خط تیره و اعداد

3. اطمینان از منحصربه‌فرد بودن دامنه

در نهایت، برای خرید دامنه مطمئن شوید که پیش‌ازاین دامنه مشابهی ثبت نشده باشد. همچنین می‌توانید با خرید برنامه‌های افزودنی مختلف و نسخه‌های دارای غلط املایی از نام دامنه خود، از نام تجاری برند خود محافظت کنید تا کاربران حتی در صورت اشتباه تایپی، به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند.

سخن پایانی

زمانی که یک کسب‌وکار فروشگاهی را در فضای آنلاین راه‌اندازی می‌کنید، وب‌سایت شما مانند ویترین مغازه‌های فیزیکی عمل می‌کند. به همین دلیل بسیار مهم است که به تمام جزئیات درباره وب‌سایت توجه کنید. یکی از مهم‌ترین مسائل، جذب ترافیک بیشتر است که با خرید دامنه و هاست مناسب امکان‌پذیر است. سرویس‌های هاست دسترسی ساده و سریع‌تر کاربران به وب‌سایت شما را از طریق ارتقای عملکرد آن تضمین می‌کنند. یک نام دامنه نیز اولین چیزی است که کاربران در وب‌سایت شما می‌بینند و نمایانگر هویت کسب‌وکار شما است. شما می‌توانید برای خرید دامنه ir و هاست فروشگاه اینترنتی به وب‌سایت پارس پک مراجعه کنید.

 

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.