اخبار

تصاویر خیره‌کننده‌ای که فضاپیمای اوریون از زمین و ماه گرفته است + عکس

تصاویر خیره‌کننده‌ای که فضاپیمای اوریون از زمین و ماه گرفته است + عکس

[ad_1]

فضاپیمای اوریون (Orion) ناسا پس از پرتاب موفقیت‌آمیز بر فراز راکت سامانه پرتاب فضایی (SLS)، اکنون مأموریت آرتمیس 1 را سپری می‌کند. این فضاپیما در چند روز مأموریت خود، فرصت کافی برای ثبت تصاویر خیره‌کننده از ماه داشته که در ادامه 9 مورد از آنها رو مرور خواهیم کرد.

کپسول اوریون از مأموریت آرتمیس 1 موفق به شکستن رکورد جدیدی برای ناسا شده است. این کپسول در جدیدترین مانور حرکتی خود توانست به دورترین نقطه‌ای برسد که کپسول‌های قادر به حمل انسان به آن‌جا رفته‌اند.

عکس‌های گرفته شده توسط اوریون

تقریباً 9 ساعت پس از پرواز اوریون برای مأموریت آرتمیس 1، تصویری از آن به اشتراک گذاشته شد که مسافت طی‌شده‌اش از زمین را نشان می‌داد. این تصویر که در زیر آمده است، منظره‌ای باورنکردنی از زمین را نشان می‌دهد و نمایی را به یاد می‌آورد که فضانوردان ناسا در مأموریت آپولو 8 هنگام رسیدن به ماه مشاهده کرده بودند.

فضاپیمای اوریون

فضاپیمای اوریون در طول سفر خود چندین تصویر دیگر نیز گرفته است که در یکی از آن‌ها (تصویر زیر) لوگوی کلاسیک ناسا و لوگوی معروف به meatball آژانس فضایی روی کپسول دیده می‌شود.

ماموریت آرتمیس 1

فضاپیمای اوریون به‌گونه‌ای مجهز شده است که برای عکاسی از ماه بسیار مناسب باشد. به گفته ناسا، این فضاپیما به 16 دوربین مجهز شده که داده‌های ارزشمندی را جمع‌آوری می‌کنند، رویدادهای مأموریت را مستند کرده و چشم‌اندازی منحصر‌به‌فرد از سفر به ماه را برای ما نشان می‌دهند.

کپسول فضایی اوریون

هر‌کدام از چهار آرایه خورشیدی فضاپیما دارای یک دوربین است که برای استفاده در فضا تا حد زیادی اصلاح شده است. دوربین‌های قرار گرفته روی آرایه خورشیدی باعث می‌شوند تا عکس‌های چشمگیری از خود اوریون و محیط اطراف آن گرفته شود، در حالی که دوربین‌های جلو تصاویر با‌کیفیتی از ماه هنگام نزدیک‌شدن کپسول می‌گیرند.

بیشتر بدانید :   این پهپاد با بال‌های قابل خوردن، در مأموریت‌های امداد و نجات به‌کار برده می‌شود
فضاپیما ناسا

اوریون پس از پنج روز، به نزدیک‌ترین فاصله خود با ماه رسید و در ارتفاع 130 کیلومتری بالای سطح آن پرواز کرد. این کار به فضاپیما اجازه داد تا برای گردش به دور همسایه آسمانی ما، از گرانش آن استفاده کند.

کپسول ناسا

طبق توضیحات ارائه‌شده توسط حساب Flickr ناسا، اوریون تصاویری از زمین و ماه در مراحل و فواصل مختلف گرفته تا دوربین ناوبری نوری خود را در شرایط نوری دیگری آزمایش کند. آژانس فضایی می‌گوید که این کار به تنظیم دقیق جهت‌گیری فضاپیما برای مأموریت‌های دارای سرنشین آینده کمک می‌کند.

در مأموریت آرتمیس 2 ناسا که سال 2024 انجام خواهد شد، فضاپیمای Orion همین سفر به دور ماه را انجام خواهد داد، اما این‌بار فضانوردان آن را همراه می‌کنند. سپس با مأموریت آرتمیس 3، انسان‌ها یک‌بار دیگر پس از مأموریت آپولو 17 که سال 1972 انجام شد، روی سطح ماه فرود خواهند آمد.

در گالری زیر سایر تصاویر گرفته‌شده توسط فضاپیما ناسا را مشاهده می‌کنید که شامل تصویری از محیط داخلی کپسول فضایی و حفره‌های روی سطح ماه است:



[ad_2]
منبع دیجیتاتو

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.