راهنمای خرید

تفاوت لپ‌تاپ استوک با نو | همه چیز در مورد خرید لپ‌تاپ استوک

تفاوت لپ‌تاپ استوک با نو | همه چیز در مورد خرید لپ‌تاپ استوک

امروزه خرید لپ‌تاپ، یک نیاز ضروری  برای تمام گروه‌های سنی، شرکت‌ها و مصارف‌خانگی است.به دلیل قیمت بالای لپ‌تاپ‌های آکبند، همه افراد، توانایی تهیه و خرید لپ‌تاپ نو را ندارند.در چنین شرایطی، خرید لپ‌تاپ استوک، یک پیشنهاد عالی و منطقی است.اگر شما هم به فکر خرید یک لپ‌تاپ استوک، متناسب با نیاز خود هستید، ما در فروشگاه سیپک، تا خریدی رضایت‌بخش، در کنار شما خواهیم بود. درادامه با ما همراه باشید تا شما را نسبت به تفاوت لپ‌تاپ استوک با نو، آشنا کنیم.

لپ‌تاپ استوک چیست؟

لپ‌ تاپ استوک، به لپ‌تاپی گفته می‌شود که یا جعبه‌ آن بازشده و از وضعیت آکبند خارج شده‌است و یا خط تولید آن متوقف شده و کالا به هر دلیلی فروش نرفته و در انبار مانده‌است. لپ‌تاپ استوک بر اساس ویژگی‌های خود مثلا: وضعیت ظاهری، کیفیت و سلامت نمایشگر، گرافیک، رم، هارد، درجه بندی می‌شود. نوع درجه A++ آن، ظاهری بسیار سالم و تمیز و با کمترین میزان خط‌‌ وخش، دارد و اغلب  کمتر از سی روز از آن استفاده شده است.

لپ‌تاپ استوک از لحاظ کیفیت قطعات داخلی، هیچ تفاوتی با لپ‌تاپ نو ندارد. اکثرمواقع فقط کا‌ر‌‌شناسان و متخصصان، قدرت تشخیص تفاوت لپ‌تاپ استوک با نو، را دارند و مشتری به هیچ عنوان قادر به تشخیص نیست. به همین دلیل فروشنده‌ای که اعلام می‌کند لپ‌تاپ استوک ارائه می‌دهد، نشان دهنده‌ صداقت و درستکاری  فروشگاه  می‌باشد. زیرا بسیاری از افراد سودجو، لپ‌تاپ‌های استوک درجه‌  A++ را به جای لپ‌تاپ نو و با قیمتی بالا به فروش می‌رسانند.

تفاوت لپ‌تاپ استوک با نو | همه چیز در مورد خرید لپ‌تاپ استوک

تفاوت لپ‌تاپ استوک با نو در چیست؟

 لپ‌تاپ نو (آکبند) معمولا ازجدیدترین امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، بهره می‌برد. آخرین نسل پردازنده،در آن به کار رفته‌است. Cpu حرفه ای دارد و هارد آن معمولا ssd  و با فضای کافی است. گرافیک قوی، اندازه صفحه نمایشگر و رزولوشن بالای آن و خدمات گارانتی، موجب شده لپ‌تاپ های نو، قیمت خیلی بالایی داشته باشند. لپ‌تاپ استوک، تمام قطعات آن اصلی و اورجینال شرکت سازنده‌است؛ منتها مدل آن قدیمی است یا به هر دلیلی تولید آن متوقف شده است. لپ‌تاپ استوک همان لپ‌تاپ آکبند و نو بوده که به فروش نرفته و در انبار مانده و یا کارتن آن باز شده و پشت ویترین مغازه بوده است.

بیشتر بدانید :   بهترین لپ تاپ استوک برای برنامه نویسی

حتی ممکن است خریداران اروپایی پس از مدتی استفاده ، بدون دلیل خاصی لپ‌تاپ را به فروشگاه پس داده‌ باشند. فروشندگان کالا های دیجیتال در اروپا و آمریکا، قانونی دارند که پس از خرید کالای دیجیتال از آنها، مشتری میتواند تا سی روزبعد، بدون دلیل خاصی کالا را پس داده و پول خود را بگیرد. چنین لپ‌تاپ‌هایی استوک هستند و باوجود سالم و کم کار بودن ، با قیمت بسیار پایین تری نسبت به لپ‌تاپ نو، به فروش می‌رسند.

تفاوت لپ‌تاپ استوک با لپ‌تاپ دست دوم

در کشور ما، این طور جا افتاده که لپ‌تاپ استوک همان لپ‌تاپ دست دوم است.در حالی که بین این دو تفاوت زیادی وجود دارد. لپ‌تاپ دست دوم، در واقع لپ‌تاپ هایی است که در منزل یا شرکت ها، سال‌هاست استفاده می‌شود.این لپ‌تاپ‌ها کاملا مستهلک شده و معمولا باتری آن ایراد دارد.

ممکن است ضربه خورده باشد و دارای خط و خش و آسیب های ظاهری است. مدل آنها معمولا قدیمی است و قابل ارتقاء نمی‌باشند. اما لپ‌تاپ استوک، لپ‌تاپ هایی وارداتی اند که هیچ استهلاک درونی ندارد. قطعات درونی و بیرونی همگی اصلی و ساخت شرکت های معتبرمی‌باشند.از لحاظ ظاهری بسته به درجه‌ استوک بودن، کاملا سالم و تمیز و یا دارای کمی  خط و خش می‌باشد. گاهی  لپ‌تاپ استوک، فقط جعبه‌اش باز شده و اصلا استفاده نشده‌است. یا به هر دلیلی فروش نرفته و در انبار مانده است.

تفاوت لپ‌تاپ استوک با نو | همه چیز در مورد خرید لپ‌تاپ استوک

بین لپتاپ استوک و نو کدام را انتخاب کنیم؟

هنگام خرید کالا‌های دیجیتال، قیمت کالا اهمیت زیادی دارد. در حال حاضر با توجه به نوسانات قیمت دلار، تفاوت  لپ‌تاپ استوک با نو کاملا به چشم می‌آید. لپ‌تاپ های نو، قیمت بسیار بالایی دارند که معمولا خرید آن از توان اغلب خانواده های ایرانی خارج است. پیشنهاد مشاوران فروشگاه سیپک به شما، خرید لپ‌تاپ استوک با بهترین کیفیت و قیمتی خیلی ارزان‌تر از لپ‌تاپ نو، است.

بیشتر بدانید :   راهنمای خرید سوئیچ سیسکو

لپ‌تاپ‌های استوک در انواع مختلفی از جمله: لپ‌تاپ گیمینگ، لپ‌تاپ مهندسی، لپ‌تاپ خانگی، دانشجویی و… در فروشگاه سیپک موجود بوده و شما می‌توانید با خرید آن با قیمت بسیار پایین تر، درهزینه‌های خود صرفه جویی کنید و صاحب یک لپ‌تاپ با کیفیتی کاملا مشابه با کالای نو باشید. لپ تاپ های استوک درست مانند یک لپ‌تاپ آکبند، تمام نیاز شما را مرتفع می‌کند و توقع شما از یک لپ‌تاپ خوب و کارآمد را، برآورده می‌کند.

لپ تاپ استوک را از کجا بخریم؟

از مهم‌ترین نکات در خرید لپ‌تاپ استوک، اعتبار فروشگاهی است که لپ‌تاپ را عرضه می‌کند.فروشنده ای که قصد خرید لپ‌تاپ از او را، دارید، باید کاملا مورد اعتماد و خوش سابقه باشد. همان‌طور که قبلا اشاره شد، تفاوت بین لپ‌تاپ های آکبند و استوک درجه  A++ فقط توسط متخصصین قابل تشخیص هستند. به همین خاطر فروشگاه های غیر معتبر، در صورت فریب‌کاری، می‌توانند تفاوت لپ‌تاپ استوک با نو را مخفی کرده و کالای استوک را با قیمت کالای آکبند و به عنوان نو، بفروشند.

همچنین لپ‌تاپ‌های استوک، گارانتی شرکتی ندارد ولی معمولا فروشگاه‌های معتبر مانند فروشگاه سیپک حتی لپ‌تاپ های استوک خود را ضمانت می‌کنند. چرا که قبل از ارائه لپ‌تاپ استوک به مشتری، کالا توسط نیر‌و‌های ماهر و متخصص شرکت، تست می‌شود و تمامی قطعات و نرم‌افزار و سخت‌افزار آن ، مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورت تایید سلامت لپ‌تاپ توسط کارشناسان، سپس در فروشگاه عرضه خواهد شد.

تفاوت لپ‌تاپ استوک با نو | همه چیز در مورد خرید لپ‌تاپ استوک

نکات مورد توجه برای خرید لپتاپ استوک

  • درجه ی استوک (آسیب های بدنه و میزان خط و خش)
  • سلامت صفحه ی نمایشگر
  • کارکرد تمامی کلید های کیبرد
  • بدون ایراد بودن تاچ‌پد
  • سلامت باتری و شارژر
  • قابل ارتقاء بودن سیستم عامل و رم لپ‌تاپ
  • سالم بودن لولای لپ‌تاپ
  • بی نقص بودن پورت‌ها هم از لحاظ ظاهری و هم عملکرد
  • بررسی هارد، گرافیک، CPU
بیشتر بدانید :   بهترین لپ تاپ استوک برای کارهای گرافیکی

تفاوت لپ‌تاپ استوک با نو | همه چیز در مورد خرید لپ‌تاپ استوک

جمع بندی

اکنون که با تفاوت لپ‌تاپ استوک و نو آشنا شدیم می‌توانید آگاهانه نسبت به خرید لپ‌تاپ استوک اقدام کنید. همچنین شرح دادیم که لپ‌تاپ دست دوم، مستهلک بوده و با ‌لپ‌تاپ استوک تفاوت دارد. خرید لپ‌تاپ‌های استوک وارداتی اروپا و امریکا، مانند: Lenovo ،Dell ،hp از فروشگاه های معتبر، بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌باشد و از لحاظ  کیفیت مورد اطمینان است.

در صورتی که قصد خرید لپ تاپ استوک را دارید، فروشگاه سیپک، با ارائه انواع مدل های لپ‌تاپ استوک، امکان مقایسه بین آنها را فراهم کرده تا مشتری، خریدی رضایت بخش را تجربه کند. کا‌رشناسان سیپک، پاسخگوی سوالات شما در زمینه‌ تفاوت لپ تاپ استوک و نو خواهند بود.


سوالات متداول

  • چرا باید لپ تاپ استوک بخرم ؟

خرید لپتاپ استوک وارداتی معتبر از اروپا و آمریکا ، بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

  • آیا باتری لپ‌تاپ استوک ایراد دارد؟

خیر؛ صرفا استوک بودن لپ‌تاپ، دلیل بر خرابی باتری نیست. فروشگاه‌های معتبر تمامی قطعات لپ‌تاپ از جمله باتری را، قبل از ارائه به مشتری بررسی می‌کنند.

  • لپ تاپ استوک همان لپ‌تاپ دوست دوم است؟

خیر؛ لپ تاپ دست دوم و استوک با هم تفاوت دارند. لپ‌تاپ استوک درجه A++ و A+ با کمترین آسیب بدنه و ظاهری بدون خدشه و خراش و قطعات درونی نو و بدون ایراد می‌باشد‌.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 99

No votes so far! Be the first to rate this post.