اخبار

حجم معاملات NFT از ابتدای 2022 تا 97 درصد کاهش یافته است

حجم معاملات NFT از ابتدای 2022 تا 97 درصد کاهش یافته است

[ad_1]

بازار NFT چندین ماه است که در مسیر سقوط قرار دارد و داده‌های جدید، وضعیت بسیار بد آن را نشان می‌دهند. طبق گزارشی، کلکسیون‌های دیجیتال اساسا تمام اعتبار خود را از دست داده‌اند و حجم معاملات آن‌ها از ابتدای سال 2022 تا 97 درصد کاهش پیدا کرده است.

کاهش شدید معاملات NFT در 9 ماه گذشته

گزارش بلومبرگ نشان می‌دهد که حجم معاملات توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان NFTها از 17 میلیارد دلار در ژانویه به 466 میلیون دلار در این ماه رسیده که افت شدید 97 درصدی آن در 9 ماه گذشته را نشان می‌دهد.

Gizmodo نیز در گزارش خود اشاره می‌کند که OpenSea، بزرگترین پلتفرم معاملاتی NFT جهان از نظر حجم نیز در سپتامبر، شاهد کاهش 75 درصدی فروش خود در مقایسه با دو ماه قبل بوده است. البته در این گزارش ذکر شده که با وجود کاهش تعداد معاملات، تعداد معامله‌گران کاهش نیافته است. در سپتامبر امسال بیشتر از 42 هزار معامله‌گر وجود داشته که اوج آن در ماه مارس کمی بیشتر از 45 هزار نفر بوده است.

حجم معاملات NFT از ابتدای 2022 تا 97 درصد کاهش یافته است, لپ تاپ استوک

بازار NFT در چند وقت گذشته به یکی از بحث برانگیزترین حوزه‌ها تبدیل شده است. برای حدود یک سال، چندین سازمان برجسته، از خانه‌های حراجی گرفته تا توییتر و متا و حتی کانن و آسوشیتدپرس تلاش کردند تا این توکن‌ها را تبلیغ کنند. حتی سامسونگ و ال‌جی هم مارکت‌های مخصوص خود را راه‌اندازی کردند تا آثار هنری NFT را در تلویزیون‌هایشان بفروشند.

با وجود اینکه تمام شواهد نشان می‌دهند که این مجموعه‌های دیجیتالی به هیچ وجه در مسیر درستی قرار ندارند. با این حال شرکت متا و «مارک زاکربرگ» همچنان برای پشتیبانی از NFT در پلتفرم‌های خود تلاش می‌کنند. اخیرا این شرکت اعلام کرده بود که تمام کاربران آمریکایی اینستاگرام و فیسبوک می‌توانند NFTهای خود را منتشر کنند.

بیشتر بدانید :   بزرگ ترین و کوچک ترین ستاره های شناخته‌ شده در کیهان کدام‌اند؟

[ad_2]

منبع

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.