اخبار

بروزرسانی iOS 16.1 منتشر شد؛ نگاهی به قابلیت ها

بروزرسانی iOS 16.1 منتشر شد؛ نگاهی به قابلیت ها

[ad_1]

اپل پس از مدت‌ها انتظار و همانطور که وعده داده بود، بروزرسانی iOS 16.1 را برای آیفون‌های واجد شرایط منتشر کرد. در این مطلب نگاهی به قابلیت‌های جدید این سیستم عامل داریم.

این احتمال وجود دارد که با کمی تاخیر این بروزرسانی در اختیارتان قرار بگیرد یا اینکه در ابتدا دریافت آن کمی طول بکشد. در هر صورت برای دانلود آپدیت iOS 16.1 باید به تنظیمات، بخش General و سپس Software Update بروید.

قابلیت‌های بروزرسانی iOS 16.1

در ادامه نگاهی به قابلیت‌های این نسخه از iOS داریم.

کتابخانه عکس اشتراکی آی‌کلود

بروزرسانی iOS 16.1 منتشر شد؛ نگاهی به قابلیت ها, لپ تاپ استوک

ویژگی iCloud Shared Photo Library اشتراک‌گذاری تصاویر درون اپ فوتوز با اعضای خانواده یا دوستان را راحت‌تر می‌کند. این قابلیت به شما و پنج نفر دیگر اجازه می‌دهد که از طریق آی‌کلود، به این کتابخانه اشتراکی عکس اضافه کنید و آن‌ها را ادیت یا حذف کنید.

فعالیت‌های زنده برای اپ‌های شخص ثالث

بروزرسانی iOS 16.1 منتشر شد؛ نگاهی به قابلیت ها, لپ تاپ استوک

بروزرسانی iOS 16.1 ویژگی فعالیت‌های زنده (Live Activities) را به اپ‌های شخص ثالث در اپ استور می‌آورد. این قابلیت به کاربران آیفون اجازه می‌دهد به صورت زنده در جزیره پویا یا لاک اسکرین به اطلاعات رویدادها مانند مسابقات فوتبال یا فرایند دریافت غذا دسترسی پیدا کنند.

در آیفون 14 و مدل‌های قدیمی فعالیت‌های زنده در پایین لاک اسکرین به نمایش گذاشته می‌شوند، اما در مدل‌های پرو آیفون 14 هنگام که قفل صفحه باز شود، این فعالیت‌ها در بالای نمایشگر و در جزیره پویا به نمایش گذاشته می‌شوند.

بیشتر بدانید :   تصادف رانندگی غیر ممکن می‌شود؛ چشم انداز مرسدس بنز برای سال 2050

شارژ از طریق انرژی پاک

بروزرسانی iOS 16.1 منتشر شد؛ نگاهی به قابلیت ها, لپ تاپ استوک

در iOS 16.1 کاربران با قابلیت Clean Energy Charging روبه‌رو می‌شوند که هدفش، کاهش تولید کربن است. در حقیقت این ویژگی زمان شارژ آیفون را به گونه‌ای بهینه می‌کند تا زمانی از شبکه برق استفاده کند که از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک برای تولید این برق استفاده می‌شود. این ویژگی مختص ایالات متحده است.

اپل فیتنس پلاس بدون اپل واچ

با انتشار iOS 16.1 به همراه iPadOS 16.1 و tvOS 16.1، کاربران برای استفاده از فیتنس پلاس دیگر نیازی به اپل واچ ندارند، با این حال در هنگام ورزش دیگر اطلاعاتی مانند ضربان قلب و کالری سوزانده شده لحظه‌ای به کاربران نشان داده نمی‌شود.

بروزرسانی iOS 16.1 منتشر شد؛ نگاهی به قابلیت ها, لپ تاپ استوک

از دیگر ویژگی‌های موجود در آپدیت iOS 16.1 می‌توان به پشتیبانی از تجهیزات Matter، حساب Saving در اپل کارت، پشتیبانی از Reachability برای جزیره پویا در مدل‌های پرو آیفون 14 و اشتراک‌گذاری کلید در اپ والت اشاره کرد.

اپل در کنار iOS 16.1، نسخه جدید iPadOS یعنی iPadOS 16 را هم منتشر کرده که البته در حقیقت با iPadOS 16.1 روبه‌رو هستیم که اولین نسخه این سیستم عامل به حساب می‌آید و از قابلیت‌هایی مانند «Stage Manger» بهره می‌برد.

اپل همچنین سیستم عامل مک او‌اس 13 ونتورا را هم منتشر کرده که قابلیت‌هایی مانند Stage Manager و Continuity Camera دارد.

[ad_2]
منبع دیجیتاتو

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.