اخبار

بیل گیتس می‌گوید هوش مصنوعی کاربران را از گوگل و آمازون بی‌نیاز می‌کند

بیل گیتس می‌گوید هوش مصنوعی کاربران را از گوگل و آمازون بی‌نیاز می‌کند, لپ تاپ استوک

[ad_1]

بیل گیتس اخیراً در رویدادی اعلام کرده است که دستیارهای شخصی هوش مصنوعی در آینده آن‌قدر مهم خواهند شد که هر شرکتی در عرضه آن‌ها پیشگام باشد، نسبت به رقبا دست بالا را پیدا می‌کند. به باور او، این فناوری می‌تواند به‌شکلی اساسی رفتارهای کاربران را تغییر دهد و نیاز به جستجو در وب یا خرید از طریق آمازون را از بین ببرد.

به گزارش CNBC، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت در رویداد هوش مصنوعی گلدمن ساکس و SV Angel گفت باور دارد که در آینده دستیارهای شخصی هوش مصنوعی می‌توانند بسیاری از کارها را برای کاربران انجام دهند. او توضیح داد: «دستیار شخصی بزرگ‌ترین مسئله است چون با کمک آن دیگر به سایت‌های جستجو نخواهید رفت، دیگر به سایت‌های کاربردی سر نخواهید زد و دیگر به آمازون نخواهید رفت.»

بیل گیتس می‌گوید دستیارهای هوش مصنوعی می‌توانند نیازها و عادت‌های افراد را بفهمند و به آن‌ها در خواندن مطالبی کمک کنند که خود فرد فرصت خواندنشان را ندارد. او معتقد است که شانس استارتاپ‌ها و غول‌های فناوری برای تصاحب بازار هوش مصنوعی 50-50 است.

گیتس می‌گوید: «اگر مایکروسافت در این حوزه ورود نکند، ناامید می‌شوم؛ ولی از دیدن چند استارتاپ ازجمله Inflection شگفت‌زده شده‌ام.» Inflection استارتاپی درزمینه هوش مصنوعی است که توسط «مصطفی سلیمان»، هم‌بنیان‌گذار و مدیر سابق دیپ‌مایند، تأسیس شده.

عرضه عمومی دستیارهای هوش مصنوعی هنوز به زمان نیاز دارد

گیتس تأکید دارد که مدتی طول می‌کشد تا این دستیارهای دیجیتالی آماده استفاده عمومی شوند، اما تا آن زمان، شرکت‌ها به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد مثل ChatGPT در محصولات خود ادامه خواهند داد.

بیشتر بدانید :   راهنمای خرید پاور بانک - زمستان ۱۴۰۱

او همچنین اعلام کرد که هوش مصنوعی مولد می‌تواند روی کارگران یقه سفید، یعنی کسانی که بیشتر کارهای دفتری انجام می‌دهند، اثر بسزایی داشته باشد. در آینده و زمانی که ربات‌های انسان‌نما وارد بازار شوند، کارگران یقه آبی، یعنی کسانی که کارهای یدی انجام می‌دهند نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت درباره تلاش‌هایش در بنیاد بیل و ملیندا گیتس هم صحبت کرد و یادآور شد که هوش مصنوعی می‌تواند سرعت نوآوری در این حوزه را افزایش دهد و به تولید داروهای پیشرفته‌تر کمک کند.

اگرچه کارکردهای داخلی مغز هنوز برای دانشمندان ناشناخته است، گیتس باور دارد که بشر به تولید داروهای مفید برای درمان بیماری آلزایمر نزدیک شده است و کارآزمایی‌های بالینی برای داروهای جدید این بیماری احتمالاً تا 10 سال دیگر انجام می‌شود.

[ad_2]

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.