اخبار

تویوتا اف جی کروزر بالاخره در خاورمیانه هم به آخر خط رسید

تویوتا اف جی کروزر بالاخره در خاورمیانه هم به آخر خط رسید

[ad_1]

تویوتا اف جی کروزر یکی از سالخورده‌ترین خودروهای حال حاضر دنیاست. با آنکه این خودرو دیگر برای بازارهای مهم بین‌المللی تولید نمی‌شود، اما تاکنون تقاضا برای آن در خاورمیانه – به خصوص عربستان سعودی – کماکان وجود داشته است. خبر بد برای اعراب اینکه تویوتا اف جی کروزر در این منطقه نیز به آخر خط رسیده و دیگر در خاورمیانه نیز عرضه نخواهد شد.

تویوتا اف جی کروزر بالاخره در خاورمیانه هم به آخر خط رسید, لپ تاپ استوک

2023 آخرین مدل برای تویوتا اف جی کروزر

منبع این خبر شرکت عبداللطیف جمیل موتورز است، شرکتی که از سال 1955 محصولات تویوتا را در عربستان سعودی عرضه می‌کند. این نمایندگی معتبر اعلام کرده عرضه اف جی کروزر از دسامبر متوقف می‌شود و مدل 2023 آخرین مدل آن در عربستان خواهد بود.

مدل 2023 از تویوتا اف جی کروزر با پسوند Final Edition و تنها به تعداد 1000 دستگاه به فروش خواهد رسید. از این مدل تولید محدود تصاویر رسمی در دست نیست، ولی از نظر طراحی مشابه با نسخه Final Edition مربوط به سال 2017 خواهد بود.

تویوتا اف جی کروزر بالاخره در خاورمیانه هم به آخر خط رسید, لپ تاپ استوک

تویوتا اف جی کروزر مدل 2023 با رنگ بدنه بژ وارد بازار خواهد شد. البته باید گفت که برخی از قسمت‌های بدنه دارای رنگ مشکی خواهند بود که جلوپنجره، سپرها، آینه‌های جانبی، دستگیره درها و پوشش چرخ زاپاس برخی از آنها هستند. مثل رنگ بدنه، کابین این نسخه نیز به رنگ بژ خواهد بود. جالب اینکه برای ایجاد تمایز با سایر مدل‌ها، در سری Final Edition پلاکی برای نمایش شماره ردیف خودرو در بین 1000 مدل تولیدی نصب می‌شود.

تویوتا اف جی کروزر بالاخره در خاورمیانه هم به آخر خط رسید, لپ تاپ استوک

مشخصات فنی

در زیر کاپوت تفاوت خاصی وجود ندارد و اف جی کروزر Final Edition با همان موتور 4 لیتری V6 به دست مشتریان سعودی خواهد رسید. این موتور بنزینی 270 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی تولیدی آن به سمت هر چهار چرخ ارسال می‌شود. سیستم کنترل چسبندگی فعال، سیستم کنترل خزش، سیستم کنترل پایداری با دکمه روشن و خاموش و قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب از جمله ویژگی‌های این شاسی‌بلند آفرودی برای عبور از مسیرهای صعب‌العبور هستند.

بیشتر بدانید :   ارز سولانا چیست؟ هر آنچه باید بدانید
تویوتا اف جی کروزر بالاخره در خاورمیانه هم به آخر خط رسید, لپ تاپ استوک

شایان ذکر است اف جی کروزر مدل 2023 از فصل چهارم امسال وارد بازار خواهد شد. در رابطه با قیمت اطلاعاتی در دست نیست، اما مسلما در مقایسه با مدل استاندارد، باید رقم بیشتری برای آن پرداخت نمود.

شاید بدانید تویوتا اف جی کروزر در سال 2003 به عنوان یک مدل مفهومی در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد. استقبال بالا از این نسخه تویوتا را مجاب کرد نسخه خیابانی آن را در سال 2006 وارد بازار کند. اما با وجود استقبال مناسب، محبوبیت این خودرو به تدریج افت کرد و به حدی رسید که تویوتا در سال 2017 تصمیم گرفت در بازارهای مهمی چون آمریکا و ژاپن با آن خداحافظی کند.

[ad_2]
منبع دیجیتاتو

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.